הוועדה המחוזית ת"א אישרה סופית את תוכנית מתחם טרה; ארבעה מגדלים בהם 660 יח"ד חדשות

באפריל האחרון התוכנית עודכנה בעקבות שתי תחנות המטרו המיועדות לקום לצד המתחם • את התוכנית מובילה החברה המרכזית למשקאות באמצעות חברת הבת – חברת מילקו למשקאות

שיתוף הכתבה
הדמיה: מתחם טרה (ישר אדריכלים)הדמיה: מתחם טרה (ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל-אביב בראשות אדר' דניאלה פוסק, אישרה למתן תוקף את התוכנית החדשה למתחם טרה בנחלת יצחק בתל אביב. התוכנית מבקשת להחליף את הייעוד בקרקע מתעשייה לעירוב שימושים של מסחר, תעסוקה ומגורים. היזמית היא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, באמצעות חברת מילקו תעשיות – חברה בת שהקימה ב-2004. החברה הגישה את התוכנית, לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו. התוכנית נערכה על ידי האדריכל אבנר ישר.

על פי תכנית הבינוי תתאפשר הקמה של ארבעה מגדלים בגובה של עד 65 קומות שיכללו 660 יח"ד ו-193,900 מ"ר למשרדים. מתוך כלל יחידות הדיור, 132 יוקצו עבור דירות קטנות. במרכז התוכנית, יוקם שטח ציבורי פתוח של כ-6 דונם.

מיקום התוכנית נמצא בתא השטח התחום ע"י רחוב מוזס בצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב יגאל אלון ממזרח ומגרש חברת החשמל מדרום. שטח התוכנית הוא כ-23 דונם, "הקרקע בשטח התוכנית בבעלות בעלים פרטיים רבים. הליך התכנון הכולל נערך בתיאום עם רוב בעלי הקרקע ובהתאם נקבעו תאי שטח חדשים: מתחם טרה בתא שטח 100, מתחם מוטורולה בתא שטח 100, מתחם בן שמן צפון בתא שטח 102, מתחם בן שמן דרום בתא שטח 103". 

הוועדה ציינה בהחלטתה את חשיבות הפרויקט, "הוועדה סבורה כי מדובר בתוכנית חשובה, התואמת את מדיניות הוועדה המחוזית לציפוף לאורך צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים, נסמכת על תשתית התחבורה הציבורית, ומספקת מענה ראוי להתחדשות האזור. בהתאם מחליטה הוועדה לתת תוקף לתוכנית בכפוף לשינויים המפורטים להלן ובפירוט המענה להתנגדויות כמפורט בגוף ההחלטה".

במאי האחרון דיווחנו כי התוכנית עודכנה בעקבות שתי תחנות המטרו שיוקמו לצידה, כעת הוועדה ציינה שוב בהחלטתה את תנאי התוכנית בהתאם לתכנון המטרו, "לטענה כי יש להתאים את מגבלות הבניה בתת-הקרקע למגבלות תוואי המטרו בתחום תוואי רצועת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים)  התת-קרקעית, כולל איסור הקמת כל אלמנט בתת-הקרקע (ביסוס, בינוי, דיפון, עוגנים) מעבר ל-10 מטרים בעומק תת-הקרקע, בכפוף להערכה הנדסית בתוואי מנהרות המטרו – הוחלט לקבל את ההתנגדות. בהוראות התוכנית יוטמעו מגבלות בהתאם לתתל/101/ב' כמפורט בעיקרי ההחלטה". 

כאמור, התוכנית מתבססת על שתי תחנות המטרו עתידיות שיוקמו בצומת יגאל אלון ובדרך השלום, כמו כן, התוכנית מתבססת על תחנת רכבת ישראל -  השלום, ובהיבט התחבורתי הכולל היא מתבססת גם על נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) לאורך רחוב יגאל אלון ועל שבילי אופניים. 

לעיון בתוכנית המלאה לחץ כאן

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "מדובר בתכנית התואמת את מדיניות הועדה המחוזית לציפוף לאורך צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) ואת תפיסת התכנון העתידית, הכוללת ממשק  לתחנת המטרו הצמודה  ולקרוי אילון העתידי. המיקום של התכנית כחלק ממרחב הנשען על מערכות הסעת המונים, מאפשר פיתוח מועצם של מסחר, תעסוקה, מגורים ובכלל זה דיור בהישג יד ומבני ציבור הנותנים מענה לצורכי התושבים בפרויקט ובשכונות הגובלות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם טרההוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבהחברה המרכזית לייצור משקאות קליםאדר' דניאלה פוסק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...