ירושלים: הופקדה תוכנית להגדלת זכויות הבנייה בשכונות בית חנינא ושועפט; יגדלו ב-2,000 יח"ד

הוועדה המחוזית הודיעה על הפקדת התוכנית, התואמת את מסמך המדיניות לשכונות שאומץ עוד ב-2009 • מאפשרת בין היתר תוספת בנייה של 180% ועד 14 יח"ד לדונם במגרשים ריקים

שיתוף הכתבה
ירושלים (שאטרסטוק)ירושלים (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת – "תוכנית תקנונית לשכונות בית חנינא ושועפט - הגדלת זכויות בנייה". מטרת התוכנית היא קביעת הוראות לתוספת זכויות בנייה במגרשים בשכונות, בהתאם לתוכנית התקפה. בין היתר תאפשר התוכנית תוספת של 2,000 יח"ד לשתי השכונות.

התוכנית תואמת את עקרונות מסמך המדיניות לשכונות בית חנינא ושועפט, שאומץ על ידי הוועדה המחוזית בשנת 2009.היא מאפשרת הוצאת היתרי בנייה בהתאם לזכויות הבנייה הקבועות בתוכנית זו, ללא צורך בהכנת תוכנית נקודתית"

"התוכנית תואמת את עקרונות מסמך המדיניות לשכונות בית חנינא ושועפט, שאומץ על ידי הוועדה המחוזית בשנת 2009", נכתב בדברי ההסבר. "היא מאפשרת הוצאת היתרי בנייה בהתאם לזכויות הבנייה הקבועות בתוכנית זו, ללא צורך בהכנת תוכנית נקודתית. גבולות התוכנית: מצפון דרך ביר נבאללה, הגובלת באזור התעשייה עטרות, ממזרח דרך רמאללה ובהמשך מוסא פלד, מדרום דרך יגאל ידין, ממערב שכונת רמת שלמה - ובהמשך גבולה המערבי של העיר".

נציין כי הוראות התוכנית חלות רק על חלקות ומגרשים העומדים בכמה תנאים מצטברים: שטח החלקה או המגרש הינו עד דונם אחד במגרשים פנויים, ועד 1.5 דונמים במגרשים שבהם קיים מבנה; התוכנית החלה ערב אישורה של תוכנית זו מייעדת את השטח למגורים ומאפשרת הוצאת היתרי בנייה; שיעור הבניה שנקבע בתוכנית זו הוא שיעור בנייה כולל לשטחים עיקריים ולשטחי שירות כאחד, מבלי לקבוע את החלוקה בין שטחי השירות לשטח העיקרי.

שיעור הבנייה הכולל מעל מפלס הכניסה הקובעת במקרה של תוספת בנייה על גבי מבנים קיימים הינו 160%, ועד 14 יח"ד לדונם; שיעור הבנייה הכולל מעל מפלס הכניסה הקובעת במקרה של בנייה חדשה על מגרשים ריקים הינו 180% ועד 14 יח"ד לדונם. נציין כי הבינוי מוגבל עד לגובה של שש קומות, וכי ניתן לבנות במסגרת התוכנית עד שתי קומות של מרתפים.

שיעור הבנייה הכולל מעל מפלס הכניסה הקובעת במקרה של תוספת בנייה על גבי מבנים קיימים הינו 160%, ועד 14 יח"ד לדונם; שיעור הבנייה הכולל מעל מפלס הכניסה הקובעת במקרה של בנייה חדשה על מגרשים ריקים הינו 180% ועד 14 יח"ד לדונם

"ככלל, התוכנית לא פוגעת בזכויות בנייה קיימות, ומטרתה להוסיף זכויות מעבר לאלו שנקבעו בתוכניות התקפות", נכתב בהמשך דברי ההסבר. "בכל מקרה שהתוכנית התקפה החלה על המגרש ערב אישורה של תכנית זו מקנה זכויות גבוהות מהזכויות בהתאם לתוכנית זו, יחולו הוראות התוכנית התקפה".

התוכנית חולשת על שטח כולל של 4403 דונם, ומגישתה היא עיריית ירושלים. העורכת הראשית שלה היא אדריכלית שרון דינור, סגן מנהלת המחלקה לתכנון עיר בעירייה

התוכנית חולשת על שטח כולל של 4403 דונם, ומגישתה היא עיריית ירושלים. העורכת הראשית שלה היא אדריכלית שרון דינור, סגן מנהלת המחלקה לתכנון עיר בעירייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמזרח ירושליםשועפטהוועדה המחוזית לתכנון ובניהבית חנינאאדריכלית שרון דינורהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...