מעמיקה אחיזה בשוק המלט: תעשיות מספנות ישראל רוכשת מניות נוספות של ISCO וסימנט – תמורת כ-70 מיליון שקל

לאחר הרכישה תחזיק החברה כ-95.3% ממניותיהן של שתי החברות – חברות בנות שלה • ברבעון השני של 2021 עלו הכנסותיה של החברה ממגזר המלט ביותר מ-20%

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב, מבעלי תעשיות מספנות ישראל (דניאל צרסקי)מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב, מבעלי תעשיות מספנות ישראל (דניאל צרסקי)

חברת תעשיות מספנות ישראל מעמיקה אחיזה בתחום המלט: החברה דיווחה היום (ג') על הגדלת החזקותיה בשתי חברות בנות המהוות, הלכה למעשה, את מגזר המלט של הקבוצה, זאת באמצעות חתימה על שני הסכמים לרכישת מניות שותפתה בשתי החברות הבנות – תמורת כ-70 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם הראשון תרכוש תעשיות מספנות ישראל 25% ממניות חברת ISCO Trading SA השוויצרית, המרכזת את הפעילות בתחום הסחר בחו"ל של מוצרי מלט. במסגרת ההסכם השני תרכוש תעשיות מספנות ישראל את מלוא מניות השותף (25%) בחברת סימנט, העוסקת ביבוא חומרי מלט מחו"ל

במסגרת ההסכם הראשון תרכוש תעשיות מספנות ישראל 25% ממניות חברת ISCO Trading SA השוויצרית, המרכזת את הפעילות בתחום הסחר בחו"ל של מוצרי מלט. במסגרת ההסכם השני תרכוש תעשיות מספנות ישראל את מלוא מניות השותף (25%) בחברת סימנט, העוסקת ביבוא חומרי מלט מחו"ל, בהובלת המלט באוניות ייעודיות שבבעלותה ובייצור מוצרי מלט ומוצרים לענף הבנייה. לאחר שתי העסקאות יגדלו החזקות החברה בשתי החברות מכ-70.3% לכ-95.3%.

תמורת שתי העסקאות מסתכמת, כאמור, בכ-70 מיליון שקל, שאותה תשלם החברה בשני תשלומים שווים - הראשון במועד השלמת העסקה ולא יאוחר מ-30.3.2022, והשני לא יאוחר מיום 31.12.2022.

מדו"חותיה הכספיים של תעשיות מספנות ישראל לרבעון השני לשנת 2021 עולה כי הכנסותיה ברבעון ממגזר המלט טיפסו בכ-20.2%, לכ-107.4 מיליון שקל, וסך ההכנסות במחצית הראשונה של 2021 במגזר עלו בכ-17.4%, לכ-211.6 מיליון שקל, כתוצאה מגידול בכמות הנמכרת. ההכנסות ממגזר המלט בארבעת הרבעונים שהסתיימו ביום 30 ביוני 2021, הסתכמו לכ-445 מיליון שקל. 

תעשיות מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה, בניהולו של צביקה שכטרמן, ניסיון של יותר מ-60 שנה בשוק, והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם תכנון כלי שייט צבאיים ואזרחיים ובנייתם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; יבוא מלט; תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת הגז ועוד. בבעלותה צי של 13 אוניות. בכוונת החברה לפתח כמה מנועי צמיחה נוספים במהלך השנים הבאות.

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיית מספנות ישראל: "עסקה זו נועדה להגדיל את החזקותינו בזרוע המלט, המהווה כיום את אחד ממנועי הצמיחה המהותיים של קבוצת מספנות ישראל. גם בתקופת הקורונה המאתגרת ענף המלט נהנה מעלייה בביקושים ומצמיחה, כתוצאה מהמשך הפעילות בענפי הבנייה, התשתיות והנדל"ן. 

לאחר השלמת העסקה נגדיל את החזקותינו בכל אחת מהחברות, ונוכל להגדיל את חלקינו ברווחיהן. לאחרונה פרסמנו כי אנחנו בוחנים התרחבות לתחום הגבס, והגדלת ההחזקות תאפשר לנו להמשיך לבצע מהלכי התרחבות מהירים בתחום"

חברת ISCO  מתמחה בעולם הסחר במלט, וסימנט היא זרוע היבוא והלוגיסטיקה בארץ. לאחר השלמת העסקה נגדיל את החזקותינו בכל אחת מהן, ונוכל להגדיל את חלקינו ברווחיהן. לאחרונה פרסמנו כי אנחנו בוחנים התרחבות לתחום הגבס, והגדלת ההחזקות תאפשר לנו להמשיך לבצע מהלכי התרחבות מהירים בתחום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלטשלומי פוגלתעשיות מספנות ישראלצביקה שכטרמןסמי קצבאסי שמלצרקבוצת גולד בונד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...