כשברקע העלאת מס הרכישה: זינוק של 71% ברכישות המשקיעים באוגוסט 2021 בהשוואה לאשתקד

3,000 דירות נרכשו על ידי משקיעים באוגוסט, ומצד שני נמכרו 2,800 דירות על ידי משקיעים • מספר הרכישות הכללי באוגוסט עמד על 14,100 דירות – הרמה הגבוהה ביותר באוגוסט, והגבוהה ביותר אי פעם מאז יוני 2015

שיתוף הכתבה
העלייה בפעילות המשקיעים נמשכת (שאטרסטוק)העלייה בפעילות המשקיעים נמשכת (שאטרסטוק)

הממשלה מדברת על העלאת מס הרכישה על דירה שנייה – ובינתיים המשקיעים רושמים פעילות שיא בענף. על פי סקירת אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, רכישות המשקיעים בחודש אוגוסט האחרון הסתכמו ב-3,000 דירות, גידול חד של 71% בהשוואה לאוגוסט אשתקד. 

"רכישות המשקיעים גם באוגוסט אשתקד היו גבוהות כשלעצמן", כך בסקירה, "על רקע הורדת מס הרכישה בסוף חודש יולי באותה שנה". בהשוואה לחודש יולי האחרון נרשם גם כן גידול ברכישות המשקיעים, בשיעור של 6%. לעומת זאת, מכירות המשקיעים בחודש אוגוסט עמדו על 2,800 דירות, גידול של 27% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 8% בהשוואה לחודש הקודם.

סך דירות שנרכשו להשקעה ושיעורן מסך העסקאותסך דירות שנרכשו להשקעה ושיעורן מסך העסקאות

בהסתכלות כללית על הענף, נרכשו בחודש אוגוסט 14,100 דירות. זוהי הרמה הגבוהה ביותר מבחינה זו מאז השיא שנרשם ביוני 2015, והרמה הגבוהה ביותר אי פעם מבין חודשי אוגוסט. בהשוואה לאוגוסט אשתקד מדובר בגידול של 31%, ובהשוואה לחודש יולי האחרון - עלייה של 8%.

בניכוי העסקאות בסבסוד ממשלתי הסתכם מספר העסקאות בשוק החופשי בחודש אוגוסט האחרון ב-12,500. בהשוואה לאוגוסט אשתקד מדובר בגידול של 35% במספר העסקאות בשוק החופשי, ובגידול של 8% בהשוואה לחודש הקודם.

סהסה

סך העסקאות בדירות יד שנייה בחודש אוגוסט עמד על 8,800, גידול חד של 30% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 7% בהשוואה לחודש הקודם. רכישות של דירה ראשונה הסתכמו בחודש אוגוסט ב-6,500, כולל מחיר למשתכן - גידול של 25% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 14% בהשוואה לחודש הקודם. רכישות אלו בשוק החופשי הסתכמו ב-4,900 דירות, גידול חד של 33% בהשוואה לאוגוסט אשתקד, וגידול של 15% בהשוואה לחודש הקודם.

סך הרכישות בסבסוד ממשלתי (מרביתן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ) עמד על 1,600 דירות, גידול של 6% בהשוואה לאוגוסט אשתקד - זאת לאחר שבחודשיים הקודמים נרשמו ירידות משמעותיות ברכישות אלו. רכישות משפרי הדיור בחודש אוגוסט הסתכמו ב-4,700 דירות, גידול של 20% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול מתון של 2% בהשוואה לחודש הקודם.

הקבלנים ממשיכים למכור בקצב גבוה

מכירות הקבלנים בחודש אוגוסט הסתכמו ב-5,300 דירות, גידול של 31% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 11% בהשוואה לחודש הקודם – אז עמד נתון זה על 4,800 דירות, והיווה גם הוא עלייה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולחודש הקודם לו.

מכירת דירות חדשותמכירת דירות חדשות

מכירות הקבלנים בשוק החופשי הסתכמו בחודש אוגוסט ב-3,700 דירות, גידול של 46% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 11% בהשוואה לחודש הקודם. הגידול במכירות הקבלנים מצא ביטוי  גם בתזרים המזומנים ממכירות אלו, כמובן, אשר הגיע לסך של 9.9 מיליארד באוגוסט - גידול ריאלי של 34% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 4% בהשוואה ליולי 2021. פחות מחמישית (19%) מסך תזרים המזומנים של הקבלנים בחודש אוגוסט נבע ממכירות במסגרת מחיר למשתכן , כך על פי הסקירה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןדירות חדשותדירות יד שנייהאגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצרתזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלניםמשקיע נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...