נצרת: הופקדה תוכנית של הכנסייה הפרנציסקאנית על "גבעת הרעידה"; תכלול 372 יחידות דיור

מדובר בנקודה סמוכה ל"הר הקפיצה" בדרום העיר • התוכנית משלבת בין מתחם לדיור מוגן – עם 240 יחידות דיור – למגורים • מטרתה "לפתח את השטח לטובת גיל הזהב מצד אחד, ולמען זוגות צעירים מצד שני"

שיתוף הכתבה
הנוף מאזור הר הקפיצה, נצרת (שאטרסטוק)הנוף מאזור הר הקפיצה, נצרת (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הפקידה לאחרונה תוכנית מגורים חדשה בדרום העיר נצרת – שאותה מקדמת הכנסייה הפרנציסקאנית, או ליתר דיוק ארגון "קוסטודיה די טרה סנטה", "משמורת ארץ הקודש", הפועל מטעם הכנסייה. התוכנית נמצאת על "גבעת הרעידה", בסמוך להר הקפיצה – מהאתרים המפורסמים והחשובים ביותר לנצרות בסביבת העיר.

התוכנית משלבת בין דיור מוגן ומגורים, וכוללת בסך הכול 372 יחידות דיור – 240 עבור מתחם דיור מוגן, ועוד 132 למגורים. "חלק מהחלקה המדוברת, בשטח 29,768 מ"ר, הינו בבעלות הכנסייה הפרנציסקנית טרה סנטה בנצרת, אשר עליו בנוי בית אבות ע"ש סאן פרנסיס"

התוכנית משלבת בין דיור מוגן ומגורים, וכוללת בסך הכול 372 יחידות דיור – 240 עבור מתחם דיור מוגן, ועוד 132 למגורים. "חלק מהחלקה המדוברת, בשטח 29,768 מ"ר, הינו בבעלות הכנסייה הפרנציסקנית טרה סנטה בנצרת, אשר עליו בנוי בית אבות ע"ש סאן פרנסיס", כך בדברי ההסבר. "באמצעות תוכנית מפורטת זו מבקשת הקוסטודיה להסדיר ולקבוע את ייעודי הקרקע, כולל זכויות בנייה, על מנת לפתח את השטח לטובת גיל הזהב מצד אחד, ולמען זוגות צעירים מצד שני.

במתחם הדיור המוגן מתוכננים פרמטרים שונים ומגוונים לשירות הדיירים ואורחיהם, כגון לובי כניסה, אולם לפעילות רב-תכליתית, מטבח וחדר אוכל, בריכת שחייה, חדר כושר, שירותי בריאות, בית קפה, חנות, שטחי בילוי ופנאי עבור האוכלוסייה המבוגרת והעצמאית.

מטרת תכנית זו היא לאפשר לקוסטודיה להגיש את השירות האופטימאלי לאוכלוסיית הגיל השלישי, ולצד זה לפתור את מצוקת הקרקעות בנצרת. בשל המצב כיום ישנו מחסור בהיצע יחידות דיור, לעומת הביקוש. מצב זה גורם למשפחות רבות לנסות למצוא פתרון מחוץ לעיר. באמצעות תוכנית מפורטת זו מבקשת הקוסטודיה לייזום הקמת יחידות דיור, מרכז פעילות שכונתי, גן ילדים ופעוטון, וכן שתי קומות חניה תת-קרקעית לשירות המתחם". הבינוי בתוכנית, המתפרסת על פני כ-31 דונם, יהיה עד 11 קומות. 

התוכנית מפרטת באופן ספציפי את המטרות באשר לבית האבות עצמו, אשר הוקם ב-1973: להתאים את כל מחלקות הדיירים לרוח הזמן תוך ראיית הצרכים העתידיים; להתאים את כל המחלקות לפרוגרמה העדכנית של משרד הבריאות; לארגן את מערך הלוגיסטיקה והתחזוקה; להקים מטבח העונה על הגידול במספר הדיירים; התאמת כל הפונקציות הפרא-רפואיות לפרוגרמה העדכנית ולצורכי הדיירים

התוכנית מפרטת באופן ספציפי את המטרות באשר לבית האבות עצמו, אשר הוקם ב-1973: להתאים את כל מחלקות הדיירים לרוח הזמן תוך ראיית הצרכים העתידיים; להתאים את כל המחלקות לפרוגרמה העדכנית של משרד הבריאות; לארגן את מערך הלוגיסטיקה והתחזוקה; להקים מטבח העונה על הגידול במספר הדיירים; התאמת כל הפונקציות הפרא-רפואיות לפרוגרמה העדכנית ולצורכי הדיירים; התאמת מערך היצירה, הבילוי והשהייה של הדיירים ואורחיהם; הקמת מערך מחסנים מבוקר, נגיש ויעיל; הקמת מערך תחזוקה מתאים לגודל הבית ולרמת השירות הנדרשת; הקמת מרכזי יום לקשישים; התאמת מערך המשרדים לצרכים; חידוש פני המבנה, המקום והסביבה; גידור ותיחום הבית ומתן מענה נאות לאבטחת הבית.

על פי התוכנית, עם מימוש המטרות הללו, חלוקת המחלקות תהיה כדלקמן: מחלקת תשושים אחת; שתי מחלקות תשושי נפש; חמש מחלקות סיעודיות; מחלקה אחת לסיעוד מורכב - ובסך הכול תשע מחלקות, נוסף על מרכזי יום ואזורי השירות השונים.

גבעת הרעידה נמצאת, כאמור, בסמוך להר הקפיצה. בגבעת הרעידה, כך על פי הסיפור, אימו של ישו, מריה, שרצה בעקבותיו, נרעדה מפחד, ומכאן שם המקום. היום נמצא במקום מנזר "סנט קלייר"

גבעת הרעידה נמצאת, כאמור, בסמוך להר הקפיצה (הנקודה שבה, על פי האמונה, קפץ ישו מהרי נצרת לעמק יזרעאל שמתחתם, כאשר נמלט ממי שניסו להורגו). בגבעת הרעידה, כך על פי הסיפור, אימו, מריה, שרצה בעקבותיו, נרעדה מפחד, ומכאן שם המקום. היום נמצא במקום מנזר "סנט קלייר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניההכנסייה הפרנציסקאניתקוסטודיה די טרה סנטהדיור מוגןעיריית נצרת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...