דרמה באוצר ובמטה הדיור: מנכ"ל "דירה להשכיר" עוזי לוי מתפטר

לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, צפוי להתמנות לתפקיד בכיר בחברת חללי העבודה המשותפים WeWork • בתקופת כהונתו אוכלסו רק 900 דירות להשכרה

שיתוף הכתבה
עוזי לוי עוזי לוי

דרמה במשרד האוצר ובמטה הדיור: עוזי לוי, מנכ"ל " דירה להשכיר " - החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, מתפטר מתפקידו לאחר כארבע שנים וחצי. לוי הודיע ליו״ר החברה אודי אדמתי על כוונתו לסיים את כהונתו ולעזוב את החברה בזמן הקרוב, וכן שיתף את שר האוצר משה כחלון ואת ראש מטה הדיור הלאומי זאב בילסקי. לוי חוזר למגזר העסקי וצפוי להתמנות לתפקיד בכיר בחברה עסקית מוכרת. על פי הערכות בשוק, מדובר בחברת חללי העבודה המשותפים WeWork. דירה להשכיר תתחיל בקרוב בתהליך איתור ובחירה של מנכ"ל חדש במקום לוי.

רק לפני כשבועיים לוי התראיין במרכז הנדל"ן - ושם עדיין הביע אמונה שהוא יכול לשנות את תחום הדיור להשכרה בישראל

לוי היה העובד הראשון של החברה הממשלתית לאחר שנקרא לתפקיד בסוף 2014 ע"י הממונה על התקציבים דאז אמיר לוי ביחד עם שר האוצר דאז יאיר לפיד, שקראו ללוי לבוא ולהקים את חברת דירה להשכיר . בקריירה שלו לוי עבר מהמגזר הציבורי, למגזר הפרטי, שוב בחזרה לציבורי ועכשיו שוב בחזרה למגזר הפרטי. הוא עבד במשך 11 שנה במשרד האוצר בתפקיד סגן הממונה על התקציבים; כיהן כראש מערך הנדל"ן של בנק לאומי במשך 8 שנים; עבד כמשנה למנכ"ל ואחראי על הפעילות הבינ"ל בקבוצת נכסים ובניין ; וכמנכ"ל אלעד גרופ קנדה מקבוצת יצחק תשובה.

בתקופת כהונתו של לוי ב" דירה להשכיר " החברה תכננה 27 פרויקטים לשכירות ארוכת טווח בכל הארץ ושיווקה יותר מ-6,000 דירות להשכרה במכרזים בערים תל אביב יפו, ירושלים, חיפה, רמה״ש, הרצליה, שוהם, כרמיאל, קצרין ואשקלון. שלושה מהפרויקטים שהובילה החברה, ברמת השרון, הרצליה וחיפה, כבר התאכלסו - כ-900 דירות בלבד - וישנם פרויקטים נוספים בשבלים שונים של בנייה ושיווק.

פאנל בהשתתפות לוי במרכז הנדל"ן: האם שווה לשכור דירה בישראל לטווח ארוך?

דירה להשכיר הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל, שהוקמה לצורך קידום נושא הדיור ופתרון משבר הדיור במדינה. החברה משווקת ליזמים קרקעות בבעלות המדינה לשם הקמת יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, תוך פיקוח על הביצוע, ההקמה וההפעלה של הפרויקטים. לא ברור אם זה מהסיבה שלא שווקו מספיק פרויקטים להשכרה לעומת פרויקטי מחיר למשתכן וכן לעומת הביקוש לדירות להשכרה, אבל בכל מקרה דירה להשכיר קיבלה על עצמה עם הזמן גם תפקידי ביצוע של הממשלה וקבינט הדיור לצורך תכנון, ביצוע וקידום פרויקטים לדיור, תכנון שכונות מגורים חדשות, מודלים משלימים לדיור, לשיווקי קרקע לשכירות ארוכת טווח וביניהם מודל "השכר ומהר" - ובעצם כל מטלה שהמדינה הטילה עליה.

יו"ר דירקטוריון דירה להשכיר אודי אדמתי הודה ללוי "בשמו, בשם דירקטוריון דירה להשכיר, וכן בשם ממשלת ישראל, על היוזמה, הדבקות במטרה, ההתמדה והיצירתיות הרבה אותה הפגין במשך כל כהונתו כמנכ"ל החברה. עוזי הוא מסוג המנהלים שרואה לנגד עיניו את המטרה, וחותר להשגתה בכל דקה, בכל מקום ובכל דרך, כשטובת המדינה והציבור הרחב הם כוכב הצפון והנר שלרגליו. אני מאחל לעוזי הצלחה רבה בדרכו החדשה ומשוכנע שעוזי יידע למצוא את הדרך ליצור ולפתח למען הציבור גם במסגרת תפקידו החדש ובמסגרת עיסוקים אחרים בהם יבחר".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורמשה כחלוןדירה להשכירזאב בילסקימשרד האוצרWeWorkמטה הדיורעוזי לויאודי אדמתייאיר לפיד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...