אשדוד: פרויקט "בית במרחבים" מבשיל – 650 יחידות דיור חדשות במתחם בית המשפט

התוכנית המעודכנת למתחם, שתכלול חמישה מגדלי מגורים, ממתינה להפקדה – ותקצה 60% מיחידות הדיור לצעירים, במסגרת "מחיר מטרה" • בשבוע שעבר נערך מפגש מקוון לציבור בנושא

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט "בית במרחבים" באשדוד (ארי כהן אדריכלים)הדמיית פרויקט "בית במרחבים" באשדוד (ארי כהן אדריכלים)

פרויקט "בית במרחבים", שיוקם במתחם בית המשפט באשדוד, מתחיל לקרום עור וגידים: התוכנית העדכנית לפרויקט ממתינה בימים אלו להפקדה, ולאחרונה קיימו נציגי עיריית אשדוד ומנהלת הסכם הגג בעיר, במפגש מקוון לציבור, את פרטיו. במרכז – הכוונה להקים מתחם בן 650 יחידות דיור חדשות במתחם, מתוכן 60% יחידות דיור לצעירים, במסגרת "מחיר מטרה".

מדובר באחד המתחמים אשר כלולים בהסכם הגג שעליו חתמה העירייה מול המדינה לפני כארבע שנים. הוא יציע מגורים בחמישה מגדלים, קומה מסחרית בדופן הרחוב, מסוף תחבורה, מתחם למסחר ותעסוקה, בית ספר חדש, כיתות גן, מעונות יום, בית כנסת ומועדון נוער. כאמור, לפרויקט תוכנית מעודכנת, אשר נחשפה במפגש המקוון לציבור לפני ימים ספורים. את המפגש הובילו מהנדס העירייה אדריכל דורון חזן, ראש מנהלת הסכם הגג אייל דוידוביץ', מנהלת היחידה האסטרטגית בעירייה אסתי פילוס ואדריכל התכנית ארי כהן. 

650 יחידות הדיור שייבנו יהיו חלק מהמענה לזוגות הצעירים, ומשתלבת בתוכנית המתאר. כל רובע ב' שבו נמצא הפרויקט יתחדש, ולמעשה מדובר במגה-תכנון לרובע שלם, כולל תמ"א 38 , הסכם גג ופינוי-בינוי. אין עוד תקדים כזה"

אסתי פילוס הדגישה במפגש כי שיתוף הציבור הוא אחת האג'נדות שמוביל ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. "המטרה היא לחבר את התושבים לתוכניות ולערב אותם בנעשה, תוך שיח פתוח ושקוף", אמרה. מהנדס העירייה חזן ציין כי "התוכנית היא חלק מהתחדשות עירונית כוללת של העיר אשדוד. היא תיבנה על שטח של גן המשחקים, לאחר שצומצמה מאוד. 

650 יחידות הדיור שייבנו יהיו חלק מהמענה לזוגות הצעירים, ומשתלבת בתוכנית המתאר. כל רובע ב' שבו נמצא הפרויקט יתחדש, ולמעשה מדובר במגה-תכנון לרובע שלם, כולל תמ"א 38 , הסכם גג ופינוי-בינוי. אין עוד תקדים כזה".

אדריכל התכנית, ארי כהן: "17 דונם בלבד משטח צפון פארק בן גוריון יוקצה לבנייה המתוכננת, שתהיה צנועה בהיקפה, זאת לצד פיתוח משמעותי לטובת הציבור של שטחים שאינם מטופלים. לצד זה, מועדון הפטאנק העירוני יעבור למקום ויזכה להתחדשות. 

הבנייה תהיה בצפיפות, על שטח קטן יחסית, והחניה תהיה תת-קרקעית. מקום הפרויקט, סמוך לנתיבי תחבורה ציבורית, יקל על התושבים. על פי התכנון, בקיץ 2022 תהיה היערכות לשיווק ושנה לאחר מכן יחל שלב היתרי הבנייה"

הבנייה תהיה בצפיפות, על שטח קטן יחסית, והחניה תהיה תת-קרקעית. מקום הפרויקט, סמוך לנתיבי תחבורה ציבורית, יקל על התושבים. על פי התכנון, בקיץ 2022 תהיה היערכות לשיווק ושנה לאחר מכן יחל שלב היתרי הבנייה".

ראש העיר ד"ר לסרי: "עיריית אשדוד ממשיכה ביתר שאת לתכנן את עתידה של העיר ולתת מענה של דיור בר השגה לצעיריה. גם בשנה הקרובה נראה התקדמות בפרויקטים נוספים. בית במרחבים יחדש את רובע ב' הוותיק, וישלב בין אוכלוסייה ותיקה לצעירה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרויקט בית במרחבים באשדודעיריית אשדודיחיאל לסריאדריכל ארי כהןמשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי עריםאסתי פילוסאייל דוידוביץ'דורון חזןהתחדשות עירוניתמחיר מטרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...