המטרו עולה שלב; הוכרזו הזוכים במכרז נת"ע לניהול פרויקט המטרו

הזוכים הם קבוצת גדיש בניהולו של משה בנג'ו בשותפות עם חברת אגי'ס הבינלאומית המתחמה בהקמת מערכות מטרו בינלאומיות. הפרויקט מוערך בכ-150 מיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
מטרו גוש דן (יחצ)מטרו גוש דן (יחצ)

חברת נת"ע הכריזה כי קבוצת גדיש יחד עם החברה הבינלאומית אג'יס זכו במכרז על ניהול פרויקט המטרו של ישראל. קודם לכן, נת"ע הוציאה מכרז בינלאומי לניהול המטרו, לפי נת"ע התמודדו במכרז ארבע קבוצות ישראליות ובינלאומיות שבסיומן זכתה חברת "מיטב" במכרז. החברה נוצרה על ידי קבוצת גדיש הישראלית וחברת אג'יס הבינלאומית כדי לגשת למכרז.

עבור קבוצת גדיש הזכייה במטרו היא הישג משמעותי, לאור העובדה כי המטרו הוא הפרויקט התחבורתי מהגדולים ביותר שאי פעם היו במדינת ישראל. שלושת קווי המטרו חולשים על פני 150 ק"מ שלאורכם מתוכננות 109 תחנות, כל זה בהיקף חזוי של 150 מיליארד שקלים. היקפו של הפרויקט מחייב את קבוצת גדיש יחד חברת אג'יס לצאת בגיוס מאסיבי של כוח אדם. בהודעה שהוציאה חברת גדיש נאמר כי "קיימת היערכות מקצועית לתהליכי גיוס כוח אדם בהיקפים משמעותיים לצורך תחילת העבודות לקידום הפרויקט על פי מדיניות הממשלה".

קבוצת גדיש, מוחזקת על ידי אפי שורקא ומשפחתו, הבעלים של קבוצת SIG ובניהולו של משה בנג'ו, מנכ"ל קבוצת גדיש, בחברה הסבירו את הרציונל סביב השותפות עם חברת אג'יס הבינלאומית, בצורך לשלב בין ידע וניסיון הנדסי מקומי, לבין ידע וניסיון בניהול מערכות מטרו בינלאומיות- "קבוצת גדיש פעילה למעלה מ-40 שנה ומעסיקה מהנדסים, בניהול פרויקטים לגופי הממשלה, חברות ממשלתיות, לצד פעילות יזמות בתחום הנדל"ן, לאג'יס יש למעלה מ-50 שנות ניסיון גלובלי בתכנון, בנייה ומסירה של מערכות מטרו באורך מצטבר של 750 ק"מ הפרוסים ברחבי העולם".

בחברת נת"ע מסבירים את תחומי האחריות של זוכי המכרז בכל הנוגע לתוכנית המטרו- "הקבוצה הזוכה תרכז ותנהל את כלל פעילות ההיערכות לביצוע רשת המטרו, ותייצר תכנית פעולה מלאה לבנייה והפעלה של הרשת העתידית של המטרופולין. אחריות זו כוללת, בין היתר, בניית מסגרת אסטרטגית לניהול וטיפול בהיבטי ביצוע המטרו השונים: רכש, תקציב, נהלי הקמה, לכידת ערך, ועוד". החברה מדגישה כי "החברה המנהלת תהיה כפופה למנהלת ההיערכות להקמת פרויקט המטרו בחברת נת"ע, אשר אמונה מטעם נת"ע על קידום התכנון והביצוע של שלושת קווי המטרו". עוד מסרו בנת"ע כי החתימה על החוזה מול החברות הזוכות, תתקיים בתחילת שנת 2022.

נציין, כי בעוד החברה הממשלה נת"ע פרסמה את המכרז והיא המתכננת עד כה את תוכנית המטרו, על פי החוק שאושר לקריאה שנייה ושלישית באוקטובור האחרון הממשלה תקים את רשות המטרו שתקבל את האחריות הממשלתית לתכנון המטרו מידי נת"ע . בינתיים, עד שהחוק יעבור והרשות תקום, חברת נת"ע תמשיך את המגעים מול החברות הזוכות במכרז.

את קבוצת גדיש ייצגו עורכי הדין רימון תלחמי ועו"ד סנדרה שניידר ממשרד " גלעד שר, תלחמי ושות "

משה בנג'ו, מנכ"ל קבוצת גדיש: "אנחנו גאים לשלב כוחות עם שותף מנוסה כמו אג'יס, ומחויבים לספק יחד שירות מקצועי למערכת המטרו של מטרופולין תל אביב - פרויקט הדגל של נת"ע . קבוצת גדיש פועלת במשך למעלה מארבעים שנה בכל מדינת ישראל בפרויקטים מגוונים בתחומי התחבורה בכלל והרכבות בפרט. בסביבה תחרותית, הצלחנו לרכוש את אמונם המתמשך של גופים ממשלתיים הודות לאיכות, לאמינות ולתשוקה שלנו לביצוע פרויקטים תוך עמידה במגבלות זמן ותקציב כדי לשפר את חיי התושבים".

מנכ"ל נת"ע , חיים גליק: "פרויקט המטרו הוא חלק בלתי נפרד מבשורת המהפכה התחבורתית בגוש דן, ונת"ע מובילה אותו בבטחה מרמת החזון למציאות. בחירת החברה שתנהל את הרשת, המביאה ידע ישראלי ובין לאומי, מבטיחה רשת מטרו מתקדמת, בטוחה ונגישה שתשרת כשני מיליון נוסעים ביום".

מאיר שמרה, ראש מנהלת המטרו: "בחירת מנהל הרשת הינה אבן דרך משמעותית וחשובה בהוצאת פרויקט המטרו לפועל אשר מתבצעת בהמשך ישיר להליכי התכנון וההיערכות שנת"ע מקדמת לביצוע הפרויקט, ואשר מביאה לידי ביטוי את החיבור הנדרש וההכרחי של ידע וניסיון מקומי עם ידע וניסיון בינלאומי בביצוע וניהול של רשתות מטרו בעולם והכל במטרה להצעיד את גוש דן למהפכה התחבורתית המתבקשת".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נת"עמטרוחיים גליקקבוצת גדישחברת אג'יסמשה בנג'ואפי שורקאמאיר שמרהחברת מיטב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...