בפעם השנייה ברציפות; חברת שיכון ובינוי ואדלטק זכו במכרז תחנת כוח של חברת החשמל בתמורה ל-1.6 מיליארד שקל

החברות השותפות זכו בתחנת הכוח חגית מזרח וישלמו לחברת החשמל 1.6 מיליארד שקל, ביוני 2020 החברות השותפות זכו בתחנת הכוח רמת חובב תמורת 4.2 מיליארד שקלים. תחנת הכוח חגית מזרח היא התחנה השלישית המופרטת מידי חברת החשמל

שיתוף הכתבה
נתי סיידוף בעל השליטה בשיכון ובינוי (יח"צ)נתי סיידוף בעל השליטה בשיכון ובינוי (יח"צ)

וועדת המכרזים של חברת החשמל הכריזה על זכייתה של קבוצת East Haigt Power Plant Limited partnership- חברה שיתופית של שיכון ובינוי ואדלטק, במכרז על תחנת הכוח חגית מזרח. החברות ישלמו לחברת החשמל 1.6 מיליארד שקל לידי חברת החשמל. נציין, כי במכרז התמודדו עוד ארבע חברות נוספות.

זו היא הזכייה השנייה של שתי החברות בתחנת כוח. ביוני 2020 פרסמנו כאן על הזכייה הקודמת של שתי החברות בתחנת כוח נאות חובב, שם החברות שילמו 4.2 מיליארד שקלים לחברת החשמל.

 

בהודעה שהוציאה החברה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, נכתב כי "להערכת החברה, מימון הרכישה יבוצע באמצעות מקורותיה העצמיים של החברה) ושל השותף (וכן באמצעות מימון חיצוני מגופים מממנים אשר יועמד לרשות התאגיד"

עוד נכתב, כי מימושה של העסקה תלויה במספר גורמים מתלים: "קבלת רישיונות ייצור מרשות החשמל באישור שר האנרגיה, התש"ך- 1960 ,קבלת אישור מיזוג מרשות התחרות, קבלת אישורים רגולטוריים אחרים כקבוע בהסכם הרכישה וכן תנאים מתלים מקובלים נוספים. על פי הוראות המכרז השלמת הרכישה צריכה להסתיים עד ליום 3 ביוני, 2022 .למועד פרסום הדוח, אין כל וודאות ביחס להשלמת העסקה".

כפי שפרסמנו לחברת שיכון ובינוי דריסת רגל משמעותית בתחומי האנרגיה ובייחוד בתחום האנרגיה המתחדשת. באוקטובר 2020 זכתה החברה ברישיון ייצור חשמל בפרויקט "שניאור צאלים" – תחנת כוח פוטו-וולטאית שתפיק כ-120 מגה-ואט באזור קיבוץ צאלים; באפריל 2019 קיבלה חברת הבת שלה, נגב אנרגיה אשלים תרמו-סולאר, אישור להפעלה מסחרית של תחנת כוח באשלים בהספק של 110 מגה-ואט, ועוד פרויקטים בתחום האנרגיה.

נציין, כי ההודעה על הזכייה באה ברקע הדיווחים על העזיבות של שני מנכ"לים בחברות הבת של שיכון ובינוי , מנכ"ל סולל בונה אהוד דנוך ואלון רווה מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה שמונה לתפקידו רק לפני חצי שנה. 

המכרז יצא לדרך במסגרת רפורמת החשמל שיצאה לדרך בשנת 2018. בהתאם לרפורמה, חברת החשמל התחייבה למכור חמש תחנות כוח, על פי לוחות זמנים קבועים, תוך יישום מתווה של ירידה הדרגתית במקטע ייצור החשמל עד ל-40 אחוזים מכלל הייצור המשקי, כדי לעמוד ביעד חברת החשמל התחייבה למכור חמש תחנות כוח. עד כה חברת החשמל מכרה שתי תחנות כוח, אלון תבור ורמת חובב, תחנת הכוח חגית מזרח היא השלישית שנמכרת במסגרת הרפורמה.

כעת לאחר מכירת התחנה, לראשונה חברת החשמל יורדת לפחות מ-50% מייצור החשמל בישראל. בחברה מציינים, כי עיקר ההכנסות מהמכירה יוחזרו לציבור באמצעות תעריף החשמל כפי שגם היה במכירת שתי התחנות הראשונות.

בהודעת חברת החשמל נאמר כי "בתום תהליך שארך פחות משנה בו נעשה מיון של הגופים המתעניינים, נפתח חדר מידע מכוון ונערך הליך בדיקה מפורט מצד המשתתפים לצורך הגשת הצעה מסחרית, ועדת המכרזים בראשות עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, הכריזה על הקבוצה הזוכה".

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "מברכת את חברת החשמל על מכירת תחנת הכוח חגית, המהווה צעד משמעותי להגשמת הרפורמה במשק החשמל. זוהי אבן דרך ענקית בדרך לביזור משק החשמל באופן שיטיב עם הצרכנים ועם הצורך הדחוף בפיתוח הרשת". 

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "ועדת המכרזים בחנה ארבע הצעות מצוינות. כולן מעידות ללא יוצא מהכלל, על אמון גבוה של המשקיעים בתחנות הכוח של חברת החשמל ובעובדיה. הנהלת החברה ועובדיה מחויבים לא רק להצלחת המכירה אלא  ליישום ומיצוי מתווה הרפורמה שמשנה את פני החברה ומשק החשמל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויסולל בונהאדלטקאלון רווהאהוד דנוךעופר בלוךשיכון ובינוי אנרגיהחברת החשמלקארין אלהררתחנת כוח נאות חובבתחנת הכוח חגית מזרח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...