עו"ד שי אהרונוביץ סמנכ"ל מיסוי מקרקעין ברשות המסים על רקע אישור ועדת הכספים להעלאת מס הרכישה: "כעת נעבוד על קידום תיקון מדרגת המס הראשונה"

בפאנל "מיסוי נדל"ן והתחדשות עירונית 2022" שנערך אתמול במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן של מרכז הנדל"ן ציין עו"ד שי אהרונוביץ', סמנכ"ל רשות המיסים למיסוי מקרקעין: "נשתדל להעביר את ההחלטה במהירות, כדי שלא להכניס את השוק לקיפאון"

שיתוף הכתבה
עו"ד שי אהרונוביץ (דרור סיתהכל)עו"ד שי אהרונוביץ (דרור סיתהכל)

ועדת הכספים דנה אתמול (ב') שוב בנושא העלאת מס הרכישה על דירה נוספת – הצעה שמבקשת להביא הממשלה לאישור כחלק מהניסיון לצנן את שוק המשקיעים בענף הנדל"ן הישראלי. לאחר שדיון קודם הסתיים ללא החלטות, אישרה הפעם ועדת הכספים את ההצעה, במתכונת מעט שונה – וכעת היא פונה לשלב הבא.

על פי הסיכום שניתן אתמול, מדרגת המס לרוכשי דירה נוספת תעלה ל-8%, עד מחיר של 5,348,565 שקל. במחירים גבוהים מרף זה, מדרגת המס תעמוד על 10%. כל זה מגיע, כזכור, לאחר שביולי 2020 הוריד שר האוצר דאז, ישראל כ"ץ, את שיעור המס למדרגה השנייה ל-5% - מה שתרם, כך נראה, לעלייה המשמעותית בפעילות המשקיעים בענף בחודשים האחרונים.

כעת נעבוד קידום תיקון מדרגת המס הראשונה, כדי להקל על זוגות צעירים. נשתדל להעביר את ההחלטה במהירות, כדי שלא להכניס את השוק לקיפאון. נצטרך להעלות אותה לדיון כבר בימים הקרובים"

כאמור, כעת מתפנים אנשי רשות המיסים לשלב הבא: בכוונתם לתקן את מדרגת המס הראשונה, כדי להיטיב עם רוכשי דירה ראשונה. עו"ד שי אהרונוביץ', סמנכ"ל רשות המיסים למיסוי מקרקעין, אמר אתמול בפאנל "מיסוי נדל"ן והתחדשות עירונית 2022" שנערך במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן 2021, כי ועדת הכספים אישרה את העברת הוראת השעה להעלאת מס הרכישה לקריאה שנייה ושלישית – והוסיף: "כעת נעבוד קידום תיקון מדרגת המס הראשונה, כדי להקל על זוגות צעירים. נשתדל להעביר את ההחלטה במהירות, כדי שלא להכניס את השוק לקיפאון. נצטרך להעלות אותה לדיון כבר בימים הקרובים".

בפאנל שבו השתתף עו"ד אהרונוביץ' השתתפו גם עו"ד מאיר מזרחי, מייסד משרד עורכי דין מאיר מזרחי ושות' ועו"ד ורו"ח ורד אולפינר, שותפה וראש תחום מיסוי נדל"ן בפירמת EY . המשתתפים בפאנל דיברו על סוגיות שונות הקשורות במיסוי מקרקעין, החל בהחלטות של בית המשפט העליון בתיקי מיסוי מקרקעין ועד מיסוי של חברות שונות על פי הגדרתן לפי חוק מיסוי מקרקעין .

בהמשך התקיימו הרצאות נוספות בתחום המיסוי – של עו"ד עופר אלבוים, שותף בכיר במשרד שקל ושות', עו"ד; של עו"ד אורית קוך, שותפה במשרד זיו שרון ושות'; ושל עו"ד מאורי עמפלי , מייסד ובעלים של משרד עמפלי עריכת דין מיסים.

אאורה: "עד לסוף השנה הנוכחית נספוג את השינוי במס"

בהמשך לאישור העלאת מס הרכישה בקריאה שנייה ושלישית, מודיעה חברת אאורה כי "לאור החקיקה בכנסת" היא תסבסד את ההעלאה במס ותספוג עד לסוף שנת 2021 את ההפרש (בין המס החדש למס הרכישה ערב השינוי בחוק). ספיגת השינוי במס יהיה תקף לפרויקטים של החברה ברחבי הארץ.

יעקב אטרקצ'י, בעלי ומנכ"ל אאורה : "רק לפני כמה שנים ביצעה הממשלה הפחתה של מס הרכישה, שהייתה משמעותית מאוד למשקיעי הנדל"ן והיוותה בשורה טובה לכלכלה הישראלית. פגיעה במשקיעי הנדל"ן משמעותה ערעור של הוודאות הנדרשת בשוק הזה, וכתוצאה מכך פגיעה במשק הישראלי. העלאת המס תביא בהכרח לזינוק במחירי הדיור ולזינוק גדול במחירי שוק הדיור להשכרה, שהוא שוק חשוב לאוכלוסיות רבות וביניהם צעירים ואוכלוסיות חלשות.

אנו חושבים שרכישת דירה צריכה להיעשות בשיקול דעת ולא בפזיזות, ולכן הודענו שעד לסוף השנה הנוכחית נספוג את השינוי במס. אנו רואים בציבור המשקיעים נדבך חשוב בענף הנדל"ן; המהלך נועד לאפשר למשקיעים לקבל החלטות מושכלות ונכונות עבורם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםורד אולפינרעו"ד ורו"ח מאורי עמפלימשקיע נדל"ןעו"ד שי אהרונוביץ'פסגת הנדל"ן 2021מאיר מזרחיעו"ד אורית קוךעו"ד עופר אלבוים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...