עו"ד קמיניץ: "אין ברירה: צריך להטיל את יהבנו על התחדשות עירונית; אין דרך אחרת לצופף אלא בהריסה ובנייה מחדש"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, דיבר באירוע שולחן עגול שנערך במתחם משרדי מרכז הנדל"ן בנושא עדכוני חקיקה בתחום, ואמר עוד: "מיפינו את הבעיות וגם הסכמנו על פתרונות - חלק גדול מהם נכנס לחקיקה בחוק ההסדרים

שיתוף הכתבה
עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש (מרכז הנדל"ן)עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש (מרכז הנדל"ן)

"חוק ההסדרים מציע שינויים מרחיקי לכת בחתום ההתחדשות העירונית", אמר עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בשולחן עגול שהתקיים היום (ד') במתחם משרדי מרכז הנדל"ן , בנושא עדכוני חקיקה בתחום ההתחדשות העירונית. "על דבר אחד שר האוצר לא הסכים לוותר – על מדיניות להתחדשות עירונית. כל משרדי הממשלה שעוסקים בפיתוח מודעים לעובדה שיש הכרח להתקדם בצעדים גדולים הרבה יותר מאלו שקרו עד היום בכל הקשור להתחדשות עירונית.

אנחנו כבר לא בעולם שבו שואלים 'למה לקדם התחדשות עירונית '. כולם מבינים את התועלות הרבות שלה, ומבינים שפשוט אין ברירה: מדינת ישראל הולכת ומצטופפת בצעדי ענק, ב-2040 או ב-2050 יהיו כאן בין 16 ל-18 מיליון איש, אלו מספרים בלתי נתפסים. אם אנחנו רוצים איכשהו לשמור על צורכי ציבור וריאות ירוקות, נצטרך להטיל את יהבנו על התחדשות עירונית. אין דרך אחרת לצופף אלא בהריסה ובנייה מחדש.

לכן, כדי לעשות את זה, התכנסנו בזמן הסטגנציה הפוליטית - צוות בין-משרדי שכלל את אנשי משרד המשפטים, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, משרד האוצר, מנהל התכנון , רשות מקרקעי ישראל ועוד. ישבנו כולנו לחשיבה משותפת, במטרה למפות את הבעיות ואת הקשיים. 

ניסינו לעשות זאת יחד, ערכנו שולחנות עגולים אינטנסיביים עם גורמים בשוק הפרטי, אני חושב שהצלחנו במשימת המיפוי, וגם הסכמנו על פתרונות - חלק גדול מהם נכנס לחקיקה בחוק ההסדרים הנוכחי, שמחכה לאישור. כל מה שנכלל בחוק ההסדרים ייכנס עכשיו לדיונים בכנסת, אבל שם אתה יודע איך אתה נכנס - ולא יודע איך אתה יוצא. נקווה שהכול יעבור".

השולחן העגול נערך היום במתחם משרדי מרכז הנדל"ן , בהשתתפות אנשי נדל"ן רבים. במהלכו הרצו גם עו"ד אייל בלכר כהן, סמנכ"ל קרן יסודות , וד"ר איריס פרנקל כהן, היועמ"ש של הרשות להתחדשות עירונית .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתארז קמיניץחוק ההסדריםקרן יסודותעו"ד אייל בלכר כהןד"ר איריס פרנקל כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...