על רקע אישור שלב ב' של הפרויקט: ליווי פיננסי לחלקה של רבוע כחול בפרויקט ToHa – בהיקף 1.5 מיליארד שקל

סינדיקט מממנים, בהובלת בנק לאומי, הם שיעניקו את הליווי לפרויקט • 1.18 מיליארד שקל יוקצו לשטחי הדיור במתחם, ו-320 מיליון שקל – למימון שטחי המשרדים

שיתוף הכתבה
מיקי זיסמן, מ"מ מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן (יח"צ)מיקי זיסמן, מ"מ מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן (יח"צ)

רבוע כחול נדל"ן הודיעה על הסכם ליווי פיננסי לחלקה בפרויקט ToHa בתל אביב, פרויקט תוצרת הארץ – בהיקף של 1.5 מיליארד שקל. "דירקטוריון החברה אישר את התקשרותה, לצד חברה בבעלות מלאה של החברה ולצד השותפים בפרויקט, מצד אחד, עם סינדיקט מממנים בהובלת בנק לאומי, בהסכם ליווי פיננסי לפרויקט תוצרת הארץ בתל אביב - פרויקט המשלב שטחים למגורים (כולל דיור בהישג יד), לתעסוקה ולמסחר, ברחוב תוצרת הארץ", כך בהודעת החברה אמש (ה') לרשות לניירות ערך. 

"על פי ההסכם, סכום מסגרת המימון הכולל שיוקצה על ידי המלווים למימון ההקמה של הפרויקט, לרבות ערבויות חוק מכר לרוכשי דירות, מסגרת ערבויות מכר וערבויות אחרות, הוא 1.5 מיליארד שקל, מזה סך של 1.18 מיליארד שקל למסגרת המימון לשטחי הדיור בפרויקט, וסך של 320 מיליון שקל למסגרת המימון לשטחי המשרדים. המימון כולל סך של כ-409 מיליון שקל שיועמד לצורך פירעון אשראי קיים שהועמד בקשר עם הפרויקט.

האשראי יועמד כאשראי לזמן קצר, כמסגרת אשראי מתחדשת מעת לעת. מועד הפירעון הסופי של האשראי הינו בתום 54 חודשים ממועד המשיכה הראשונה של כספים כלשהם מחשבונות הליווי של הפרויקט. האשראי יישא ריבית שנתית משתנה בשיעור ריבית הפריים בתוספת 0.4%, שלא תפחת משיעור של 1.9%"

האשראי יועמד כאשראי לזמן קצר, כמסגרת אשראי מתחדשת מעת לעת. מועד הפירעון הסופי של האשראי הינו בתום 54 חודשים ממועד המשיכה הראשונה של כספים כלשהם מחשבונות הליווי של הפרויקט. האשראי יישא ריבית שנתית משתנה בשיעור ריבית הפריים בתוספת 0.4%, שלא תפחת משיעור של 1.9%.

על פי ההסכם התחייבה החברה שלא ליצור שעבודים צפים על נכסיה ועל זכויותיה הקשורים לפרויקט, וניתנה התחייבות לפיה פירעון האשראי (על פי ההסכם) קודם ועדיף לפירעון הלוואות הבעלים שהועמדו לחברת המגורים תוצרת הארץ ולשותפים. סמוך למועד הדיווח יתרת הלוואת הבעלים האמורה שהועמדה על ידי החברה הינה כ-274 מיליון שקל. ההסכם טרם נחתם על ידי הצדדים והוא צפוי להיחתם בימים הקרובים".

הזכויות בפרויקט תוצרת הארץ נרכשו על פי עסקאות שהושלמו במהלך שנת 2017 על ידי רבוע כחול נדל"ן ושותפיה. על פי הסכם השיתוף שנחתם בין הצדדים יוחדו לחברה מלוא שטחי התעסוקה, שטחי המסחר בבניין הדרומי וכן שטחים יחסיים בחניון הפרויקט, ואילו לחברת המגורים בתוצרת הארץ, לצד השותפים, יוחדו בחלקים שווים שטחי המגורים בבניין הצפוני ובבניין הדרומי, שטחי יחידות הדיור להשכרה, שטחי המסחר בבניין הצפוני וכן שטחים מסוימים בחניון הפרויקט.

שטח המגרש הכולל הוא כ-6,500 מ"ר. במגדל הצפוני ניתן לבנות כ-348 יחידות דיור למגורים, 60 יחידות דיור להשכרה לזכאים, ושטחי מסחר בשטח של כ-350 מ"ר; במגדל הדרומי ניתן לבנות שטחי תעסוקה בהיקף של כ-30,000 מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות לשיווק, כ-42 יחידות דיור וכן שטחי מסחר בשטח של כ-400 מ"ר

על פי הדו"ח השנתי המסכם ל-2020 של רבוע כחול נדל"ן, שטח המגרש הכולל הוא כ-6,500 מ"ר. על פי תכנית תא/3871 ייעוד המקרקעין הוא למגורים, לתעסוקה, למסחר, מבנה ציבור ושטח פרטי פתוח. הפרויקט מורכב מחניון משותף, שעליו ניתן להקים שני מגדלים - המגדל הצפוני, שבו ניתן לבנות כ-348 יחידות דיור למגורים, מתוכן 90 יחידות דיור הנמצאות בתהליך אישור בהתאם לתקנות התכנון והבנייה, וכן 60 יחידות דיור להשכרה לזכאים, וכן שטחי מסחר בשטח של כ-350 מ"ר; המגדל הדרומי, שבו ניתן לבנות שטחי תעסוקה בהיקף של כ-30,000 מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות לשיווק, שטחי מגורים בהיקף של כ-42 יחידות דיור וכן שטחי מסחר בשטח של כ-400 מ"ר.

כשבוע וחצי דיווחנו כאן על אישור התוכנית המאפשרת את המשך פיתוחו של המתחם - הקמת המגדל המרכזי במתחם, בן 80 קומות – זאת לצד המגדל בן 33 הקומות אשר כבר נבנה במתחם בימים אלו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רבוע כחול נדל"ןמיקי זיסמןפרויקט תוצרת הארץToHaהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...