ת"א: הוועדה המקומית אישרה תוכנית התחדשות עירונית בשכונת עזרא – "דרום גן השוטרת", עם 249 יח"ד

מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים - אשר "מאפשרת בנייה חדשה וכן ציפוף עירוני, מתוך הרצון לחיזוק שכונת מגורים" • התוכנית מפרקת את חלקות המושע למגרשים ובכך "מעודדת את התחדשות האזור"

שיתוף הכתבה
דרום תל אביב (שאטרסטוק)דרום תל אביב (שאטרסטוק)

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה על אישור תוכנית מפורטת בסמכות הוועדה המקומית - תוכנית תא\4393, "דרום גן השוטרת", תוכנית להתחדשות עירונית שכונת עזרא שבדרום העיר, בסמוך לתוואי כביש 1 (כביש תל אביב-ירושלים) לאחר פיצולו דרומה מנתיבי איילון.

תוכנית מרחב דרום גן השוטרת היא תוכנית רה- פרצלציה אשר עיקרה פירוק חלקות המושע על בסיס הקיים בשטח, תוך מתן פתרון תכנוני לבעלי מקרקעין שאינם תופסים חזקה, כך שכל הבעלים יוכלו למצות את זכויותיהם במרחב"

"מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית באמצעות מהלך איחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים", נכתב בדברי ההסבר. "תוכנית מרחב דרום גן השוטרת היא תוכנית רה- פרצלציה אשר עיקרה פירוק חלקות המושע על בסיס הקיים בשטח, תוך מתן פתרון תכנוני לבעלי מקרקעין שאינם תופסים חזקה, כך שכל הבעלים יוכלו למצות את זכויותיהם במרחב.

התוכנית קובעת מגרשים ומשייכת אותם לבעלים, מגדירה מגרשים למגורים, מסדירה דרכים, מגדילה שטחים ציבוריים פתוחים, מאפשרת בנייה חדשה וכן ציפוף עירוני, מתוך הרצון לחיזוק שכונת מגורים. המרחב ממוקם בין הרחובות תמוז בצפון, תשרי ממערב, חירותינו ממזרח ופארק מנחם בגין בדרום.

התוכנית מפרקת את חלקות המושע למגרשים, ככל הניתן, בהתאם למצב הקיים בשטח, ועל ידי כך מעודדת את התחדשות האזור, וכן ציפוף ותוספת בנייה למגורים. התכנון משלב בנייה נמוכה, בנייה גבוהה בדופנות השכונה ושטח פתוח במרכז השכונה. שטח התוכנית כ-30 דונם, מתוכו כ-19 דונם לטובת מגורים".

על פי הוראות התוכנית והסבריה, המתחם כולל "שלושה מצבים שונים של תפיסות בשטח": בעלים היושבים על שטח שאינו תואם לשטח הרשום בטאבו; בעלים היושבים על שטח שתואם לשטח הרשום בטאבו; בעלים המחזיקים בשטח בטאבו ללא חזקה בפועל על קרקע בתוכנית. בדברי ההסבר מדגישים כי "פתרון למצבים אלו בוצעו מבחינה שמאית על ידי איזון אחוזי בנייה". 

האזור מאופיין בבנייה נמוכה, לרוב בניינים פרטיים צמודי קרקע ובניינים משותפים בני 3-2 קומות". התוכנית מקודמת על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב יפו, שהגישה את התוכנית ונחשבת ליזמית שלה

עוד מגלות הוראות התוכנית כי שטחה בנוי ברובו כיום, וקיימים בו מבני מגורים. "האזור מאופיין בבנייה נמוכה, לרוב בניינים פרטיים צמודי קרקע ובניינים משותפים בני 3-2 קומות". התוכנית מקודמת על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב יפו, שהגישה את התוכנית ונחשבת ליזמית שלה. העורכת הראשית היא אדריכלית אילה רונאל ממשרד רונאל אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא שמואל פן; המודד הוא ברני גטניו.

על פי התכנון ייבנו במתחם 249 יחידות דיור חדשות – 34 עבור הדיירים הקיימים בו, ועוד 215 נוספות, כחלק מתהליך ההתחדשות העירונית של המתחם. שטחי המגורים הכוללים המתוכננים בפרויקט מסתכמים ב-18,675 מ"ר.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפוהוועדה המקומית לתכנון ובנייההתחדשות עירוניתאילה רונאל אדריכליםאדריכלית איילה רונאלשכונת עזרא תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...