ריט 1 רוכשת מאלקטרה נדל"ן 50% ממתחם "סוהו" בנתניה - תמורת 126 מיליון שקל

המתחם, שנמצא בסמוך לחנות איקאה המפורסמת בעיר, חולש על כ-14,700 מ"ר בנויים • יתרת הזכויות בו נמצאת בידה של חברת סינרג'י גרופ • תזרים המזומנים החופשי של המוכרת בעקבות העסקה יעמוד על כ-30 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מתחם סוהו נתניה (אלקטרה נדל"ן)מתחם סוהו נתניה (אלקטרה נדל"ן)

עוד עסקה מעניינת נרקמת בשוק הנדל"ן: ריט 1, קרן ההשקעות במקרקעין, דיווחה היום (א') כי רכשה, בתמורה ל-126 מיליון שקל, את חלקה של אלקטרה נדל"ן (50%) במרכז סוהו בנתניה. יתרת הזכויות בנכס תישאר בידי סינרג'י גרופ, אשר הקימה עם אלקטרה את המרכז המסחרי. 

המרכז המסחרי בן שלוש הקומות נמצא בלב אזור העסקים והמסחר של נתניה בפולג (אזור התעשייה "ספיר"), ובסמוך לחנות איקאה ולתחנת הרכבת. הוא נפתח לפני כשנתיים, מתאפיין ברשתות בעיקר בתחום העיצוב וריהוט הבית, יש בו כ-40 שוכרים שונים ושיעור התפוסה בו עומד על יותר מ-95%

מרכז "סוהו" כולל כ-14,700 מ"ר להשכרה וכן כ-420 מקומות חניה בחניון תת-קרקעי. המרכז המסחרי בן שלוש הקומות נמצא בלב אזור העסקים והמסחר של נתניה בפולג (אזור התעשייה "ספיר"), ובסמוך לחנות איקאה ולתחנת הרכבת. הוא נפתח לפני כשנתיים, מתאפיין ברשתות בעיקר בתחום העיצוב וריהוט הבית, יש בו כ-40 שוכרים שונים ושיעור התפוסה בו עומד על יותר מ-95%. ה-NOI השנתי שינבע לחברה הרוכשת מהנכס בתפוסה מלאה, צפוי לשקף תשואה שנתית בשיעור של כ-6.5%. 

אלקטרה נדל"ן ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי תזרים המזומנים החופשי אשר ינבע לחברה כתוצאה ממכירת חלקה בפרויקט, בניכוי הלוואה בנקאית שנתקבלה למימון רכישתו ותשלום העלויות הכרוכות בביצוע עסקת המכירה ולאחר תשלום מיסים על ההכנסה, הוא כ-30 מיליון שקל. "כתוצאה מעסקת המכירה צפויה החברה לרשום ברבעון השלישי של שנת 2021 הפסד לאחר השפעת מס
בסך של כ-4.5 מיליון שקל. השלמת העסקה, בכפוף להתקיימות כל התנאים המתלים על פי הסכם המכירה, צפויה להתבצע ברבעון הרביעי לשנת 2021".

אנו מאמינים שבעזרת הניסיון והידע שצברנו בריט 1 בניהול ובפיתוח מרכזים מסחריים, לצד היכולות של שותפנו בנכס, נמשיך לפתח את הנכס ולמצבו כאחד ממרכזי המסחר והבילוי הדומיננטים לריהוט ועיצוב הבית באזור המרכז"

דותן גד, סמנכ"ל פיתוח עסקי ריט 1: "מרכז סוהו קנה לעצמו מעמד כמרכז מוביל ומשמעותי בתחום עיצוב וריהוט הבית. אנו מאמינים שבעזרת הניסיון והידע שצברנו בריט 1 בניהול ובפיתוח מרכזים מסחריים, לצד היכולות של שותפנו בנכס, נמשיך לפתח את הנכס ולמצבו כאחד ממרכזי המסחר והבילוי הדומיננטים לריהוט ועיצוב הבית באזור המרכז. מקומו הייחודי של סוהו, בסמוך לחנות איקאה נתניה, לצד תמהיל העסקים הייחודי ודרכי הגישה והחניה הנוחים, הופכים אותו לאטרקטיבי עבור הצרכנים".

פרויקט הסוהו בנתניה הינו הנכס האחרון מבין 'נכסי אסטרטגיית המימוש' של החברה, ולמעשה מכירתו לריט 1 משלימה מהלך של עשור שבו מכרה החברה את כלל נכסיה 'הישנים'. כיום מתמקדת החברה בתחום הדיור להשכרה והמלונאות בארה"ב"

גיל רושינק מנכ"ל אלקטרה נדל"ן : "פרויקט הסוהו בנתניה הינו הנכס האחרון מבין 'נכסי אסטרטגיית המימוש' של החברה, ולמעשה מכירתו לריט 1 משלימה מהלך של עשור שבו מכרה החברה את כלל נכסיה 'הישנים'. כיום מתמקדת החברה בתחום הדיור להשכרה והמלונאות בארה"ב. אני רוצה לברך את ריט 1 על הרכישה המוצלחת ושמח שהנכס נמכר לאחת מחברות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל. אני משוכנע שריט 1 ושותפה לנכס ידעו להשביח את הנכס ולהרוויח רבות ממנו". 

יניב אפרים, מנכ"ל סינרג'י גרופ: "אנו מברכים על הצטרפות ריט 1 למשפחת הסוהו. כשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן המניב בישראל, לריט 1 ערך מוסף עצום המהווה חיזוק משמעותי לסוהו וביסוס מעמדו כמתחם המוביל לעיצוב הבית ובילוי בישראל. בהזדמנות זו ברצוני להודות לחברים מאלקטרה נדל"ן על שותפות וחברות אמת של שנים רבות, שמימשה חזון משותף ליזמות איכותית. 

תמהיל השוכרים הרחב, מעולמות הלבשת הבית, בשילוב עם מתחם הסעדה ובילוי הפועל מסביב לשעון, מהווים ONE STOP SHOP במיוחד למבקרים מאזור המרכז והשרון. בכוונת השותפות לבסס ולהגדיל את קהל המבקרים ואת מגוון הרשתות הפועלות במתחם"

תמהיל השוכרים הרחב, מעולמות הלבשת הבית, בשילוב עם מתחם הסעדה ובילוי הפועל מסביב לשעון, מהווים ONE STOP SHOP במיוחד למבקרים מאזור המרכז והשרון. בכוונת השותפות לבסס ולהגדיל את קהל המבקרים ואת מגוון הרשתות הפועלות במתחם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מרכז סוהו נתניהריט 1סינרג'י גרופאלקטרהגיל רושינקדותן גדיניב אפריםהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...