הסוף לשמועות: פרנקל מכר את אחזקותיו בגב ים לנכסים ובניין תמורת 3.1 מיליארד שקל

עם חתימת העסקה, חברת נכסים ובניין תחזיק ב-82% ממניות החברה • פרנקל שרכש את המניות תמורת 1.15 מיליארד שקלים ימכור את אותן המניות בסכום של 3.1 מיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
אהרון פרנקל (יח"צ)אהרון פרנקל (יח"צ)

עסקת ענק נחתמה בין חברת נכסים ובניין לאהרון פרנקל. שנה וחצי לאחר שאהרון פרנקל החל להשקיע בחברת גב ים באמצעות החברה שבבלותו אקוויטי פייננס, הוא מוכר את כל מניות החברה שהיו בבעלותו – 37.2%. פרנקל שהשקיע במהלך השנה וחצי האחרונות 1.15 מיליארד שקלים, מוכר את כל המניות תמורת 3.1 מיליארד שקלים, תשואה של מעל 100% מההשקעה בחברה.

הרקע למכירה בא בעקבות מאבק ארוך בשליטה בחברת הנדל"ן המניב גב ים, בין פרנקל לבין נכסים ובניין בשליטת דסק"ש. המאבק הסתיים אתמול כאשר פרנקל מכר את אחזקותיו בחברה לידי נכסים ובניין, לאחר המכירה שיעור אחזקותיה של נכסים ובניין בחברה עומדת על 82%. חברת נכסים ובניין היא בשליטת חברת דסק"ש המוחזקת על ידי מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס, ואלקו שבשליטת האחים זלקינד ורמי לוי.

באוקטובר האחרון פרסמנו כי חברת אהרן פרנקל אישר כי מתנהלים מגעים בין נכסים ובניין לבין החברה שבבעלותו בנוגע למכירת מניות שברשותו לידי נכסים ובניין. לפני חודש פרסמנו כאן על שני מימושים משמעותיים של חברת נכסים ובניין , בסכום כולל של כ-3.6318 מיליארד שקלים: האחד הוא בניין HSBC בניו יורק, מהנכסים המשמעותיים ביותר של החברה; השני הוא "בית נכסים" בתל אביב, שאותו מוכרת החברה תמורת כ-390 מיליון שקלים. כעת מתברר כי החברה מימשה את הנסכים כדי שלאפשר לעצמה לרכוש את חלקו של פרנקל בחברת גב ים.

"בהתאם להוראות ההסכם, בתקופת הביניים שעד השלמת ההסכם או סיומו, כמפורט להלן, הצדדים לא ירכשו, והמוכרת לא תמכור, מניות גב-ים והצדדים לא יציעו הצעות לרכישה (למעט הצעת הרכש ו/או ההצעה הפרטית כמפורט לעיל),של מניות גב-ים ולא יזמנו אסיפות בעלי מניות של גב-ים למינוי דירקטורים ולא יפנו לגב- ים בבקשה למנות דירקטורים נוספים מטעמם (למעט החלפת דירקטור המכהן מטעם הצד המזמן),ולא יתקשרו בהסכמי הצבעה לגבי מניות גב- ים. בנוסף, הצדדים התחייבו שלא לגרום לשינוי מהותי בניהול עסקיה ובפעילותה של גב-ים", נכתב בהודעת החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגה אורגב-ים קרקעות בע"מאלקורמי לויצחי נחמיאסדסק"שאהרון פרנקלנכסים ובנייןאקוויטי פייננסהאחים זלקינד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...