חברת צרפתי צבי ובניו מוכרת קרקע בשכונת רמת ידין במערב נתניה תמורת 160 מיליון שקל

החברה עדכנה על הסכם המכירה כבר בנובמבר 2020, וכעת – עם התקיימות התנאים המתלים – הושלמה המכירה במלואה • על הקרקע ניתן יהיה להקים שלושה בניינים מדורגים בני 27 קומות, עם 300 יח"ד בסך הכול

שיתוף הכתבה
צבי צרפתי, מבעלי חברת צבי צרפתי, הנשיא ויו"ר הדירקטוריון (צבי צרפתי ובניו)צבי צרפתי, מבעלי חברת צבי צרפתי, הנשיא ויו"ר הדירקטוריון (צבי צרפתי ובניו)

חברת צרפתי צבי ובניו עדכנה היום (ג') את הרשות לניירות ערך כי השלימה עסקה למכירת קרקע בשכונת רמת ידין שבמערב נתניה, תמורת 160 מיליון שקל. מדובר בקרקע שאותה הגדירה החברה בדו"חותיה הכספיים כפרויקט מהותי מאוד, ולאורך השנים פעלה לטובת הגדלה משמעותית של זכויות הבנייה בו – כך שכיום ניתן להקים במקום כ-300 יחידות דיור חדשות, לצד שטחים נוספים בייעודים שונים.

החברה הודיעה על ההסכם למכירת הקרקע לצד שלישי כבר בנובמבר 2020, ואחד התנאים המתלים לקיומה של העסקה היה אישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מכרז לתוכנית "המשודרגת" – אישור שניתן אתמול.

במקרקעין המדוברים אושרה ב-2010 תב"ע המאפשרת להקים על חלק מהחלקות, בשטח של כ-11,000 מ"ר, 224 יח"ד בשני בנייני מגורים בני 92 יח"ד כל אחד, על מגרש בשטח של כ-8,300 מ"ר, ובשני בנייני מגורים נוספים, בני 92 יח"ד כל אחד, על שני מגרשים בשטח כולל של כ-1,300 מ"ר כל אחד.

החברה פעלה, כאמור, להגדלת הצפיפות במתחם, על ידי תוספת של כ-100 יח"ד בפרויקט באמצעות שינוי תב"ע . עיקריה: בינוי של שלושה בנייני מגורים הכוללים 300 יח"ד על גבי קומת מסד מסחרית, בבינוי מדורג של עד 27 קומות

החברה פעלה, כאמור, להגדלת הצפיפות במתחם, על ידי תוספת של כ-100 יח"ד בפרויקט באמצעות שינוי תב"ע . במאי 2019 החליטה הוועדה המחוזית במחוז מרכז להפקיד את התוכנית, ואתמול, כאמור, לאשרה. עיקריה: בינוי של שלושה בנייני מגורים הכוללים 300 יח"ד (מתוכן 20% יח"ד קטנות) על גבי קומת מסד מסחרית, בבינוי מדורג של עד 27 קומות; שטח נוסף בייעוד למגורים יהפוך לייעוד של מבני ציבור.

"הממכר כולל מקרקעין בשטח של כ-16,000 מ"ר, והוא יימכר לקונה במצבו, כפי שהוא, למעט התחייבויות צרפתי וצבי ובניו לעירייה, אשר יוותרו באחריותה ועל חשבונה של החברה", כך בהודעתה לרשות לניירות ערך. ההתחייבות המדוברת נוגעת לסיכום של החברה עם עיריית נתניה, לבנות על חלק מיתרת שטח החלקות, על חשבונה, גן ילדים עבור עיריית נתניה, ולהחכיר אותו לטובת העירייה למשך 999 שנים, ללא תמורה.

"בהתאם להסכם, ולאחר התקיימות התנאי המתלה, הרוכשת תשלים את יתרת התמורה בסך של כ-104 מיליון ש"ח בתוך 60 ימים, וכנגד קבלת האישורים לרישום והעברת הזכויות על שם הרוכשת", מוסיפה ומעדכנת חברת צרפתי צבי ובניו. "נוסף על כך, וכאמור בדיווחי החברה, לאור אישור הוועדה של תוספת שטח עיקרי למגורים של 500 מ"ר בתוכנית החדשה, הרוכשת תשלם לצרפתי צבי ובניו תוספת לתמורה על בסיס מנגנון שנקבע בהסכם".

בהודעתה בנובמבר 2020 ציינה החברה כי בהתאם לדו"ח המסכם לרבעון השלישי של 2020, שווי הקרקע הוא כ-77 מיליון שקל. "להערכת החברה, עם השלמת מכירת הממכר היא צפויה לרשום רווח של כ-75 מיליון שקל לפני הוצאות מכירה ומיסים"

בהודעתה בנובמבר 2020 ציינה החברה כי בהתאם לדו"ח המסכם לרבעון השלישי של 2020, שווי הקרקע הוא כ-77 מיליון שקל. "להערכת החברה, עם השלמת מכירת הממכר היא צפויה לרשום רווח של כ-75 מיליון שקל לפני הוצאות מכירה ומיסים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךעיריית נתניהצרפתי צבי ובניותב"עתוכנית בניין עירצבי צרפתיהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...