פרשת "ישפרו מודיעין": בית המשפט המחוזי דחה את בקשת ביג למתן סעדים זמניים

החברה עדכנה בהודעה לרשות לניירות ערך כי בקשותיה לסדרה של סעדים זמניים – כולל צו מניעה לביצוע כל דיספוזיציה בנכסים – נדחו, אך הם בלבד לפי שעה • "החברה לומדת את ההחלטה ותגבש את המשך צעדיה בהתאם"

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

נדחו בקשותיה של ביג מרכזי קניות לסעדים זמניים בפרשת "ישפרו מודיעין": כזכור, העסקה בוטלה על ידי בעלי תנופורט , כידן זהרי וירון אדיב, מבעלי תנופורט, בעקבות מחלוקת עסקית שהתפתחה בין שני הצדדים. כתוצאה מכך הודיעה ביג, שהייתה אמורה לקבל את הנכסים לידיה, כי תפעל "בכל האמצעים העומדים לרשותה".

זמן לא רב לאחר מכן הגישה ביג תביעה נגד ארבעה גורמים: חברת די אנד איי 2; כידן דהרי; אודי אדיב; וחברת ישפרו. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, שבה היא דורשת מבית המשפט "לאכוף את הסכם המכר שנכרת בין הצדדים, זאת לאחר שהנתבעים הפרו באופן יסודי ובוטה את התחייבויותיהם לחתום על מסמכי המכר של הנכסים.

במסגרת תביעה זו ביקשה החברה גם כמה סעדים זמניים: צו מניעה זמני האוסר על ביצוע כל דיספוזיציה בנכסים במודיעין; צו המורה כי כל הכספים שהופקו מן הפעילות השוטפת (FFO) בנכסי מודיעין מתחילת ינואר 2021 ועד למועד תשלום התמורה עבור נכסי מודיעין השייכים למבקשת בהתאם להוראות המפורשות של הסכם ההלוואה ושל הסכם המכר, יופקדו בחשבון נאמנות; מינוי נציג רו"ח מטעם המבקשת המוסמך לקבל כל נתון וכל החלטה בקשר לנכסי מודיעין, באופן אשר יבטיח את הניהול התקין של נכסי מודיעין.

במסגרת תביעה זו ביקשה החברה גם כמה סעדים זמניים: צו מניעה זמני האוסר על ביצוע כל דיספוזיציה בנכסים במודיעין; צו המורה כי כל הכספים שהופקו מן הפעילות השוטפת (FFO) בנכסי מודיעין מתחילת ינואר 2021 ועד למועד תשלום התמורה עבור נכסי מודיעין השייכים למבקשת בהתאם להוראות המפורשות של הסכם ההלוואה ושל הסכם המכר, יופקדו בחשבון נאמנות

כעת הודיעה החברה כי ניתנה החלטה מטעם בית המשפט הדוחה את הבקשה של החברה לסעדים הזמניים – אך מדגישה כי ההחלטה נוגעת אך ורק לגבי אותם סעדים זמניים. "החברה לומדת את ההחלטה ותגבש את המשך צעדיה בהתאם", כך בהודעת ביג לרשות לניירות ערך.

הפרשה החלה בסוף 2020, אז הודיעה ביג על רכישת שני מרכזי קניות פתוחים במודיעין – ישפרו סנטקר מודיעין א' וישפרו סנטר מודיעין ב' - ועוד חטיבת קרקע, תמורת 425 מיליון שקל. עסקה זו הגיעה לאחר שביג אמורה הייתה לרכוש את ישפרו עצמה לצד מגה אור, אך בסופו של דבר גם עסקה זו התבטלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ביג מרכזי קניותחי גאליסישפרוהרשות לניירות ערךכידן דהריירון אדיבמגה אור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...