צחי סופרין בעלי קבוצת סופרין: "רובע 9 צפוי להיות פעיל ותוסס בכל שעות היום"; "נחלת יצחק - הסינדרלה הבאה של תל אביב"

השבוע קיבל היתר בנייה אחד הפרויקטים הגדולים במזרח ת"א – פרויקט EAST&TLV של רבוע כחול נדל"ן, קבוצת סופרין, קבוצת וייס, GF נדל"ן ובולטהאופ • זמן טוב להבין מה התחדש באזור המתפתח הזה, בעזרת אחד היזמים, צחי סופרין

שיתוף הכתבה
צחי סופרין, בעל השליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין. "נחלת יצחק - השכונה בעלת היתרונות הבולטים ביותר ברובע 9" (אסף פינצ'וק)צחי סופרין, בעל השליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין. "נחלת יצחק - השכונה בעלת היתרונות הבולטים ביותר ברובע 9" (אסף פינצ'וק)

אחד הפרויקטים המסקרנים של תל אביב, בטח ובטח ממזרח לאיילון, הוא פרויקט EAST&TLV של רבוע כחול נדל"ן, קבוצת סופרין , קבוצת וייס, GF נדל"ן ובולטהאופ, בשכונת נחלת יצחק בעיר – מרחק נגיעה מפרויקט ToHa, מרחוב יגאל אלון ומרכבת השלום. 

הפרויקט, ברחוב תוצרת הארץ 5-3, קיבל השבוע ביתר בנייה – וזו הזדמנות נהדרת לצלול לעומקו של עניין ולהכיר גם את הפרויקט, וגם את העתיד של אחד המרכזים האורבניים העתידיים של תל אביב: רובע 9, בדגש על שכונת נחלת יצחק.

מגדל אחד למגורים בלבד – והשני לתעסוקה, לצד 42 יח"ד

ראשית, קצת על הפרויקט: מדובר בפרויקט מגורים מעורב שימושים שבו שני מגדלים, בני 33 ו-40 קומות, בשטח כולל של כ-95,000 מ"ר בנויים. הוא משתרע על פני 6.5 דונמים, ויכלול 390 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ותעסוקה. החברות הבונות מעריכות את עלות הבנייה של הפרויקט ב-1.4 מיליארד שקל, ומדווחות כי עד כה כבר נמכרו 189 יחידות דיור בפרויקט, בשווי של 643 מיליון שקל. לאחרונה הודיעו החברות תדהר תבצע את הפרויקט בפועל. בנייתו צפויה להסתיים במחצית השניה של 2024.

הדמיית פרויקט east &tlv. קרדיט: viewpoint הדמיית פרויקט east &tlv. קרדיט: viewpoint

חלוקת השימושים בפרויקט מעניינת למדי: המגדל הצפוני יכלול 348 יח"ד, והדרומי יכלול 25 קומות של תעסוקה, ומעליהן שמונה קומות של מגורים שיכללו 42 יח"ד. בשני המגדלים ישמש מפלס הקרקע כקומת מסחר, מעל מרתפי חניה ותפעול תת-קרקעיים. 

"שכונת נחלת יצחק נמצאת עדיין בחיתוליה"

צחי סופרין , בעל השליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין, מספר על הפרויקט ובעיקר על סביבתו: "אזור נחלת יצחק נמצא בחיתוליו מבחינת התפתחות ובניית פרויקטים חדשים, ויהיה בשנים הקרובות אזור אורבני מבוקש ואטרקטיבי, דבר שיבוא לידי ביטוי גם ברמות המחירים - שכבר החלו לעלות לאחרונה, גם באזור מזרח העיר. 

העלייה במחירים מושפעת בין היתר גם מהעלאת מס הרכישה על משקיעים, וכן מהציפייה להתחלת פעילותה של הרכבת הקלה עוד לפני האכלוס של הפרויקט, ובעתיד גם להקמת תחנות המטרו בסמוך. לכך יש להוסיף את ההתפתחות המסחרית של ציר יגאל אלון, שצפוי בשנים הקרובות להתפתח משמעותית"

העלייה במחירים מושפעת בין היתר גם מהעלאת מס הרכישה על משקיעים, וכן מהציפייה להתחלת פעילותה של הרכבת הקלה עוד לפני האכלוס של הפרויקט, ובעתיד גם להקמת תחנות המטרו בסמוך. לכך יש להוסיף את ההתפתחות המסחרית של ציר יגאל אלון, שצפוי בשנים הקרובות להתפתח משמעותית מבחינת פרויקטים חדשים בשימושים מעורבים, בדגש על משרדים, ואת הקרבה לאזור הבורסה ברמת גן.

בנחלת יצחק מרכזי תעסוקה ומסחר רבים, הן על ציר יגאל אלון והן על רחוב נחלת יצחק. השכונה נמצאת גם בסמוך לאזור המסחר החדש 'הסיטי של גבעתיים', בקרבת מגדלי עזריאלי, בית החולים איכילוב ואסותא השלום. בשכונה מספר רב של גני ילדים עירוניים ופרטיים, וכן בית ספר יסודי, והיא צמודה לתיכון תלמה ילין, שהוא מהתיכונים הנחשבים בארץ.

זו ללא ספק השכונה בעלת היתרונות הבולטים ביותר ברובע 9, שכונה שקטה ופסטורלית בעל חתך סוציו-אקונומי גבוה הנשענת על עוגנים מסחריים ועל מקומות בילוי, ספורט ופנאי, כולל כמה ותיקים ואיכותיים כמו הקניון ומרכז הספורט במגדלי תל אביב. עצם העובדה שהמחיר בשכונה עדיין נמוך מהממוצע התל אביבי, מאפשר לה להיות הסינדרלה הבאה של תל אביב".

רובע 9: מאזור של מגורים ותעשייה - לאזור של עירוב שימושים מודרני

ומנחלת יצחק, אל הרובע שהיא נכללת בתוכו – רובע 9, רובע מזרח העיר. בעבר, האזור שמעבר לאיילון נחשב למרוחק, מוזנח ברובו, נחות בהשוואה למרכז העיר ולצפונה. נכון, גם היום הוא עדיין אינו משתווה ללב העיר, אך אט-אט חלק תהליך של שינוי משמעותי בו. רובע 9 כולל את השכונות נחלת יצחק, כפר שלם, התקווה – ומי שצפויה להפוך לדבר הבא של העיר, שכונת יד אליהו.

"מדובר ברובע שבשנים האחרונות החלה בו תנופת פיתוח, וזאת הודות לרוח הגבית שנתן אישורה של תוכנית תא/5000 לפני כמה שנים", אומר סופרין . "מחירי הנדל"ן ברובע 9 נמוכים משמעותית מממוצע המחירים בתל אביב בכלל, ובצד המערבי והצפוני של העיר בפרט - לפעמים בפערים של עשרות אחוזים.

מחירי הדירות בתל אביב הולכים ומאמירים בשנים האחרונות, תהליך שלא פוסח גם על רובע 9, ובעיקר על יד אליהו. קהל הרוכשים הפוטנציאלי רואה ביד אליהו שכונה אטרקטיבית, שמחד עדיין לא הגיעה לשיאי המחירים, ומאידך תאפשר אורח חיים איכותי וקרוב למרכזי התעסוקה והמסחר של מטרופולין תל אביב. ביד אליהו נמצא בית הספר התיכון עירוני ט', וכן שטחים פתוחים וירוקים רבים. 

גם קהל המשקיעים מתחיל לזהות את הפוטנציאל הגלום ביד אליהו, ואת ההתפתחות שהיא עתידה לעבור בשנים הקרובות עקב ריבוי הפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית שמקודמים בה. אני צופה כי בעתיד מחירי הדירות ימשיכו לעלות ויתקרבו למחירי הדירות בשכונות האיכותיות של העיר

גם קהל המשקיעים מתחיל לזהות את הפוטנציאל הגלום בשכונה, ואת ההתפתחות שהיא עתידה לעבור בשנים הקרובות עקב ריבוי הפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית שמקודמים בה. אני צופה כי בעתיד מחירי הדירות ימשיכו לעלות ויתקרבו למחירי הדירות בשכונות האיכותיות של העיר, וכי האזור צפוי להיות פעיל ותוסס בכל שעות היום. הקרבה לאזורי המסחר ולמקומות הבילוי, כמו גם לאזורי התעסוקה הרבים, לתוואי הרכבת הקלה והמטרו העתידי תסייע גם היא לפיתוח האזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםקבוצת סופריןקבוצת וייסצחי סופריןרבוע כחול נדל"ןבולטהאופGF נדל"ןיד אליהורובע 9נחלת יצחק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...