עוד יוזמה של השר אלקין: הכפלת ההתיישבות בבקעת הירדן; "כ-3,000 משפחות עוד 2026"

על רקע ההחלטה להכפיל את מספר התושבים בגולן בתוך חמש שנים, מודיע משרד הבינוי והשיכון על תוכנית שיווק לכ-1,500 מגרשים, רובם המכריע בשטח תב"עות בעלות תוקף

שיתוף הכתבה
השר זאב אלקין (יח"צ)השר זאב אלקין (יח"צ)

משרד הבינוי והשיכון , באמצעות המנהל לענייני הכפר במשרד, גיבש הצעת החלטה לפיה תוכפל אוכלוסיית בקעת הירדן ל-3,000 משפחות, כך שעד ל-2026 ישווקו באזור כ-1,500 יחידות דיור. כך הודיע היום (א') רשמית המשרד, בהמשך לידיעות בנושא שהתפרסמו בימים האחרונים בכלי התקשורת.

על פי היוזמה, במהלך שנות ההחלטה ישווקו כ-1,500 מגרשים, רובם ככולם בתחומי תב"עות בתוקף, מה שיאפשר את שיווקן המהיר. תקציב התוכנית יעמוד על 224 מיליון שקל. חלק הארי של התקציב יגיע מכספי סבסוד פיתוח מכוח החלטות ממשלה לעדיפות לאומית ויתרת הכספים

כיום, ב-21 יישובי המועצה האזורית בקעת הירדן, מתגוררות כ-1,500 משפחות שבהן כ-6,400 נפש. על פי היוזמה, במהלך שנות ההחלטה ישווקו כ-1,500 מגרשים, רובם ככולם בתחומי תב"עות בתוקף, מה שיאפשר את שיווקן המהיר. תקציב התוכנית יעמוד על 224 מיליון שקל. חלק הארי של התקציב יגיע מכספי סבסוד פיתוח מכוח החלטות ממשלה לעדיפות לאומית ויתרת הכספים, וכ-90 מיליון שקל, יוקצו לתכנון ולחיזוק התשתיות הפיזיות והחברתיות ביישובים.

נזכיר כי לפני כשבועיים הודיע השר אלקין, לקראת ועידת הגולן שהתקיימה באותו שבוע, כי בכוונתו לחזק ולהגדיל את ההתיישבות גם ברמת הגולן, זאת על ידי שיווק של כ-7,000 יחידות דיור חדשות עד לשנת 2026, שיכפילו את כמות האוכלוסייה הקיימת ברמה.

שר הבינוי והשיכון אלקין: "בקעת הירדן, כמו רמת הגולן וכמו יתר האזורים לאורך הרצועה המזרחית של מדינת ישראל, היא חבל ארץ בעל חשיבות אסטרטגית, חיונית לביטחון המדינה ולעתידה, והיא חלק בלתי נפרד מחזון המפעל הציוני. אחרי התוכנית להכפלת ההתיישבות בגולן מגיע כעת גם תורה של בקעת הירדן, שהיא, כמו הגולן, גם מצויה בקונצנזוס. אנחנו נסייע להתיישבות שם כפי שלא עשו במשך שנים רבות, ונפעל להכפלת האוכלוסייה בבקעה לצד חיזוק, שדרוג ובניית תשתיות נדרשות".

אחרי התוכנית להכפלת ההתיישבות בגולן מגיע כעת גם תורה של בקעת הירדן, שהיא, כמו הגולן, גם מצויה בקונצנזוס. אנחנו נסייע להתיישבות שם כפי שלא עשו במשך שנים רבות, ונפעל להכפלת האוכלוסייה בבקעה לצד חיזוק, שדרוג ובניית תשתיות נדרשות"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "התוכנית להכפלת התושבים בבקעת הירדן נדרשת וחשובה לכלל תושבי המדינה, כמו גם לאנשי המקום. מימושה יציע מגוון אפשרויות דיור חדשות, מצד אחד בקרבת אזורי העבודה המרכזיים ומצד שני במרחבים כפריים שאינם צפופים. התוכנית גם תחזק את היישובים הקיימים. מדובר בצעד נוסף מטעם משרד הבינוי והשיכון לחיזוק ולקידום כלל חלקי הארץ לטובת תושביה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב אלקיןאביעד פרידמןמשרד הבינוי והשיכוןהמועצה האזורית בקעת הירדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...