אליאב מימון: "רכישת מלון דן באשקלון אינה לטווח ארוך – ייתכן שרק עד לאישור תוכנית עדכנית"

"מטרתנו הינה לפעול להשבחת הקרקע ולהעצמת זכויות, בעיקר למגורים", אומר מנכ"ל רמות בעיר, אליאב מימון, לאחר רכישת המלון מידי רשת מלונות דן • הרשת צפויה להכיר ברווח של 65 מיליון שקל בעקבות העסקה

שיתוף הכתבה
אליאב מימון, מנכ"ל חברת רמות בעיר (יח"צ)אליאב מימון, מנכ"ל חברת רמות בעיר (יח"צ)

חברת רמות בעיר , בבעלות משותפת של קבוצת יובלים , הודיעה אתמול על מהלך לרכישת מלון דן באשקלון מרשת המלונות הארצית דן, זאת בתמורה ל-100 מיליון שקל. מדובר ברכישה מעניינת למדי, בעיקר על רקע מצבו הקשה של ענף התיירות והמלונאות בישראל, בעקבות משבר הקורונה – שנראה כי רק הולך ומעמיק בימים האחרונים, עם גילוי הזן החדש.

מלון גני דן, אשקלון. צילום: אורי אקרמןמלון גני דן, אשקלון. צילום: אורי אקרמן

בשיחה עם מערכת מרכז הנדל"ן מציין מנכ"ל החברה, אליאב מימון, שמדובר ברכישה קצרת מועד – אולי בשל המצב הלא ברור שבו נמצא הענף. "הרכישה לא התבצעה על מנת לתפעל את המלון לאורך זמן", הוא אומר. "ייתכן שרק לתקופת הביניים. בימים אלה מקדמת עיריית אשקלון תוכנית מאתר לאזור, אשר אמורה להעניק זכויות בנייה למגורים במתחם, וחלק קטן יותר של מלונאות. מטרתנו הינה לפעול להשבחת הקרקע ולהעצמת זכויות, בעיקר למגורים - תחום הפעילות המרכזי שלנו ועיקר מומחיות שלנו".

מלון גני דן נמצא במערב אשקלון, בסמוך לחוף הים, והוא אינו פעיל זה כמה שנים. המלון משתרע על פני כ-16 דונם והוא כולל 260 חדרים. רמות בעיר מתכננת לקדם במקום פרויקט עירוב שימושים , בהשקעה של כ-400 מיליון שקל.

בימים אלה מקדמת עיריית אשקלון תוכנית מאתר לאזור, אשר אמורה להעניק זכויות בנייה למגורים במתחם, וחלק קטן יותר של מלונאות. מטרתנו הינה לפעול להשבחת הקרקע ולהעצמת זכויות, בעיקר למגורים - תחום הפעילות המרכזי שלנו ועיקר מומחיות שלנו"

לדברי מימון, " עירוב שימושים הוא מודל תכנוני שמנצל את הקרקע בצורה מיטבית. כל מרכיב בתוכנית תורם למרכיב אחר, ונתרם על ידו. במיוחד אחרי תקופת הקורונה, אנשים מעדיפים שבסביבת המגורים שלהם יהיו כל השירותים, לרבות מסחר, משרדים ופנאי. בכל פרויקט צריך וכדאי לשלב שימושים נוספים, ואף אם זה לא ימומש במובנו הקלאסי, עדיין יש לספק לדיירים שירותים נוספים - כמו במתחם ה-family club שיצרנו בפרויקט 'רמות השרון' ברמת השרון.

מלון גני דן נמצא במקום מבוקש מאוד באשקלון, בשכונת המרינה היוקרתית ובסמוך לחוף הים של העיר. אשקלון מציגה ביקושים גבוהים מאוד, ויציבים, בתקופה האחרונה: מחירי הדירות עלו בצורה משמעותית, אך עדיין נחשבים סבירים ביחס לאלטרנטיבות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית אשקלון כדי לתכנן מחדש את המתחם ולבנות בו מתחם עם מגוון שימושים של מגדלי מגורים ופרויקט מלונאי מעודכן". 

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן : "מלון גני דן אשקלון היה סגור זה שנה, ובתקופה זו קיבלנו כמה הצעות מחברות נדל"ן יזמיות שהביעו עניין בנכס ובקרקע האטרקטיבית עליו הוא יושב. ברגע שהגיעה ההצעה הטובה ביותר מחברת רמות בעיר מקבוצת יובלים , החלטנו ללכת על המהלך ולחתום עימם על ההסכם".

רשת מלונות דן ציינה, בדיווח שלה על העסקה לרשות לניירות ערך, כי היא צפויה לרשום בדו"חותיה הכספיים לשנת 2021 רווח (לפני מס) בסך של כ-65 מיליון שקל בעקבות העסקה. את רמות בעיר ייצגו בעסקה עורכי הדין אופיר קינן ועדי טולדנו משרד קינן, חיים ושות'. את רשת המלונות דן ייצגו עורכות הדין דנה פירון גרוס ואמיליה קסלמן כץ ממשרד מ. פירון ושות׳.

נציין כי בשבוע שעבר דיווחה רמות בעיר על השלמת גיוס אגרות חוב (סדרה ב') בסכום של 74 מיליון שקל, בריבית של 3.35%. במסגרת הגיוס זכתה החברה לביקושים של 267 מיליון שקל, סכום הגבוה פי שלושה מהסכום שביקשה לגייס. את רמות בעיר ייצג בהנפקה עו"ד עמית זערור, שותף במחלקת שוק ההון במשרד פרל כהן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךעיריית אשקלוןאליאב מימוןרמות בעירמלונות דןמלון גני דן באשקלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...