בעקבות החלטת ביהמ"ש, עיריית ת"א-יפו ורשות הכבאות מודיעות: צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה – בעוד כחודש וחצי

"הנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים הנדרשים" • בהודעה מבהירים שני הגופים כי "כל עוד הצו בתוקף - הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם" • החלטת בית המשפט - בכתבה

שיתוף הכתבה
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב (אלכסנדר פטרסון; שאטרסטוק)התחנה המרכזית החדשה בתל אביב (אלכסנדר פטרסון; שאטרסטוק)

דרמטי: בהודעה משותפת לעיריית תל אביב-יפו ולרשות הכבאות (כיבוי והצלה מחוז דן) מודיעים שני הגופים רשמית כי צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ייכנס לתוקף כבר בעוד כחודש וחצי – ב-5.12.2021. זאת בעקבות החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב-יפו מלפני ימים אחדים.

התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון. לצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני מכמה גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות המבנה"

"עיריית תל אביב-יפו ורשות הכבאות הודיעו לבעלי התחנה המרכזית כי על פי החלטת בית המשפט צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2021", נכתב בהודעה. "כזכור, התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון. לצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני מכמה גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות המבנה.

מאחר שהנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשת לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בין גורמים מקצועיים מעיריית תל אביב-יפו והרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דן, נדון הנושא. 

רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון, כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית אשר בתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים, ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים. משכך הוחלט כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים על פי רישיון כדין"

רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון, כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית אשר בתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים, ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים. משכך הוחלט כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים על פי רישיון כדין, ביום 5.12.2021".

בהודעה מובהרת סוגיה חשובה, הנוגעת לפעילות התחבורה הציבורית מהתחנה: "מאחר שהמעבר לקומות ממסוף התחבורה נעשית בפועל דרך הקניון עצמו, לא יתאפשר מעבר. המשמעות היא שכל עוד הצו בתוקף - הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם".

נציין כי צו הסגירה ניתן לראשונה כבר במאי 2016, כחלק מגזר דין סביב ניהול התחנה המרכזית החדשה. תחילה ניתן עיכוב של כמה חודשים לסגירת המקום, אך לאורך השנים ניתנו כמה וכמה החלטות בעניין, לעיכוב הצו, בהסכמת כל הצדדים. בשלב כלשהו ניתן היתר זמני מטעם רשות הכבאות, אך הוא היה בתוקף רק עד אוגוסט האחרון. בסופו של דבר, בתחילת החודש הנוכחי, צו הסגירה נכנס לתוקפו שוב – והשופט בנימין הירשל-דורון קבע את כניסתו לתוקף, כאמור, ל-5.12.2021.

לעיון בהחלטה, שבה גם מצוינת השתלשלות האירועים, לחצו כאן

עו"ד צבי שוב , מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה, המייצג מאות בעלי חנויות פרטיות בתחנה, אומר כי "זוהי עוד תוצאה של ההזנחה המכוונת של התחנה המרכזית החדשה, כפי שגם בית המשפט עמד עליה, אשר מובילה לכך שעוד ועוד בעלי חנויות נדחקים למכור את זכויותיהם.

במסגרת ההזנחה הזו דוחפים את בעלי החנויות לקיר, והם ימשיכו להידרש לשלם דמי ניהול גם במקרה של סגירת התחנה. העירייה היתה צריכה לקדם כבר לפני עשרות שנים תכנון ורישוי מסודר לתחנה, שבנויים בה מאות אלפי מ"ר ללא היתר וללא תוכנית, וכן היתה צריכה לעבוד על מסמך מדיניות לתחנה כבר מ-2016 באופן שיקבע את עתידה ויאפשר לפתח אותה, ורק בימים אלה היא נדרשת לכך".

צפו בשני הסרטונים שהכנו כבר לפני כשלוש שנים, בהשתתפות דרור מרמור, על "הפיל הלבן" שאליו הפכה התחנה המרכזית החדשה – ועל הקשיים של בעלי החנויות כבר אז:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפוכבאות והצלההתחנה המרכזית החדשה בתל אביבבית המשפט לעניינים מקומייםהשופט בנימין הירשל-דורוןדרור מרמור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...