נכסים ובנין מוכרת עוד נכס בארה"ב מתחת לשוויו: "פרויקט הטיבולי" - תמורת 216 מיליון דולר

שווי הנכס בספרים, נכון לסוף 2020, היה כ-222 מיליון דולר ובשיאו היה שווה 245 מיליון דולר • בשבוע שעבר הודיעה החברה על מכירת מגדל HSBC בניו יורק – במחיר הנמוך בעשרה מיליון שקל משוויו בספרים

שיתוף הכתבה
צחי נחמיאס, יו"ר דירקטוריון נכסים ובנין (יח"צ)צחי נחמיאס, יו"ר דירקטוריון נכסים ובנין (יח"צ)

נכסים ובנין ממשיכה לממש נכסים בארה"ב – ובמחירים נמוכים משוויים בספרים: החברה הודיעה הבוקר (ד') כי חברה בת שלה, IDBG, התקשרה בהסכם מכר ביחס לכל זכויותיה והתייבויותיה בפרויקט "הטיבולי" בלאס וגאס, נבאדה, תמורת 216 מיליון דולר.

מדובר בפרויקט מסחר ומשרדים, בשטח של 62,000 מ"ר: כ-31,000 מ"ר הם שטחי משרדים, וכ- 31,000 מ"ר שטחי מסחר. שוויו של הנכס בספרים, נכון לסוף 2020, היה 222.5 מיליון דולר – זאת לאחר שצנח כבר לשווי של כ-150 מיליון דולר, בין היתר בשל משבר הקורונה, ו"התאושש" מאז אט-אט. בשיאו, היה שווה הנכס 245 מיליון דולר.

במרץ האחרון החליט דירקטוריון IDBG כי "לצד המשך ההשקעה בהשבחת נכסי IDBG, תנקוט החברה פעולות נדרשות כדי להיערך למימוש נכסיה בכפוף, בין היתר, לתנאי השוק". על רקע החלטה זו בוצעה מכירת הפרויקט בלאס וגאס. 

בשבוע שעבר, כידוע, הודיעה החברה על מימוש נכס מרכזי נוסף שלה בארה"ב, בניין HSBC בניו יורק, זאת תמורת סכום של 855 מיליון דולר. גם כאן מדובר על מכירה במחיר נמוך מהשווי בספרים: נכון לרבעון השני של 2021, שוויו של המגדל עמד על 865 מיליון דולר.

הסכם המכירה של פרויקט "הטיבולי" כולל גם עתודות קרקע הסמוכות לפרויקט, במצבן כפי שהן – עתודות קרקע למגורים שמיועדות להקמת כ-466 יחידות דיור. "בשים לב לכך שכ-25.82% ממניותיה של IDBG מוחזקות על ידי אי.די.בי חברה לפתוח, חברה המוחזקת על ידי נאמן שמונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כפופה התקשרות IDBG בהסכם המכר גם לאישורו של בית המשפט"

יש לציין כי הסכם המכירה של פרויקט "הטיבולי" כולל גם עתודות קרקע הסמוכות לפרויקט, במצבן כפי שהן – עתודות קרקע למגורים שמיועדות להקמת כ-466 יחידות דיור. "בשים לב לכך שכ-25.82% ממניותיה של IDBG מוחזקות על ידי אי.די.בי חברה לפתוח, חברה המוחזקת על ידי נאמן שמונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כפופה התקשרות IDBG בהסכם המכר גם לאישורו של בית המשפט", כך נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "אם לא יתקבל אישור זה – הסכם המכר יבוטל והפיקדון שעליו סוכם יוחזר לרוכשת. 

עם כניסתה של העסקה לתוקף (קרי - במועד אישור בית המשפט), תחל בדיקת נאותות בת 30 ימים. מועד השלמת העסקה יחול 60 ימים מתום תקופת בדיקת הנאותות כאמור. השלמתה של העסקה כפופה לכך שעד חמישה ימי עסקים לפני מועד ההשלמה כפי שנקבע בהסכם המכר תעביר IDBG לרוכשת אישורים של 70% מהדיירים בפרויקט הטיבולי בדבר העברת הבעלות, בהתאם לתנאיו של הסכם המכר. אם לא יתקבלו האישורים האמורים, גם כן יבוטל ההסכם והפקדון יוחזר לרוכשת".

נכסים ובנין מעדנכת עוד כי בכפוף להשלמת העסקה צפוי ל-IDBG תזרים מזומנים נטו בסך של כ-87 מיליון דולר (חלק החברה – כ-65 מיליון דולר), לאחר פירעון הלוואה מבנק אמריקאי, פירעון הלוואה מוסדית ועלויות מכירה אחרות. "בשים לב ליתרת ההשקעה של נכסים ובנין ב-IDBG ובהתחשב בעלויות העסקה המצוינות לעיל, החברה צפויה לרשום רווח ממימוש נכסי IDBG בסך מוערך של כ-60 מיליון שקל", מוסיפה החברה. 

"ברבעון הרביעי של שנת 2021 צפויה החברה לזקוף הפסד מוערך בסך של כ-45 מיליון שקל, המתייחס לירידת ערכה של הלוואה שהעניקה החברה ל-IDBG והתאמתה לשוויה ההוגן לתום השנה. במועד השלמת העסקה צפויה החברה לזקוף לספריה רווח בסך של כ-105 מיליון שקל, המשקף את ההפרש בין התקבול נטו הצפוי להתקבל מ-IDBG לבין ערכה בספרי החברה של ההשקעה ב-IDBG".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךצחי נחמיאסנכסים ובנייןבניין HSBC בניו יורקIDBGפרויקט "הטיבולי" בלאס וגאס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...