המרכול שעלה ביוקר: אביב בניה דרשה תוספת תשלום על נכס שבנתה בצומת בייט בי-ם – ותשלם כ-23 מיליון שקל

כך נקבע במסגרת הליך בוררות בין החברה הבת, מרדכי אביב מפעלי בניה, לבין רוכש המרכול בפרויקט לב העיר • "החברה צפיה לרשום בדו"חותיה הכספיים לשנת 2021 הפסד הנאמד בסך של כ-20 מיליון שקל"

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט לב העיר ירושלים (מ.אביב)הדמיית פרויקט לב העיר ירושלים (מ.אביב)

המרכול ששווה עשרות מיליונים: חברת אביב בניה עדכנה הבוקר (א') כי התקבל בידיה פסק בוררות בהליך הבוררות שהתקיים בין חברה בת שלה, מרדכי אביב מפעלי בניה, לבין רוכש נכס שבנתה בצומת בייט בירושלים – פסק בוררות שמחייב אותה לשלם לרוכש כ-22.8 מיליון שקל.

בדו"ח הכספי השנתי לשנת 2020 עדכנה אביב בניה כי מתקיימים הליכי בוררות בין החברה הבת לבין רוכש, סביב עסקת מכר שהתבצעה בחודש ספטמבר 2018, עבור נכס המשמש מרכול בפרויקט לב העיר שמקימה החברה בצומת בייט בעיר הבירה. 

התמורה בגין הנכס, בהתאם להסכמת הצדדים, ובסך של כ-49.55 מיליון שקל, שולמה על ידי הרוכש במלואה, אך בדו"ח טענה החברה כי "על הרוכש לשלם סכום נוסף בסך של כ-44.958 מיליון שקל, בין היתר בגין שטח הנכס וסיווג השימושים בו בפועל, עבודות נוספות שבוצעו בנכס, ריבית פיגורים, פיצוי מוסכם בגין עיכוב בקבלת הנכס ושדרוג מבנה הנכס".

הרוכש טוען, מצידו, כי על החברה לשלם לו סך של כ-40.098 מיליון שקל, בגין עיכובים במסירת החזקה בנכס, גריעת שטחים, מניעת רווח, הפסדים בגין שינוי מיקומי שטחים בנכס וביצוע עבודות על ידה. "החברה חולקת על טענות הרוכש, ומעריכה כי לא תחויב לשלם סכומים מהותיים כלשהם מהנטענים על ידי הרוכש, ובהתאם לכך לא נכללה הפרשה בדו"חותיה הכספיים", כך בדו"ח שפורסם במרץ האחרון.

בעקבות הטענות משני הצדדים הוגשו כתבי תביעה הדדיים, כתבי הגנה ותצריהים, ומונה בורר, כאמור לעיל. על אף הערכת החברה כי לא תחויב בסכומים משמעותיים, הבורר קבע כי עליה לשלם יותר ממחצית מהסכום שדרש המוכר – כ-22.8 מיליון שקל, כאמור.

כתוצאה מכך צפויה החברה לרשום בדו"חותיה הכספיים לשנת 2021 הפסד (לפני מס) הנאמד בסך של כ-20 מיליון שקל, בגין פסק הבוררות. יובהר כי אין בתשלום הסכום הנ"ל כדי להשפיע על יכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה כסדרן, לרבות בהתבסס על מסגרת אשראי ועודפים מפרויקטים"

"כתוצאה מכך צפויה החברה לרשום בדו"חותיה הכספיים לשנת 2021 הפסד (לפני מס) הנאמד בסך של כ-20 מיליון שקל, בגין פסק הבוררות", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "יובהר כי אין בתשלום הסכום הנ"ל כדי להשפיע על יכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה כסדרן, לרבות בהתבסס על מסגרת אשראי ועודפים מפרויקטים".

נזכיר על רקע עדכון זה כי בימים אלו מתנהל הליך נוסף נגד חברת הבת מרדכי אביב מפעלי בניה, זאת סביב פרויקט בבית שמש. כפי שפרסמנו כאן בסוף נובמבר האחרון, התביעה עומדת על סך של 38.8 מיליון שקל, והחברה התחייבה לא למכור את הדירות הקשורות בתביעה "עד להחלטת ביהמ"ש".

באשר לפרויקט לב העיר – מדובר בשטח של 12.4 דונם מעל מנהרת כביש בגין בירושלים, שבו זכתה החברה במסגרת מכרז רמ"י בשנת 2007. "זכויות הבנייה כוללות הקמת שישה בניינים שבהם 220 יח"ד, בשטח של כ-31,640 מ"ר, בתוספת שטח של כ-2,800 מ"ר למסחר ומשרדים ושטח של כ-27,000 מ"ר לחניון ציבורי".

בשנת 2017 אושרה תוכנית לשינוי תב"ע , אשר מגדילה את מספר היח"ד ל-300, לצד תוספת מינורית של שטחי בנייה למסחר. תחילת העבודות בפרויקט הייתה בשנת 2016, והערכות החברה הן כי היא תשלים את הבנייה עד דצמבר 2022, כלומר בעוד כשנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמרדכי אביב תעשיות בנייהאביב בניהפרויקט לב העיר בירושליםהליך בוררות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...