שיתוף הפעולה בין חברת דלק נכסים לאזורים מתהדק: החברות רכשו קרקע פרטית בתל אביב תמורת 390 מיליון שקלים

באפריל האחרון החברות חתמו על שיתוף פעולה לאיתור נכסים לצורכי נדל"ן ומסחר בשותפות שווה. כבר באפריל רכשו שתי החברות קרקע בדרום ירושלים תמורת 92.5 מיליון שקלים. הקרקע בתל אביב נרכשה מחברת נכסים ובנין

שיתוף הכתבה
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)

החברות דלק נכסים ואזורים הודיעו היום כי זכו במכרז לרכישת קרקע ברחוב המסגר 43-41 בתל אביב בשטח של 3.87 דונם, תמורת 390 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. בכוונת החברות להקים במתחם מגדל בן 40 קומות בשימוש מעורב של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח שולל של כ-37 אלף מ"ר, היקף הבנייה מתאפשר בהתאם לתוכנית ת"א/5000, למרות זאת, החברות מתכוונות לפעול להגדלת זכויות הבנייה לכ-50 אלף מ"ר. 

הקרקע נרכשה מחברת נכסים ובנין והינה אחת מעתודות הקרקע האחרונות, במיקום מרכזי במרכז העסקים של ת"א, הקרקע נמצאת בסמיכות לשני קווים של הרכבת הקלה ולצירי תנועה מרכזיים, כגון: נתיבי איילון, דרך בגין, הרחובות המסגר, קרליבך, חשמונאים מרכזי קניות ובידור. סך ההשקעה המוערכת בפרויקט מסתכמת בכ- 900 מיליון שקל,  כולל תמורת הרכישה ומס רכישה.

עו''ד שדגכשדגכ עו''ד שדגכשדגכ

כדי לממן את הקרקע בתקופת התכנון, החברות מסתמכות על מבנה תעשייה הקיים על הקרקע שנרכשה. המבנה מושכר כיום לחמישה שוכרים שונים בשוק החופשי, עם חוזי שכירות המסתיימים בתוך חמש שנים. לפי הודעת החברה, ההכנסות השנתיות מדמי הניהול והשכירות על השכרת הנכסים, מניבים כ-6.7 מיליון שקלים שיסייעו במימון הקרקע בתקופת התכנון. 

שיתוף הפעולה בין דלק נכסים לאזורים החל באפריל האחרון, אז הודיעה דלק נכסים כי החברה תאתר הזדמנויות לשינוי ייעוד מקרקעין עליהן ממוקמות תחנות הדלק שלה, לשימוש למגורים או לשימוש מעורב של מגורים ומסחר. על פי ההסכם, דלק נכסים תאתר את הנסכים, ותציע אותן לחברת אזורים לצורך הקמת פרויקט שיוחזק על ידי אזורים ודלק נכסים בצורה שווה. נוסף על כך, שתי החברות סיכמו לרכוש קרקעות גם מצד שלישי לטובת פרויקטים למגורים ומסחר. 

על פי ההסכם: "ביחס לפרויקטים אשר המקרקעין שלהם מצויים בבעלות צדדים שלישיים, יפעלו דלק נכסים ואזורים לרכישת הזכויות של המקרקעין כאמור מבעליו, בהתאם לשיעור ההחזקות שלהם במסגרת שיתוף הפעולה (50-50%)", כמו כן סוכם כי "ביחס לפרויקטים אשר המקרקעין שלהם מצויים בבעלות דלק נכסים, הצדדים יקדמו את הפרויקטים כאמור רק לאחר ובכפוף למכירת 50% מהזכויות במקרקעין כאמור מדלק נכסים לאזורים, וזאת על פי שווי שיוסכם על ידי הצדדים ובתנאי שוק מקובלים. 

העסקה הראשונה עליה דיווחנו היה בדרום ירושלים, שם רכשו החברות את שטח תחנת הדלק בצומת פת תמורת 92.5 מיליון שקלים לצורך הקמת כ-250 יח"ד בתוספת שטחי מסחר ותעסוקה. כעת החברה מדווחת על עסקה גדולה מזו בתל אביב, על רכישת הקרקע הפרטית בהיקף של 390 מיליון שקלים. 

חברת דלק נכסים הינה בהנהלתו של פליקס שופמן, ותחת אחזקתו של חברת להב LR ואורי מנצור 40%. במהל הרבעון הראשון של 2021 השלימה חברת להב LR ואורי מנצור את מימוש יתרת האופציות לרכישת מניות בדלק ישראל , והגיעה לאחזקה של 40% במניות דלק ישראל ו-40% במניות דלק נכסים. חברת דלק נכסים פוצלה מחברת דלק ישראל, כאשר דלק ישראל שוכרת מקרקעין לטווח ארוך מחברת האחות דלק נכסים, לטובת תפעול תחנות התדלוק שבניהולה.

חברת אזורים היא בבעלותו של הרשי פרידמן, החברה מקימה פרויקטים חדשים ועוסקת גם בתחום ההתחדשות העירונית. בין היתר, החברה גם פועלת לא מעט בירושלים, כאשר רק לאחרונה דיווחנו על שתי עסקאות קומבינציה שחמתה החברה בירושלים. 

פליקס שופמן מנכל דלק נכסים ורון אבידן מנכל אזורים מסרו כי "אנו שמחים על עסקת ענק נוספת במסגרת שיתוף הפעולה בינינו. עסקה זו משקפת את האסטרטגיה המשותפת של שתי החברות -  שילוב מנצח של דלק נכסים, המזהה הזדמנויות פיתוח בתחום הנכסים המניבים ברובם, במחירים אטרקטיביים במיקומים איכותיים ובאיזורי ביקוש, אזורים, מותג מוביל בתחומי המגורים עם ידע בתחום התכנון, השיווק ומיתוג הפרויקטים. אנו סמוכים ובטוחים שהמשך שיתוף הפעולה בין החברות יוביל להזדמנויות נוספות. אין ספק שהביקושים לשטחי מסחר משרדים תעסוקה ומגורים בתל אביב ככלל ובאיזור הזה בפרט יגברו אזורים ודלק נכסים יקימו פרויקט ייחודי שיתן מענה בזמן מתאים לביקושים אלה".


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון אבידןדלק נכסיםדלק ישראל,אזוריםלהבLRאורי מנצורפליקס שופמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...