שתי עסקאות קומבינציה לרוטשטיין, בבית שמש ובבאר יעקב – עם צפי הכנסה של 1.6 מיליארד שקל

בבית שמש מדובר בעסקה המרחיבה עסקה קודמת, ותאפשר להקים בסך הכול כ-1,300 יח"ד • בבאר יעקב מדובר על עסקה לבניית 180 יחידות דיור, בקרקע חקלאית שייעודה צפוי להשתנות לייעוד מגורים

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט רוטשטיין הייטס, בית שמש (3division)הדמיית פרויקט רוטשטיין הייטס, בית שמש (3division)

חברת רוטשטיין נדל"ן הודיעה היום (א') כי חתמה על שני הסכמי קומבינציה, אשר יאפשרו לה הקמה של כ-480 יחידות דיור חדשות. העסקה הראשונה היא עסקה להגדלה או להרחבה של עסקת קומבינציה קיימת בבית שמש, שתאפשר לחברה בניית כ-1,300 דירות, במקום 1,000 דירות בהסכם הקודם. העסקה הראשונה היא בבאר יעקב, לבניית כ-180 יח"ד. החברה צופה הכנסה בגובה של כ-1.6 מיליארד שקל משני הפרויקטים.

ההסכם הקיים כולל רכישת זכויות של קרקע בשטח 62 דונם, שעליה חלה תב"ע לבנייה של כ-1,000 יח"ד ו-10,000 מ"ר שטחי מסחר. עתה מודיעה החברה כי הרחיבה את ההסכם לחטיבת קרקע סמוכה, כך שבסך הכול יכלול הפרויקט כ-75 דונם, שעליהם ניתן לבנות כ-1,300 יח"ד

בבית שמש התקשרה החברה עם בעלי קרקע להרחבת הסכם קומבינציה שנחתם לפני כשנתיים, בקשר לפרויקט רוטשטיין הייטס. ההסכם הקיים כולל רכישת זכויות של קרקע בשטח 62 דונם, שעליה חלה תב"ע לבנייה של כ-1,000 יח"ד ו-10,000 מ"ר שטחי מסחר. עתה מודיעה החברה כי הרחיבה את ההסכם לחטיבת קרקע סמוכה, כך שבסך הכול יכלול הפרויקט כ-75 דונם, שעליהם ניתן לבנות כ-1,300 יח"ד. 

בתמורה יקבל המוכר דירות מגורים בשיעור של 32.5% ושטחי מסחר בשיעור של 45%. לפי הערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות מהפרויקט הינו כ-1.4 מיליארד שקל, והיקף העלויות הצפוי הינו כ-1.13 מיליארד שקל. העסקה תבוצע בעסקה משותפת עם חברת ציפחה, אשר לה יוקנו 20% מהעסקה המשותפת ולרוטשטיין 80%. את החברה ייצגו בעסקה עורכי הדין צוריאל פיקאר, דן מנדלבאום ודנה לוי ממשרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן

מדובר בקרקע חקלאית בשטח 14 דונם, שעל פי תוכנית המתאר של המועצה המקומית באר יעקב תשנה את ייעודה למגורים. מוכר הקרקע יקבל בתמורה 32% מהדירות בפרויקט

לצד זה חתמה כאמור רוטשטיין על הסכם קומבינציה בבאר יעקב, לבנייה של 180 יח"ד. מדובר בקרקע חקלאית בשטח 14 דונם, שעל פי תוכנית המתאר של המועצה המקומית באר יעקב תשנה את ייעודה למגורים. מוכר הקרקע יקבל בתמורה 32% מהדירות בפרויקט. 

בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ-260 מיליון שקל, והיקף העלויות הצפוי בפרויקט הוא כ-218 מיליון שקל. את החברה ייצג עו"ד אלון עזרן ממשרד קוסובסקי שחור.

בתוך כך, דווחה רוטשטיין ביום חמישי כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה את תוכנית לה גארדיה, לבנייה של 420 יח"ד בעיר. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שמקדמת חברת הבת של רוטשטיין, אנשי העיר , שבמסגרתה ייהרסו 114 דירות ישנות וייבנו 16 בניינים בני 15-7 קומות. אנשי העיר ורוטשטיין ישקיעו בפרויקט סך של כ-700 מיליון שקל, וההכנסות הצפויות ממנו מוערכות בכמעט מיליארד שקל. חלק החברות הוא כ- 300 יחידות דיור. 

לפי הדו"ח הכספי לרבעון השני 2021, שפרסמה רוטשטיין בשבוע שעבר, רשמה החברה ברבעון השני הכנסות בגובה של 130 מילון שקל – פי שניים לעומת הרבעון המקביל ב-2020, אז רשמה החברה הכנסות בגובה 65 מיליון שקל. החברה מכרה פי שלושה יותר דירות מהרבעון המקביל אשתקד – 68 דירות לעומת 19.

חברת רוטשטיין פועלת כדי להגדיל את מלאי הקרקעות בבעלותה, בעיקר באמצעות הסכמי קומבינציה והתחדשות עירונית. אנחנו מעריכים שמגמת העלייה במחירי הדירות תימשך בשנים הבאות, ומכאן אני מעריך שהגדלת היקף הפרויקטים צפוי להניב לחברה רווחים גבוהים בשנים הבאות"

אבישי בן-חיים, מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן : "חברת רוטשטיין פועלת כדי להגדיל את מלאי הקרקעות בבעלותה, בעיקר באמצעות הסכמי קומבינציה והתחדשות עירונית. אנחנו מעריכים שמגמת העלייה במחירי הדירות תימשך בשנים הבאות, ומכאן אני מעריך שהגדלת היקף הפרויקטים צפוי להניב לחברה רווחים גבוהים בשנים הבאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוטשטייןעסקת קומבינציההרשות לניירות ערךציפחהמשרד הרצוג פוקס נאמןחיים קוסובסקי-שחור ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...