אושרה התוכנית ה"מוגדלת" לכניסה לעיר ירושלים: 550,000 מ"ר בנויים ובינוי עד 40 קומות

התוכנית מאפשרת תוספת של 37,095 מ"ר למבני ציבור ו-9,490 מ"ר לתעסוקה, ו"מספחת" אליה שלושה מתחמים סמוכים: מתחם בנייני האומה, מתחם ביטוח לאומי ומתחם הרכב

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט הכניסה לעיר ירושלים (TOPOTEK 1; חברת עדן)הדמיית פרויקט הכניסה לעיר ירושלים (TOPOTEK 1; חברת עדן)

אושרה רשמית התוכנית המעודכנת לרובע הכניסה לעיר ירושלים – תוכנית אשר מגדילה את זכויות הבנייה ברובע ל-550,000 מ"ר, מוסיפה שטחים למבני ציבור ושטחי תעסוקה ומאפשרת בנייה גבוהה יותר מאשר בתוכנית המקורית, שם "נעצרו" הבניינים על 36 קומות לכל היותר.

כפי שפרסמנו לראשונה באוקטובר 2019, עיריית ירושלים פעלה, מייד לאחר פרסום המכרז הראשון למתחם בשטח התוכנית (מתחם K) – שהזוכות בו הוכרזו ביוני 2020להגדלת זכויות הבנייה במתחם. המאמצים הללו באו על רקע גיבוש תוכנית כוללת מעודכנת לרובע כולו, אשר מגדילה את זכויות הבנייה בו ומאפשרת גם "צמיחה" של מגדלים עד ל-40 קומות. התוכנית המעודכנת שאושרה כעת הופקדה ביולי 2020.

מטרת התוכנית היא "פיתוח רובע עירוני, שוקק ופעיל בכניסה לעיר ירושלים, המשלב עסקים ומשרדים, מסחר, מלונאות, כנסים, תרבות, מגורים תומכי תעסוקה, שימושים ציבוריים ושימושים נוספים. רובע הכניסה לעיר ממוקם בלב אזור המהווה מרכז תחבורה עירוני משולב, ומתוכנן באופן מוטה תחבורה ציבורית, בדגש על מרחב ציבורי איכותי"

ככלל, מטרת התוכנית היא "פיתוח רובע עירוני, שוקק ופעיל בכניסה לעיר ירושלים, המשלב עסקים ומשרדים, מסחר, מלונאות, כנסים, תרבות, מגורים תומכי תעסוקה, שימושים ציבוריים ושימושים נוספים. רובע הכניסה לעיר ממוקם בלב אזור המהווה מרכז תחבורה עירוני משולב, ומתוכנן באופן מוטה תחבורה ציבורית, בדגש על מרחב ציבורי איכותי, נגיש ופתוח לשירות הציבור. התוכנית מאפשרת פיתוח אינטנסיבי מואץ, במשולב עם פיתוח מערכות התחבורה עתירת הנוסעים".

כאמור, התוכנית המעודכנת מאפשרת בנייה בהיקף של 550,000 מ"ר, לפי הפירוט הזה: כ-183,900 מ"ר לשימושי תעסוקה ומשרדים (הגדלה של הזכויות ב-9,490 מ"ר); כ-127,000 מ"ר מלונאות; כ-164,000 מ"ר שטחי תרבות ומבני ציבור (הוספה של 37,095 מ"ר); כ-24,300 מ"ר שטחי מסחר; ו-כ-54,800 מ"ר דיור תומך תעסוקה – עם 950 יח"ד.

אופי הבינוי המוצע כולל בנייה מרקמית בגובה שמונה קומות, בדגש על קומת קרקע גבוהה עם חזית מסחרית פתוחה לרחוב, בשילוב עם בנייה גבוהה מעל קומות המסד, לכדי סך הכול עד 40 קומות לכל היותר"

"אופי הבינוי המוצע כולל בנייה מרקמית בגובה שמונה קומות, בדגש על קומת קרקע גבוהה עם חזית מסחרית פתוחה לרחוב", נכתב בדברי ההסבר, "בשילוב עם בנייה גבוהה מעל קומות המסד, לכדי סך הכול עד 40 קומות לכל היותר". התוכנית משתרעת על פני כ-219 דונם.

אחד השינויים המרכזיים בתוכנית המעודכנת הוא "סיפוח" של מתחמים סביב תוכנית הרובע המקורית, אל התוכנית עצמה. כך, שטח התוכנית המעודכנת כולל את מתחם בנייני האומה (מתחם E), את מתחם ביטוח לאומי (מתחם L) ואת מתחם הרכב (מתחם K), "שבהתאם להחלטת הוועדה המחוזית יקודמו במסגרת תוכניות נפרדות בהתאם לעקרונות תוכנית זו", כך בדברי ההסבר. 

התוכנית כוללת גם את הארכיון הציוני, ומחילה עליה את הנחיות העיצוב לבינוי ולמרחב הציבורי. כך גם לגבי הקריה המחוזית, מתחם בליליוס, מתחם שערי צדק הישן והיכל המשפט. בדברי ההסבר מדגישים כי "התוכניות המפורטות אינן מבוטלות; תוכנית זו מחילה עליהן רק את הנחיות העיצוב כמפורט בתוכנית זו, וכל יתר הוראות התוכניות התקפות ממשיכות לחול".

התוכנית כוללת גם את הארכיון הציוני, ומחילה עליה את הנחיות העיצוב לבינוי ולמרחב הציבורי. כך גם לגבי הקריה המחוזית, מתחם בליליוס, מתחם שערי צדק הישן והיכל המשפט. "התוכניות אינן מבוטלות; תוכנית זו מחילה עליהן רק את הנחיות העיצוב כמפורט בתוכנית זו, וכל יתר הוראות התוכניות התקפות ממשיכות לחול"

בין הוראות התוכנית אפשר למצוא את הסעיפים הללו: קביעת התכליות והשימושים המותרים בייעודי הקרקע השונים, לרבות התכליות לשימוש מגורים תומכי תעסוקה; קביעת מספר קומות וגובה מרבי לבינוי בכל מתחם; קביעת הוראות להריסת מבנים/גדרות/אלמנטים בנויים; קביעת תנאים למתן היתרי בנייה והיתרי אכלוס; קביעת שלבי פיתוח; שינוי יעוד מ"שטח לבניין ציבורי" ל"מבנים ומוסדות ציבור" ו"עירוני מעורב" במתחם L – מתחם הביטוח הלאומי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושליםמתחם בליליוסהוועדה המקומית לתכנון ובנייהרובע הכניסה לעיר ירושליםבנייני האומה ירושליםמתחם הרכב הצפוניהוועדה המחוזית לתכנון ובניהTOPOTEK 1
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...