אדריכל גיל שנהב: "תפקידו של המגדל לשפר את העיר ולא לקלקל אותה"

בהרצאתו המיוחדת למרכז הנדל"ן על החידושים האחרונים והעדכניים ביותר בתחום גורדי השחקים, אמר עוד אדריכל גיל שנהב: "השאלה בישראל היא לא אם לבנות לגובה – אלא כיצד"

שיתוף הכתבה
אדריכל גיל שנהב בהרצאתו (מרכז הנדל"ן)אדריכל גיל שנהב בהרצאתו (מרכז הנדל"ן)

"המבחן הגדול של המדגל הוא לא כמה גובהו, כמה הוא עלה, כמה החלונות מתוחכמים והציפויים יוצאי דופן - אלא דווקא המפגש של המגדל עם קומת הקרקע, עם העיר. אחנו רוצים לבנות את הערים, לשפר את הערים, לחדש את המדינה - אבל לא לאבד את חיי העיר, את ה-city life. תפקידו של המגדל לשפר את העיר ולא לקלקל אותה. 

המבחן הוא כיצד המגדלים משתלבים באזורים הציבוריים. עוד חמש קומות למגדל לא עושות לאף אחד שום דבר, אבל פחות שטח בקומת קרקע, קו בניין לא נכון, הצללה במקום לא נכון, ביטול העצים וכן הלאה – אלו הדברים הקריטיים. אלו יוצרים את העירוניות הטובה שאנחנו רוצים שהמגדלים שלנו יעזרו לנו לקיים"

המבחן הוא כיצד המגדלים משתלבים באזורים הציבוריים. עוד חמש קומות למגדל לא עושות לאף אחד שום דבר, אבל פחות שטח בקומת קרקע, קו בניין לא נכון, הצללה במקום לא נכון, ביטול העצים וכן הלאה – אלו הדברים הקריטיים. אלו יוצרים את העירוניות הטובה שאנחנו רוצים שהמגדלים שלנו יעזרו לנו לקיים". 

כך אמר האדריכל המוביל גיל שנהב, שותף במשרד כנען שנהב אדריכלים , בהרצאה מיוחדת למרכז הנדל"ן בנושא "חידושים בעולם גורדי השחקים". הוא אוסף ואמר: "חיי העיר הם החיים בקומת הקרקע. אנחנו רוצים לעודד הליכה רגלית, ישיבה בחוץ, שאיפת אוויר צח, רכיבה על אופניים... אם נרכז ונעשה אינטנסיביות עירונית גדולה, נוכל לעודד שימוש בתחבורה הציבורית ובהסעת המונים, ולהימנע פחות ופחות משימוש ברכב הפרטי. אנחנו הולכים לשם. אלו שנים לא קלות, ומי שמסתובב בתל אביב מרגיש את זה היטב, אבל זאת הדרך היחידה.

במדינת ישראל יש שילוב מאוד ייחודי של עוצמה כלכלית, ילודה בכמות גבוהה ושטח מהקטנים בעולם. השילוב הזה מביא אותנו לעניין ולתשומת לב גדולה מאוד לשאלה איך לבנות לגובה. וכאן חשוב להדגיש: השאלה בישראל היא לא אם לבנות לגובה – אלא כיצד".

במדינת ישראל יש שילוב מאוד ייחודי של עוצמה כלכלית, ילודה בכמות גבוהה ושטח מהקטנים בעולם. השילוב הזה מביא אותנו לעניין ולתשומת לב גדולה מאוד לשאלה איך לבנות לגובה. וכאן חשוב להדגיש: השאלה בישראל היא לא אם לבנות לגובה – אלא כיצד"

צפו בהרצאה במלואה:

אדריכל שנהב דיבר גם על נושא הצפיפות ואמר: "אנחנו נוטים לבלבל את הגובה ואת התחושה הסובייקטיבית עם המילה 'צפיפות'. אחנו מדברים על צפיפות מספרית, מתמטית - כמה יחידות דיור או מ"ר דירה יש לדונם, אבל הצפיפות היא לא בהכרח צפיפות של מספרים, אלא מה אני מרגיש בחתך הרחוב, איך אני מרגיש כשאני הולך ברחובותיה של עיר". 

עולם גורדי השחקים הולך ומשתכלל

אדריכל שנהב גם סקר את החידושים ואת המגמות בתחום, והציג כמה מהמגדלים המעניינים ביותר שנבנים היום ברחבי העולם. "הנושא החם ביותר בעולם היום הוא ה-Plyscraper, מגדלי העץ. בישראל עוד לא ראינו מגדלים כאלה. 

במשך שנים הכרנו את הבתים הפרטיים העשויים עץ, אבל אף פעם לא ראינו מגדלים עשויים עץ. זה הדבר החם והמקורי ביותר בעולם היום. היתרון בעץ – לא צריך כמעט עיצוב פנים , החומר העתיק ביותר בעולם כמעט, מציע את העיצוב המודרני ביותר. הוא מציע גם הרכבה קלה בשטח, ואלו לא עצים שכורתים אותם – אלא מגדלים במיוחד לטובת תעשיית הבנייה. עצם הגידול מייצר חמצן, וכך הם גם תורמים לסביבה. הקונסטרוקציה שלהם יפה, ואני כבר סקרן לראות את מגדל העץ הראשון שיוקם בישראל.

אחת התופעות המוכרות בשנים האחרונות, והמרגשות, היא מגדל סופר סלנדר – Super Slender – מגדלים דקים במיוחד, כמו מחטים, שהתחילו להקים בעיקר בניו יורק. המטרה היא בעיקר לראות נוף רחוק, ולאפשר בנייה לגובה בתוך רקמה עירונית מאוד קטנה וצפופה, מאוד מדויקת

אחת התופעות המוכרות בשנים האחרונות, והמרגשות, היא מגדל סופר סלנדר – Super Slender – מגדלים דקים במיוחד, כמו מחטים, שהתחילו להקים בעיקר בניו יורק. המטרה היא בעיקר לראות נוף רחוק, ולאפשר בנייה לגובה בתוך רקמה עירונית מאוד קטנה וצפופה, מאוד מדויקת. זהו בניין מאוד צר, שמתנשא לגובה רב. המגדלים הללו מלווים בהערצה, בהתלהבות ובביקורת בעת ובעונה אחת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כנען שנהב אדריכליםבנייה לגובהגורדי שחקיםאדריכל גיל שנהברבי קומותצפיפות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...