ערן יעקב מנהל רשות המיסים: "עמדתנו סביב הורדת מס הרכישה שביצע ישראל כ"ץ הייתה שצריך לשקול את המהלך בכובד ראש"

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, דיבר ב"אחד על אחד" עם דני קושמרו בפסגת הנדל"ן על העלאת מס הרכישה על דירה נוספת ואמר: "אני מקווה שהעלאת מס הרכישה תחזיר שפיות לשוק"

שיתוף הכתבה
ערן יעקב (דרור סיתהכל)ערן יעקב (דרור סיתהכל)

"אני מקווה שהעלאת מס הרכישה על דירה נוספת תחזיר שפיות לשוק. בעבר כשהמדיניות הזו נעשתה היא הורידה את המשקיעים מטה, והעלתה את ההיצע. יכול להיות שתהיה השפעה כזו או אחרת על השכירות, אבל חוק העידוד השקעות הון מייצר שוק אמיתי של שכירות, עם מגבלה של שכר הדירה, ויחד הם ייתנו את הפתרון. מס דירה שנייה לא עומד לבד, הוא בא עם עוד ארגומנטים. אני לא נכנס לשיקולי מדיניות של שרי אוצר, אבל יכול להגיד שעמדתנו סביב הורדת מס הרכישה בתקופת ישראל כ"ץ הייתה שצריך לשקול את המהלך הזה בכובד ראש".

אני מניח שהוראת השעה תעבור בקריאה שנייה ושלישית מהר מאוד – כנראה עוד הערב. היא התעכבה מסיבות שלא קושורות אלינו – אנחנו כגורמים מקצועיים רק מייעצים למקבלי ההחלטות"

כך אמר היום (ב') ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, בשיאת "אחד על אחד" עם דני קושמרו, מגיש N12, במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן. "אני מניח שהוראת השעה תעבור בקריאה שנייה ושלישית מהר מאוד – כנראה עוד הערב. היא התעכבה מסיבות שלא קושורות אלינו – אנחנו כגורמים מקצועיים רק מייעצים למקבלי ההחלטות".

יעקב התייחס גם להכנסות המדינה ממיסים, ואמר: "כנראה נגיע השנה לשיא - קרוב ל-20 מיליארד שקל ממיסוי נדל"ן. אבל הדיבורים על כך שזהו אינטרס של המדינה שההכנסות יישארו גבוהות אינם נכונים: אם יש למישהו פטנט אחר למימון ביטחון, בריאות וכדומה, אשמח לשמוע עליה. 

גם בנושא מס הרכישה, הדברים הגיוניים מאוד: עד 1.75 מיליון שקל אין כלל מס רכישה , והממוצע של דירה בישראל כיום נמוך יותר מהרף הזה. יש כאן הרבה מאוד רציונל. מיסי הנדל"ן מציעים רציונליות שמשקפת המון היגיון.

מי שעוסק בתחום הנדל"ן לטעמי נהנה מוודאות לא מעטה. יש פה מורכבות, אין ספק – אבל מצד שני זהו אחד התחומים הדיגיטליים ביותר בתחום המיסוי. אנחנו אפילו מספקים שומה אוטומטית על חלק גדול מהעסקאות. החוק אולי לא ברור במאה אחוז, אבל ישנה ודאות

מי שעוסק בתחום הנדל"ן לטעמי נהנה מוודאות לא מעטה. יש פה מורכבות, אין ספק – אבל מצד שני זהו אחד התחומים הדיגיטליים ביותר בתחום המיסוי. אנחנו אפילו מספקים שומה אוטומטית על חלק גדול מהעסקאות. החוק אולי לא ברור במאה אחוז, אבל ישנה ודאות. 

אנחנו הולכים לקראת הרבה מאוד שינויים דיגיטליים. הרשות שינתה את תפיסתה האסטרטגית - והקורונה נתנה לזה דחיפה משמעותית. אנחנו ננגיש את השירותים כך שיוגשו בצורה פשוטה יותר, גם בנדל"ן. יש לנו כבר היום כלים טכנולוגיים מתקדמים מאוד כדי לאתר אנשים שמנסים להתחכם או להתחמק. גם נוכל לקבוע מהו מחיר דירה בצורה אלקטרונית – דבר שיעזור לכולם לדעת באופן ממוקד מהו מחירה של דירה". 

יעקב דיבר גם על המאבק בשוק השחור: "אנחנו פועלים כל הזמן כדי להילחם בתופעות הפסולות שקיימות בשוק. למרות שלא הכול נכלל בחוק ההסדרים, אנחנו נמשיך ונביא חקיקות שיובאו בעתיד, גם בזמן הקרוב, כדי להתמודד עם אותם אלו שרוצים לא לעבוד לפי חוק, ומצד שני כדי שים את האזרח במרכז – וזה קשור גם לענף הנדל"ן.

הון שחור זה לא משהו שצריך להתגאות בו, וגם עולם הנדל"ן לא חף מהון שחור. אנחנו עושים, וצפויים לעשות, מהלכים נוספים נגד התופעה הזאת. חלק גדול מהעניין הזה קשור בחשבוניות פיקטיביות, יש הרבה כאלה גם בעולם הנדל"ן"

הון שחור זה לא משהו שצריך להתגאות בו, וגם עולם הנדל"ן לא חף מהון שחור. אנחנו עושים, וצפויים לעשות, מהלכים נוספים נגד התופעה הזאת. חלק גדול מהעניין הזה קשור בחשבוניות פיקטיביות, יש הרבה כאלה גם בעולם הנדל"ן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםפסגת הנדל"ןמס רכישהערן יעקבמס רכישה על דירה נוספתדני קושמרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...