מכשירים את הקרקע להתחדשות עירונית: הופקדה תוכנית לתוספת של 200,000 מ"ר מבני ציבור באור יהודה

זאת כחלק מ"ההיערכות העירונית לתהליכי ההתחדשות בעיר" • בין היתר קובעת התוכנית נפחי בנייה וזכויות בנייה במגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, מספר קומות מותר ונפחי בנייה בתת הקרקע

שיתוף הכתבה
ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט (ראובן קופיצ'ינסקי)ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט (ראובן קופיצ'ינסקי)

כך, כנראה, עושים זאת נכון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מספר 555-0776898 בתחומי העיר אור יהודה, היא תוכנית מאא/1002 – "מבנים ומוסדות ציבור". מטרת התוכנית היא "קביעת זכויות בנייה, תכליות, שימושים ועידוד תכנון רב-שימושי במגרשי מבנים ומוסדות ציבור בתחום העיר", אך תיאור זה לא מסביר את המהות האמיתית של התוכנית: הכנת המרחב הציבורי להתחדשות העירונית שעומדת לעבור אור יהודה בשנים הבאות.

התוכנית קובעת נפח בנייה וזכויות בנייה, כמו גם כללים לעיצוב ביחס לרחובות העיר, ומעודדת תכנון רב-שימושי לצורך הרחבת שעות הפעילות וסוגי השימושים הציבוריים במבנים ובמוסדות ציבור, במטרה לייעל את ניצול השטח ולייצר עירוניות טובה ומגוונת יותר"

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי היא "מהווה חלק מההיערכות העירונית לתהליכי ההתחדשות בעיר, ומתוך כך מבקשת להוסיף זכויות למבני ומוסדות הציבור העירוניים והשכונתיים בכל רחבי העיר. התוכנית קובעת נפח בנייה וזכויות בנייה, כמו גם כללים לעיצוב ביחס לרחובות העיר, ומעודדת תכנון רב-שימושי לצורך הרחבת שעות הפעילות וסוגי השימושים הציבוריים במבנים ובמוסדות ציבור, במטרה לייעל את ניצול השטח ולייצר עירוניות טובה ומגוונת יותר".

הוראות התוכנית כוללות את ההנחיות הנוספות הללו: קביעת מספר הקומות המותר לבנייה בהתאם לגודל המגרש ולסביבתו; קביעת תכסית הבנייה המקסימלית; קביעת קווי הבניין; קביעת נפחי בנייה בתת הקרקע; קביעת תכליות ושימושים במבנים ובמוסדות ציבור; קביעת הנחיות הבינוי והפיתוח במגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור; קביעת תנאים להוצאת היתרי בנייה.

התוכנית חולשת על שטח של 6,729 דונם, והמגישה שלה היא, באופן טבעי, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באור יהודה. היא מוסיפה ברחבי אור יהודה 200,000 מ"ר של שטחים עבור מוסדות ומבני ציבור – דבר אשר יכול לספק מענה לאחת הלקונות הגדולות ביותר בתחום ההתחדשות העירונית עד היום

התוכנית חולשת על שטח של 6,729 דונם, והמגישה שלה היא, באופן טבעי, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באור יהודה. היא מוסיפה ברחבי אור יהודה 200,000 מ"ר של שטחים עבור מוסדות ומבני ציבור – דבר אשר יכול לספק מענה לאחת הלקונות הגדולות ביותר בתחום ההתחדשות העירונית עד היום, בדגש על פרויקטי תמ"א 38 ובעיקר מהזווית של הרשויות: היעדר תשתיות ושטחים ציבוריים סביב הפרויקטים המתוכננים והנבנים.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

כבר היום מקודמים כמה וכמה פרויקטים להתחדשות עירונית באור יהודה: מנהלת ההתחדשות העירונית מקדמת את התחדשותן של השכונות הדרומיות - שכונת דגניה-כצנלסון, שכונת איילת השחר ואור יום ושכונת סחל"ב.

לצד זה, חלה בשנים האחרונות התקדמות משמעותית בכמה פרויקטים נקודתיים, ביניהם פרויקט מתחם הסחלב בעיר, שאושר באפריל 2020 על ידי הוותמ"ל ועתיד להציע 808 יחידות דיור חדשות. מתחמים נוספים הוכרזו כמתחמי פינוי-בינוי לקידום על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשנתיים האחרונות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית אור יהודהליאת שוחטמבני ציבור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...