הושלמה העסקה: קבוצת מנרב נמכרת לקבוצת משקיעים בהובלת אסנס פרטנרס לפי שווי של כ-750 מיליון שקל

זאת לאחר השלמת כל התנאים המתלים לביצוע העסקה • מניות מנרב יפסיקו להיסחר בבורסה בת"א, אך היא צפויה להיוותר תאגיד מדווח • לפי דו"חותיה האחרונים, לחברה צבר עבודות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב (יח"צ)אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב (יח"צ)

קבוצת מנרב מדווחת היום (א') על השלמת מכירתה לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית אסנס פרטנרס, לפי שווי חברה של כ-750 מיליון שקל. החברה מעדכנת כי התקיימו מלוא התנאים לביצוע העסקה, ובהם אישור מחזיקי האג"ח, אישור בעלי המניות, אישור הממונה על התחרות ועוד.

במסגרת העסקה, שבוצעה בדרך של מיזוג משולש הופכי, עוברות מניות מנרב לחברה ייעודית, "אסנס תשתיות וביצוע", שהבעלות בה מוחזקת על ידי הרוכשים - ובכלל זה לאומי פרטנרס, בהיקף של 20% מסך התמורה בעסקה, מגדל ביטוח וכלל ביטוח, כל אחת בהיקף של 25% מסך התמורה

במסגרת העסקה, שבוצעה בדרך של מיזוג משולש הופכי, עוברות מניות מנרב לחברה ייעודית, "אסנס תשתיות וביצוע", שהבעלות בה מוחזקת על ידי הרוכשים - ובכלל זה לאומי פרטנרס, בהיקף של 20% מסך התמורה בעסקה, מגדל ביטוח וכלל ביטוח, כל אחת בהיקף של 25% מסך התמורה, וגופים נוספים, ביניהם קרנות המורים והגננות. 

בעקבות השלמת ההליך והתקיימות התנאים יפסיקו מניות מנרב להיסחר בבורסה בת"א. אג"ח של החברה צפויות להמשיך להיסחר בבורסה, והחברה צפויה להיוותר תאגיד מדווח. את החברה ייצגו בעסקה עורכי הדין עמית שטיינמן, שלומי דלג'ו ואמיר עסלי ממשרד עו"ד ש. הורוביץ. את הרוכשים ייצגו עורכי הדין אברמי וול, שרית פרלמוטר והדר זיו ממשרד עו"ד פישר (FBC),ואת המשקיעים המוסדיים עורכי הדין אלית אלקון ואלון פלד ממשרד עו"ד גורניצקי.

קבוצת מנרב הוקמה בשנת 1969, והנפיקה את מניותיה לראשונה בבורסה בתל-אביב בשנת 1983. החברה אחראית לשורה ארוכה של פרויקטים לאומיים משמעותיים ומורכבים, כגון עיר הבה"דים, מוזיאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל אביב לירושלים ועוד

קבוצת מנרב הוקמה בשנת 1969, והנפיקה את מניותיה לראשונה בבורסה בתל-אביב בשנת 1983. החברה אחראית לשורה ארוכה של פרויקטים לאומיים משמעותיים ומורכבים, כגון עיר הבה"דים, מוזיאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל אביב לירושלים, מבני ציבור רבים, כבישים וגשרים, מכוני טיהור שפכים ועוד. 

נכון לדו"חותיה הכספיים האחרונים, לחברה צבר עבודות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל. במהלך החודשים האחרונים זכתה החברה בהליכים תחרותיים להקמת מבני משרדים ומרכז מסחרי עבור מזמינים פרטיים בהיקף של כ-300 מיליון שקל, ובמכרזים לביצוע עבודות תשתיות בהיקף של כ-400 מיליון שקל. כפי שפרסמנו כאן, היא אף רכשה לאחרונה מקרקעין בדרום תל אביב מקרן ריאליטי.

בכוותנו לפעול בצורה אינטנסיבית להמשך פיתוח, הרחבה והשבחה של הקבוצה במגוון תחומי הליבה שלה, הכוללים את פעילות ביצוע עבודות קבלניות של מבנים ותשתיות, ייזום נדל"ן למגורים וכן פעילות ייזום וניהול נכסים מניבים, הכול תוך שמירה על מדיניות פיננסית שמרנית ואחראית"

מרים גז, מנכ"לית אסנס פרטנרס: "אנחנו שמחים על השלמת הליך העברת השליטה בקבוצת מנרב, מקבוצות הנדל"ן והתשתיות הוותיקות והמובילות בישראל, לקבוצת המשקיעים בהובלתנו. מצאנו בקבוצת מנרב פלטפורמה טובה מאוד לקבוצה מובילה בתחום הנדל"ן והתשתיות, והון אנושי מקצועי ואיכותי, בהובלת המנכ"ל פיני דקל. 

בכוותנו לפעול בצורה אינטנסיבית להמשך פיתוח, הרחבה והשבחה של הקבוצה במגוון תחומי הליבה שלה, הכוללים את פעילות ביצוע עבודות קבלניות של מבנים ותשתיות, ייזום נדל"ן למגורים וכן פעילות ייזום וניהול נכסים מניבים, הכול תוך שמירה על מדיניות פיננסית שמרנית ואחראית. נציג אלטרנטיבה תחרותית ואיכותית ללקוחות החברה, וסביבת עבודה חדשנית ומתקדמת לעובדי החברה, לספקיה ולקבלני המשנה שלה. אנחנו רוצים בהזדמנות זו להודות למשפחת קוזניצקי ולאברהם קוזניצקי, שייסד את הקבוצה לפני יותר מ-50 שנה, על תהליך המכירה ועל התשתית האנושית והעסקית שבנה ושקיבלנו לידנו".

פיני דקל, מנכ"ל קבוצת מנרב: "הקבוצה היוותה בעשורים האחרונים אחד הגורמים המרכזיים בבנייה בתשתיות ובנדל"ן בישראל, ועם הרוח החדשה שמביאים בעלי המניות החדשים, מהגופים המובילים במשק, עובדיה המצוינים והמסורים של הקבוצה וכלל השותפים העסקיים, נוכל להמשיך את תהליכי ההתרחבות של הקבוצה ואת צמיחתה בפעילויות הליבה שלנו. 

אנחנו בטוחים שהקבוצה תמשיך להיות גורם מוביל גם בשנים הבאות. אני רוצה להודות באופן אישי לאברהם ולזיוה קוזניצקי על השנים המשותפות שלנו במנרב, על התמיכה, על האמון, על המחויבות ועל הדאגה להצלחת החברה ועובדיה"

אנו מזהים הזדמנויות רבות עם תנופת הבנייה הצפויה, ובטוחים שהקבוצה תמשיך להיות גורם מוביל גם בשנים הבאות. אני רוצה להודות באופן אישי לאברהם ולזיוה קוזניצקי על השנים המשותפות שלנו במנרב, על התמיכה, על האמון, על המחויבות ועל הדאגה להצלחת החברה ועובדיה".

גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח: "אנו שמחים לקחת חלק משמעותי ברכישת חברת מנרב באופן המשקף את מידת האמון שלנו בחברה. ההשקעה במנרב מהווה נדבך באסטרטגיית ההשקעות הישירות של מגדל, ובפרט בתחום התשתיות". 

יוסי דורי, מנהל חטיבת השקעות בכלל ביטוח: "כלל ביטוח משקיעה רבות בתחום התשתיות בארץ ובעולם, ובמסגרת זו שמחה לחבור לאסנס לצורך ההשקעה במנרב. לאור הצורך הלאומי להאצת ההשקעות בתחום התשתיות, כלל הציבה לעצמה כיעד להמשיך לחפש השקעות איכותיות אשר יניבו תשואה עודפת לחוסכיה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאברהם קוזניצקיפיני דקלמנרבמגדלכלל ביטוחיוסי דוריאסנס פרטנרסמרים גזגיא פישרפישר בכר חן וול אוריון ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...