הבנקים "נפטרים" מהנדל"ן בת"א? מזרחי טפחות מוכר זכויותיו ב-23 נכסים לקבוצת מבנה – תמורת 530 מיליון שקל

בין הנכסים הנמכרים: בניין ההנהלה של בנק איגוד ברחוב אחוזת בית בת"א, בניין משרדים ברחוב לינקולן בת"א וסניף ראשי של בנק איגוד באחד העם בת"א • לפני כשבוע מכר בנק דיסקונט נכסים ברחוב הרצל בעיר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)מנכ"ל קבוצת מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)

נראה כי עוד ועוד בנקים "נפרדים לשלום" מנכסי הנדל"ן שלהם בתל אביב: קבוצת מבנה הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך כי גיבשה הסכמות עם בנק מזרחי טפחות ביחס לרכישת זכויות הבנק ב-23 נכסי מקרקעין בעלי ייעוד למשרדים, למסחר ולמגורים בישראל – זאת תמורת סכום של 530 מיליון שקל.

בין הנכסים הנמכרים, אם העסקה תצא לפועל, נמצאים נכסי הבנק עצמו ונכסים של גופים אחרים בבעלותו: בניין ההנהלה של בנק איגוד לישראל ברחוב אחוזת בית בתל אביב-יפו, בניין משרדים ברחוב לינקולן בעיר, וסניף תל אביב ראשי של בנק איגוד ברחוב אחד העם בעיר

בין הנכסים הנמכרים, אם העסקה תצא לפועל, נמצאים נכסי הבנק עצמו ונכסים של גופים אחרים בבעלותו: בניין ההנהלה של בנק איגוד לישראל ברחוב אחוזת בית בתל אביב-יפו, בניין משרדים ברחוב לינקולן בעיר, וסניף תל אביב ראשי של בנק איגוד ברחוב אחד העם בעיר.

"התמורה בגין הממכר תשולם על ידי החברה בהתאם לתנאי התשלום הללו: סך של 10% מהתמורה במועד חתימת הסכמי המכר בין החברה למוכרות, ו-90% מהתמורה בסמוך למועד מסירת החזקה בנכסים, אשר נקבע לחודש ינואר 2022", כך בהודעת החברה. 

"נכסי המקרקעין יושכרו למוכרות או לחברה קשורה להן, לתקופות משתנות של עד 23 שנים, ולצד חתימת הסכמי מכר פרטניים ייחתמו הסכמי שכירות בין הצדדים. סך דמי השכירות השנתיים בגין נכסי הנדל"ן שיושכרו צפוי להסתכם בכ-25 מיליון שקל. הצדדים פועלים לחתימה על הסכמי מכר ושכירות ביחס לנכסים".

נכסי המקרקעין יושכרו למוכרות או לחברה קשורה להן, לתקופות משתנות של עד 23 שנים, ולצד חתימת הסכמי מכר פרטניים ייחתמו הסכמי שכירות בין הצדדים. סך דמי השכירות השנתיים בגין נכסי הנדל"ן שיושכרו צפוי להסתכם בכ-25 מיליון שקל. הצדדים פועלים לחתימה על הסכמי מכר ושכירות ביחס לנכסים"

כאמור, זוהי עסקת הנדל"ן השנייה בתוך זמן קצר שמעורב בה בנק, ביחס לנכסיו בתל אביב: בתחילת החודש דיווחנו כאן כי החברות ישראל-קנדה, אלמוגים החזקות ויוסי אברהמי רכשו קרקעות בדרום תל אביב, ברחוב הרצל, תמורת 685 מיליון שקל – נכסים שנמצאים, בין היתר, בבעלותו של בנק דיסקונט.

באשר לקבוצת מבנה, נזכיר כי לאחרונה הוכרזה החברה בין הזוכות במכרז היוקרתי לקרקע הראשונה שיצאה לשיווק בשטח רובע שדב דב – לצד חברת משולם לוינשטיין ושותף נוסף. החברות זכו במגרש בשטח 4.7 דונמים, שעליו ניתן לבנות 230 יחידות דיור. החברות שילמו על הקרקע כמעט 670 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת מבנהבנק מזרחי טפחותהרשות לניירות ערךיוסי אברהמירובע שדה דבבנק דיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...