עו"ד קמיניץ: "אנחנו מכוונים להיטל השבחה של 25% בכל שטח רשות מקומית; השלטון המקומי מאוד לא אוהב את זה"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, דיבר בשולחן עגול במתחם משרדי מרכז הנדל"ן בנושא עדכוני חקיקה בהתחדשות עירונית, ואמר עוד: "משבר הדיור של היום הוא לא אותו משבר של השנים האחרונות"

שיתוף הכתבה
עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש (מרכז הנדל"ן)עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש (מרכז הנדל"ן)

" היטל השבחה הוא אחד הסעיפים שכל היזמים הפועלים בתחום ההתחדשות העירונית חושבים שיש בו צורך בוודאות מוחלטת. מבטיחים להם פטור מהיטל, וכשזה מעולה במעלה התכנון מתחילות שאלות ואותו אפס אחוז מובטח – נעלם.

אנחנו מכוונים לאמירה רוחבית של 25% היטל השבחה – כללי בכל העיר - והשלטון המקומי מאוד לא אוהב את זה. עם זאת, בתחילת הדרך ואחת לחמש שנים יכולה הרשות להחליט שהיא מחלקת את העיר לרובעים ולקבוע אחוז אחר בכל רובע, נמוך יותר או גבוה יותר. המטרה היא שרכיב היטל ההשבחה יהיה קבוע באקסל, ולא ישתנה"

אנחנו מכוונים לאמירה רוחבית של 25% היטל השבחה – כללי בכל העיר - והשלטון המקומי מאוד לא אוהב את זה. עם זאת, בתחילת הדרך ואחת לחמש שנים יכולה הרשות להחליט שהיא מחלקת את העיר לרובעים ולקבוע אחוז אחר בכל רובע, נמוך יותר או גבוה יותר. המטרה היא שרכיב היטל ההשבחה יהיה קבוע באקסל, ולא ישתנה. יש הרבה נתונים שמשתנים, אבל זה יישאר נתון קבוע. זה עולם שלם של שאלות, ואנחנו עובדים עכשיו על הפתרונות".

את הדברים הללו אמר היום (ד') עו"ד ארץ קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בשולחן עגול שנערך במתחם משרדי מרכז הנדל"ן , בנושא עדכוני חקיקה בהתחדשות עירונית – שולחן עגול שבו השתתפו גם ד"ר איריס פרנקל כהן, היועצת המשפטית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ועו"ד אייל בלכר כהן, סמנכ"ל קרן יסודות , לצד אנשי נדל"ן רבים.

"בשל הקיפאון הפוליטי שחווינו הצטברו המון נושאים שהממשלה רוצה לחקק", המשיך עו"ד קמיניץ. "ההישגים של הממשלה המתפקדת האחרונה הלכו והתכרסמו בשנתיים האחרונות, וחשוב להבין: המשבר המתפתח הוא לא אותו משבר מהשנים האחרונות: חסרות דירות במקומות מסוימים באזורי הביקוש, אבל יש הרבה דירות במלאי התכנוני – ויש קושי לממש אותן, מסיבות שונות.

המימוש זה מה שהממשלה צריכה ומנסה להתרכז בו בזמן הקרוב: כיצד לשווק יחידות דיור, כי כמות היתרי הבנייה רק הולכת ויורדת בשנתיים האחרונות. לצד זה נציין שאנחנו עובדים על עולם שלם של הקלות ברגולציה, כולל רפורמת הרישוי העצמי וביטול מנגנון ההקלות"

המימוש זה מה שהממשלה צריכה ומנסה להתרכז בו בזמן הקרוב: כיצד לשווק יחידות דיור, כי כמות היתרי הבנייה רק הולכת ויורדת בשנתיים האחרונות. לצד זה נציין שאנחנו עובדים על עולם שלם של הקלות ברגולציה, כולל רפורמת הרישוי העצמי וביטול מנגנון ההקלות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורהיטל השבחההתחדשות עירוניתארז קמיניץמרכז השלטון המקומיהקלות בנייהרפורמות בחוק התכנון והבניהרפורמת הרישוי העצמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...