חדשות טובות לביג ולאשטרום: אושרה התוכנית להקמת מגדל המגורים מעל קניון בת ים – עם תוספת של עוד 30 יח"ד

החברות מחזיקות יחד בקניון, שבו תוכנן בתחילה להקים מגדל בן 42 קומות, עם 130 יחידות דיור • התוכנית המאושרת, והמעודכנת, מאפשרת להקים בו 160 יחידות דיור, וכן חמש קומות מרתף

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

תוכנית "מגדל קניון בת ים" אושרה לאחרונה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – ומדובר בבשורות טובות במיוחד לבעלי הקניון, החברות ביג מרכזי קניות ואשטרום: לבד מאישור התוכנית, שמהווה חדשה טובה בפני עצמה, התוכנית המאושרת היא תוכנית מעודכנת לקניון, אשר מאפשרת הקמת מגדל מגורים בן 160 יחידות דיור, ב-42 קומות.

במקור תוכנן לכלול המגדל 130 יחידות דיור. התוכנית העדכנית, בי/2/483/מק, מוסיפה לו עוד 30 יחידות דיור, משפרת את מיקומו (ולמעשה מעבירה אותו לחזית אחרת של המתחם) ומאפשרת להגדיל את מספר קומות המרתף בו מקומה אחת בלבד לחמש בסך הכול

במקור – גם בעת רכישת מחצית מהזכויות בקניון על ידי ביג, לפני יותר משנתיים - תוכנן לכלול המגדל שייבנה מעל לקניון 130 יחידות דיור. התוכנית העדכנית, בי/2/483/מק, מוסיפה לו עוד 30 יחידות דיור, משפרת את מיקומו (ולמעשה מעבירה אותו לחזית אחרת של המתחם) ומאפשרת להגדיל את מספר קומות המרתף בו מקומה אחת בלבד לחמש בסך הכול.

"התוכנית ממוקמת במתחם קניון בת ים, על ציר תנועה ראשי - רחוב יוספטל, שהיינו רחוב עירוני מרכזי וחלק מציר הקו האדום של מערכת המתע"ן, התחומה במערב ובדרום ברחובות הרב לוי ורזיאל", כך בדברי ההסבר. "התוכנית מבקשת לשנות את התוכנית המאושרת בי/1/483 על ידי שינוי במיקום מגדל המגורים למקום מיטבי, תוספת יח"ד וקומות מרתף וכן תוספת שטחים לטובת מסחר ותעסוקה ולמרתפי חנייה". 

הוראות התוכנית כוללות, בין היתר, את הסעיפים הללו: שינוי מיקום המגדל מרחוב יוספטל לשני מבנים ברחוב הרב לוי ורזיאל; שינוי שטח עיקרי מינימלי ליח"ד מ-80 מ"ר ל-60 מ"ר. גודל יח"ד ממוצע יהיה 78 מ"ר; קביעת תכסית עילית של 85%; שינוי מספר קומות המרתף מאחת לחמש; הגדלת מספר יחידות הדיור מ-130 ל-160 יח"ד; הוספת שטח שירות עילי בסך של 360 מ"ר לטובת מרחב מוגן דירתי; תוספת שטח שירות מתחת לכניסה הקובעת בסך של 9,800 מ"ר; הגדלת השטח העיקרי המותר לבנייה בסך של 500 מ"ר לטובת תעסוקה.

התוכנית משתרעת על פני כשמונה דונמים, ותכלול 500 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 7,831.88 מ"ר שטחי מסחר ו-4,950 מ"ר שטחי תעסוקה. שטח המגורים יסתכם ב-13,000 מ"ר – תוספת של 500 מ"ר לתוכנית הקודמת. העורך הראשי הוא אדריכל יוסי סיון ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים

התוכנית משתרעת על פני כשמונה דונמים, ותכלול 500 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 7,831.88 מ"ר שטחי מסחר ו-4,950 מ"ר שטחי תעסוקה. שטח המגורים יסתכם ב-13,000 מ"ר – תוספת של 500 מ"ר לתוכנית הקודמת. העורך הראשי הוא אדריכל יוסי סיון ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים; המודד הוא עופר קוקוס ממשרד אבסולוט; יועץ הסביבה הוא יובל שם-אור ממשרד WAWA; יועץ התחבורה הוא ירון עברון ממשרד ירון עברון הנדסה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

נזכיר, כאמור, כי במרץ 2019 השלימה חברת ביג מרכזי קניות את רכישת מחצית הזכויות בקניון בת ים, מחברת אשטרום , תמורת 260 מיליון שקל. כעת אשטרום וביג מחזיקות בקניון במשותף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ביג מרכזי קניותעיריית בת יםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהאדריכל יוסי סיוןיסקי-מור-סיון אדריכליםקניון בת יםאשטרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...