הקטר מתקרב לקריית שמונה: פורסמה הודעה על הגבלת היתרי בנייה בתוואי המסילה החדש

ההודעה קובעת כי היתרי בנייה, הקלות, היתרים לשימוש חורג, הרשאות או עבודות "יינתנו ויבוצעו בכפוף לאישור מתכנן המחוז" • המסילה תחבר בין ק"ש לכרמיאל, ותעבור גם בחצור הגלילית ובסמוך לקבר הרשב"י

שיתוף הכתבה
רכבת ישראל מתקרבת לקריית שמונה (שאטרסטוק)רכבת ישראל מתקרבת לקריית שמונה (שאטרסטוק)

מתקדמים עוד שלב בדרך לחיבורה של קריית שמונה למערך הרכבות הארצי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון הוציאה לאחרונה הודעה לפי סעיפים 78-77 לחוק התכנון והבנייה – הודעה הקובעת תנאים להוצאת היתרי בנייה, זאת במקביל להודעה בדבר הכנת התוכנית, "מסילת כרמיאל קריית שמונה", שמספרה 259-0966440.

יינתנו ויבוצעו היתרי בנייה, הקלות/היתרים לשימוש חורג, הרשאות או עבודות לפי סעיף 261 (ד) בכפוף לאישור מתכנן המחוז, לאחר שהתקבלה התייחסות חברת נתיבי ישראל ; באזור המסומן ב"הנחיות מיוחדות" נדרש אישור מתכנן המחוז והתייחסות חברת נתיבי ישראל רק על היתרים, הרשאות או עבודות לפי סעיף 261 (ד) לעבודות המתוכננות בעומק של 50 מטר ויותר ממפלס קרקע טבעית בלבד

התנאים הכלולים בהודעה הם: בתחום התוכנית יינתנו ויבוצעו היתרי בנייה, הקלות/היתרים לשימוש חורג, הרשאות או עבודות לפי סעיף 261 (ד) בכפוף לאישור מתכנן המחוז, לאחר שהתקבלה התייחסות חברת נתיבי ישראל ; על אף האמור בסעיף א', באזור המסומן ב"הנחיות מיוחדות" נדרש אישור מתכנן המחוז והתייחסות חברת נתיבי ישראל רק על היתרים, הרשאות או עבודות לפי סעיף 261 (ד) לעבודות המתוכננות בעומק של 50 מטר ויותר ממפלס קרקע טבעית בלבד. 

על אף האמור בסעיף א', רשאי מוסד תכנון לאשר את העבודות הללו ללא המגבלות: עבודות זמניות לניטור, לבדיקת קרקע ולקידוחי ניסיון שיבוצעו לצורך קידום ביצוע עבודות תשתית, וכן החזרת המצב לקדמותו בסיומן; עבודות בתחום דרך ו/או מסילה קיימת ומאושרת שאינן משנות את תוואי הדרך ו/או המסילה ושאינן כוללות בנייה ו/או עבודות בתת הקרקע.

מוסד תכנון רשאי, בכפוף לאישור מתכנן המחוז בלבד, לאשר את העבודות הללו: היתרי בנייה לצורך שיפור תנאים סניטריים במבנים קיימים, ללא חריגה מקווי בניין או שינוי הסדרי התנועה; היתרי בנייה לצורך הקמת מבנים חקלאיים קלים זמניים. יש לציין כי תוקף התנאים הוא לשלוש שנים ממועד הפרסום או עד להפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם

מוסד תכנון רשאי, בכפוף לאישור מתכנן המחוז בלבד, לאשר את העבודות הללו: היתרי בנייה לצורך שיפור תנאים סניטריים במבנים קיימים, ללא חריגה מקווי בניין או שינוי הסדרי התנועה; היתרי בנייה לצורך הקמת מבנים חקלאיים קלים זמניים. יש לציין כי תוקף התנאים הוא לשלוש שנים ממועד הפרסום או עד להפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם.

התוכנית משתרעת על פני 13,246 דונם, ואושרה בוועדה המחוזית ביוני האחרון, זאת כ-11 שנים אחרי החלטת הממשלה לקדם תוכנית כזו, וכארבע שנים לאחר חנוכת תחנת כרמיאל, בספטמבר 2017. המסילה החדשה תתפרס על פני 54 קילומטרים, ותעבור בארבע תחנות: כרמיאל, חצור הגלילית, מרום הגליל (שמיועדת בין היתר לבאי קבר הרשב"י במירון) וקריית שמונה. על פי ההערכות, הפרויקט יעלה 20 מיליארד שקל לפחות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכבת ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמתחם קבר הרשב"יעיריית קריית שמונההמועצה המקומית חצור הגליליתהמועצה האזורית מרום הגליל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...