רכישה מעניינת נוספת לקרן ריאליטי: קרקע מפעל זוגלובק ההיסטורי בנהריה; תשלם 77.5 מיליון שקל

מדובר בקרקע בשטח 11 דונם, שעליה מתכוונת הקרן להקים מתחם עירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות – "מוקד עירוני המהווה את שער העיר" • מתחילת השנה רכשה הקרן נכסים בכמעט מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
מתחם זוגלובק המיתולוגי בנהריה (צחי קיבנשטיין)מתחם זוגלובק המיתולוגי בנהריה (צחי קיבנשטיין)

קרן ריאליטי ממשיכה ב"מסע הקניות" שלה ברחבי ישראל: החברה רוכשת את הקרקע שעליה פעל מפעל זוגלובק ההיסטורי בנהריה, תמורת סכום של 77.5 מיליון שקל. מדובר בשטח של כ-11 דונם, שבו יוצרו מוצרי זוגלובק במשך שנים רבות – עד למעבר שביצעה החברה לעיירה שלומי הסמוכה, שהושלם בינואר 2020.

על הקרקע בנויים כיום שטחי תעשייה, לרבות מפעל זוגלובק המדובר, שטחי משרדים ושטחי מסחר בהיקף של כ-10,000 מ"ר, וכ-50 מקומות חניה. "בכוונת הקרן לקדם על הקרקע תוכנית חדשה בהתאם לתוכנית המתאר של העיר, לעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, ובכך להקים מוקד עירוני המהווה את שער העיר", נכתב בהודעת קרן ריאליטי על הרכישה.

עוד מציינים בקרן ריאליטי כי הקרקע ממוקמת בכניסה לעיר, ובמרחק של כ-80 מטרים בלבד מתחנת הרכבת של נהריה ומתחנת האוטובוסים המרכזית. המפעל ההיסטורי החל לפעול לפני 84 שנים, אז קבעו אירמגרד וריינהולד זוגלובק את ביתם ואת מפעלם בשדרות הגעתון בעיר. עם השנים הפך לאחראי על כ-50% מפעילות החברה. לצד פסי הייצור, המבנה המפורסם כלל גם את משרדי ההנהלה ואת מטה החברה.

אלי זוגלובק, יו"ר קבוצת זוגלובק: "מכירת הקרקע שעליה ניצב מפעל זוגלובק האייקוני בשדרות הגעתון בנהריה תאפשר השקעות בטכנולוגיות ייצור חדשות, שיעמידו את זוגלובק בחזית הטכנולוגיה העולמית. נהריה נמצאת בתנופת פיתוח ובנייה בשנים האחרונות, תחת הובלתו של ראש העיר רונן מרלי, ואני שמח שפינוי המפעל יאפשר את שיפור פני הכניסה לעיר, ואת ניצול עתודות הקרקע לצורכי פיתוח. 

לצד הפיתוח העתידי חשוב למשפחה לשמר את המורשת של דור המייסדים, ובמקום שבו ניצב המפעל עד היום תפעל חנות מפעל זוגלובק, לצד מוזיאון קטן שבו תוצג נהריה בראשית ימיה, לצד התפתחות המפעל, המהווה את אחד מסמלי העיר".

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "נהריה היא עיר שנמצאת במגמת שינוי והתחדשות, ולכן אנחנו מאמינים בה. מסילת הרכבת עוברת בתוך העיר, נוסף על שני כבישים ארציים - 4 ו-89. יש לה חוף ים ומסביב שמורות טבע. נוסף על כך, העירייה מגבשת תוכנית אסטרטגית להגדלת מספר הדירות בעיר ביותר מ-20,000, לפיתוח תיירות ומלונאות ולחידוש הבנייה הקיימת באמצעות תוכנית של פינוי-בינוי. אנחנו ממשיכים לרכוש קרקעות עם פוטנציאל השבחה גבוה במרכזי הערים, ומתרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם עיריית נהריה".

נציין כי מתחילת השנה רכשה קרן ריאליטי נכסים בהיקף של יותר מ-900 מיליון שקל. בין העסקאות הגדולות נציין את רכישת פרדס שניר, באזור בלומפילד בתל אביב, לפי שווי של 336 מיליון שקל – לצד חברת קרדן נדל"ן , ואת רכישת מפעל אלקטרה צריכה בראשון לציון ב-275 מיליון שקל. באמצע החודש שעבר הודיעה הקרן כי מכרה כשליש ממתחם "אופיס" בעיר אזור לאפריקה ישראל מגורים, לפי שווי של 245 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרן ריאליטיזוגלובקדן מנחםאלי זוגלובקעירוב שימושיםעיריית נהריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...