יריב בר דעה, גב-ים: "בירושלים יש שוק תעסוקה ענק: אוכלוסייה של כמיליון אנשים ו-300,000 משרות"

לפני ימים אחדים נרשם ציון דרך חשוב במערכת היחסים בין החברה לבין עיר הבירה, עם קבלת היתר הבנייה ל"גב-ים פארק העברית" • יריב בר דעה, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי: "יצרנו את הדור הבא של פארקי ההייטק בישראל – קמפוס עסקים אקדמי"

שיתוף הכתבה
יריב בר דעה, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בגב-ים (סיון פרג')יריב בר דעה, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בגב-ים (סיון פרג')

לפני ימים ספורים נרשם ציון דרך חשוב – הן מבחינת עתיד שוק התעסוקה הירושלמי, והן מבחינת מערכת היחסים בין חברת גב-ים לבין עיר הבירה: ראש העיר, משה ליאון, מסר בטקס מיוחד את היתר הבנייה לשלב א' בפרויקט " גב-ים פארק העברית" לחברה, במעמד מנכ"ל גב-ים, אבי יעקובוביץ, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי, מנכ"ל חברת נכסי האוניברסיטה העברית בירושלים, רותם רביבי, ומהנדס העיר ירושלים, יואל אבן.

נזכיר כי ביוני 2020 התקיים טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט, ועבודות החפירה, הדיפון והביסוס של הפרויקט צפויות להסתיים בקרוב, לאחר שהתבצעו לאורך השנה החולפת. הפרויקט, אשר מתוכנן על ידי האדריכל פרופ' משה צור, יבוצע בשני שלבים: שלב א' צפוי לכלול שלושה בניינים בשטח כולל של כ-130,000 מ"ר, ושלב ב' יציע מגדל בשטח כולל של כ-140,000 מ"ר. בפארק צפויים לעבוד כ-10,000 עובדים; ההשקעה הכוללת הצפויה בהקמתו היא כ-1.4 מיליארד שקל; חלקה של גב-ים בהכנסות נאמד בכ-113 מיליון שקל בשנה, לאחר השלמת הפרויקט כולו.

אנו צופים שפתיחתו של הפרויקט תעודד את תעשיית ההייטק הצומחת בשנים האחרונות בעיר, ותגרום לפריחתה כאן בתוך הקמפוס של האוניברסיטה העברית. ' גב-ים קמפוס העברית' עתיד להיות לב תעשיית ההייטק של הבירה הירושלמית, ושל המדינה, ועבור העיר ירושלים – מרכז עסקים של קהילת ההייטק הצעירה והחדשנית"

"בירושלים יש שוק תעסוקה ענק, עם אוכלוסייה של כמיליון אנשים ו-300,000 משרות. אנו צופים שפתיחתו של הפרויקט תעודד את תעשיית ההייטק הצומחת בשנים האחרונות בעיר, ותגרום לפריחתה כאן בתוך הקמפוס של האוניברסיטה העברית", אומר יריב בר דעה, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בגב-ים. 
 
"' גב-ים קמפוס העברית' עתיד להיות לב תעשיית ההייטק של הבירה הירושלמית, ושל המדינה, ועבור העיר ירושלים – מרכז עסקים של קהילת ההייטק הצעירה והחדשנית, לצד ענקיות טכנולוגיה גלובליות וישראליות. קבלת היתר הבנייה מסמנת עוד שלב בהתקדמותו של פרויקט הדגל של החברה בירושלים".

משה ליאון אבי יעקובוביץ בטקס מסירת היתר הבנייה לפארק גב-ים בירושלים. דוברות עיריית ירושליםמשה ליאון אבי יעקובוביץ בטקס מסירת היתר הבנייה לפארק גב-ים בירושלים. דוברות עיריית ירושלים

בר דעה מתפנה גם להסביר לעומק על האסטרטגיה של החברה באשר להקמת פארקי תעסוקה בסמוך למוסדות אקדמיים ברחבי הארץ: " גב-ים יצרה שותפויות אסטרטגיות עם מוסדות אקדמיים מובילים בארץ, ביניהם מכון ויצמן ברחובות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב והאוניברסיטה העברית. החברה שמה במוקד את הפארקים האקדמיים, וכך יצרנו למעשה את הדור הבא של פארקי ההייטק בישראל – 'קמפוס עסקים אקדמי'. 
 
קמפוס כזה הינו מקום אשר מייצר סינרגיה בין חברות ההייטק, האקדמיה והמחקר, ובתווך של האקוסיסטם הזה מצוי ההון האנושי האיכותי הנשאב מהאוניברסיטה ומיחידות הטכנולוגיה העילית של צה"ל, כמו גם המחקר הטכנולוגי החדשני, שהם עמוד השדרה של חברות ההייטק. כך גב-ים משנה למעשה את חוקי המשחק בפארקי ההייטק בישראל: היא מעניקה ללקוחותיה את הממשקים שהתעשייה מחפשת – להון האנושי האיכותי שבאקדמיה ולמחקר הטכנולוגי המתקדם בארץ ובעולם". 
 
"במקרה של האוניברסיטה העברית, לראשונה בישראל מוקם פארק הייטק תעסוקתי בתוך קמפוס של מוסד אקדמי. המגע היומיומי של חוקרים ומדענים מהאוניברסיטה העברית המובילים בעולם עם אנשי התעשייה יוביל לעשייה עסקית חדשנית ומתקדמת ביותר. קיומו של הפארק בתוך האוניברסיטה העברית מאפשר שילוב של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית ובוגרים בעולם ההייטק כבר תוך כדי הלימודים. 

רותם רביבי, משה ליאון ואבי יעקובוביץ בטקס קבלת היתר הבנייה. דוברות עיריית ירושליםרותם רביבי, משה ליאון ואבי יעקובוביץ בטקס קבלת היתר הבנייה. דוברות עיריית ירושלים

 
בקמפוס אדמונד י' ספרא של האוניברסיטה בגבעת רם, ובצמידות לפארק העברית שמוקם על ידינו, נמצאות הפקולטות למתמטיקה ולמדעי הטבע, בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, מרכז אדמונד ולילי ספרא לחקר המוח (ELSC),המכון הישראלי ללימודים מתקדמים, המכון למדעי החיים ע"ש אלכסנדר סילברמן, המכון למדעי כדור הארץ, המכון לכימיה, מכון קזאלי לכימיה יישומית ומכון רקח לפיזיקה.

האקוסיסטם הייחודי שישנו בקמפוס, הכולל את השילוב בין הידע, ההון האנושי והתשתיות הפיזיות האיכותיים הקיימים בקמפוס, לבין הרוח היזמית והיצירתיות של חברות ההיי טק והביוטכנולוגיה, יאפשרו ניצול מיטבי של סביבת העבודה הקיימת בקמפוס לטובת החברות. כך ייווצר כאן אקוסיסטם מושלם, שייתן מענה לצרכים של תעשיית ההייטק וייצר הזדמנות ייחודית לחיבור להון האנושי ולמחקר המתקדם בארץ ובעולם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןאדריכל משה צורגב-ים קרקעות בע"מהאוניברסיטה העברית בירושליםהרשות לפיתוח ירושליםיואל אבןאבי יעקובוביץגב-ים פארק העבריתרותם רביבייריב בר דעהאייל חיימובסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...