חדשות הנדל"ן: היטל יבוא מלט מינימלי; דירות חדשות למגזר הערבי

המדינה מקדמת שכונות חדשות בכפר קאסם ובשפרעם • שר הכלכלה רוצה תחרות בענף המלט • לוינשטיין בפינוי בינוי חדש בתל אביב

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ןחדשות הנדל"ן

•  משרד הבינוי והשיכון מקדם בניית שכונה חדשה בשפרעם: הוועדה לתכנון ופיתוח (ות"פ) אישרה את עלויות הפיתוח עבור השכונה שתכלול כ-180 יחידות דיור למגזר הערבי. במקביל, מקדם המשרד שיווקים נוספים בעיר, הצפויים להתפרסם בקרוב, ביניהם בשכונות אל בסליה ו-אל קרק, בהן כ-110 יחידות דיור.

•  משרד הבינוי והשיכון מקדם גם תכנון של שכונה חדשה בכפר קאסם שתכלול כ-1,600 יחידות דיור כשמחציתן על קרקע של המדינה. התוכנית פורסמה להפקדה וכוללת גם בניית מוסדות ציבור, פארקים, ותשתיות תחבורתיות בשטח של 60,000 מ"ר. השכונה תיבנה באזור הצפון מערבי של כפר קאסם לפי תכנית מתחמים 6-7 המתבססת על תכנית המתאר של העיר. יצוין, כי יחידות הדיור שייבנו על קרקע של המדינה ישווקו במסגרת תכנית מחיר למשתכן .

• שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן החליט השבוע להטיל היטל היצף בשיעור מינימלי של 0.25% בלבד על יבוא מלט מטורקיה ומיוון לתקופה של 30 חודשים, ובמקביל הורה לבחון הצורך בהעלאת שיעור ההיטל, בין השאר בשל עליית היקף היבוא מעל 50% מכלל המלט בשוק מה שמסכן את החברוטת הישראליות. חברות המלט הישראליות מצידן ביקשו היטל גבוה במיוחד של למעלה מ-20%. כהן אמר כי החלתטו מאזנת בין אימוץ ממצאי הממונה על היטלי סחר והמלצת הוועדה המייעצת אשר מצאו כי יבוא מלט לישראל מטורקיה ומיוון מתקיים במחירי היצף הגורמים לנזק ממשי לתעשייה המקומית, לבין המלצת הוועדה להימנע מהטלת היטל היצף מתוך שיקולים משקיים הנוגעים לקידום תחרות. שיעור יבוא המלט עמד בשנת 2017 על כ-33% משוק המלט.

• קבוצת לוינשטין תבנה כ-450 יחידות דיור חדשות בפרויקט פינוי-בינוי בשכונת נווה שרת בתל אביב. הפרויקט, שמשתרע על 11 דונם, יכלול 4 בנייני מגורים, פארק ציבורי ירוק וקומת מסחר בשטח של כ-700 מ"ר. 2 בנייני רכבת ארוכים בני 4 קומות הכוללים 139 יחידות דיור ישנות צפויים להיהרס וכן עוד בניין מגורים גבוה בן 8 קומות הכולל 34 יחידות דיור ישנות. במקומם תקים לוינשטין 2 בניינים חדשים בני 25-27 קומות הכוללים כ-172 יחידות דיור חדשות בכל בניין, ועוד 2 בנינים בני 8-10 קומות הכוללים כ-40 יחידות דיור חדשות. כמו כן ועל פי דרישת העירייה תקים לוינשטין קומת מסחר בשטח של כ-700 מ"ר וכן, פארק ציבורי ירוק באמצע מתחם המגורים.

• חברת "גולדן ארט" החלה בשיווק פרויקט "הרובע" בואדי סאליב חיפה הכולל 67 דירות. 26 יח"ד בבניין הראשון ששיווקו החל יאוכלסו כבר בקיץ 2020, ו-41 יח"ד נוספות בבניין השני יאוכלסו באביב 2021. בפרויקט חזית מסחרית בהיקף כולל של 800 מ"ר וחניה תת קרקעית והוא צמוד לפארק חדש בן 12 דונם שהוקם על-ידי העירייה. 

• קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן החלה לשווק את המרכז המסחרי ששטחו 1,200 מ"ר המהווה חלק מפרויקט "גני האלה בוטיק" ברמת בית שמש א'. הפרויקט הינו בניין בן 6 קומות הכולל 15 דירות. 

 

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהוועדה לתכנון ופיתוחאלי כהןקבוצת משולם לוינשטיןיחידות דיור חדשותגולדן ארטנתיב פיתוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...