992 יח"ד, 250 חדרי מלון וכ-185,000 מ"ר של שטחים בנויים: תוכנית "רובע הרמבלס" ברמלה תופקד מחר (ב')?

מדובר ברובע אשר צפוי לכלול את בית העירייה ואת בית המשפט החדשים, בין הרחובות המרכזיים הרצל, ויצמן ודני מס • מתוך כלל יחידות הדיור, 298 יהיו דירות קטנות • בתוכנית תכלול גם 250 יח"ד לדיור מיוחד

שיתוף הכתבה
הדמיית רובע הרמבלס ברמלה (בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיית רובע הרמבלס ברמלה (בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

האם תוכנית "רובע הרמבלס" ברמלה – או מע"ר רמלה בשמה השני – תופקד מחר (ב') על ידי הוועדה המחוזית? החל בשעות הבוקר תיערך במשרדי הוועדה ישיבה מספר 2021036 שבה סעיפים רבים שיועלו לדיון. אחד מהם, שנקבע להיות הראשון בלוח הזמנים של הוועדה מחר, הוא דיון בהפקדת תוכנית הרובע החדש ברמלה – שיציע עירוב שימושים ושטחי בנייה גדולים.

התוכנית, מספר 415-0882423, חולשת על פני כ-121 דונם, ומציעה 992 יחידות דיור חדשות, מהן 298 דירות קטנות, ועוד 250 דירות לדיור מיוחד וכן 250 חדרי מלון. התוכנית כוללת יותר מ-185,000 מ"ר של שטחים בנויים - 95,838 מ"ר של שטחי מגורים, 67,450 מ"ר של שטחי תעסוקה, 69,386 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור ו-23,020 מ"ר של שטחי מסחר.

על פי ההגדרה בהוראות התוכנית, הדירות הקטנות יהיו בשטח של 80 מ"ר כשטח עיקרי, כולל ממ"ד, והדירות לדיור מיוחד – לשכירות ארוכת טווח, לדירות רווחה וכדומה – בשטח של עד 55 מ"ר. המגישה של התוכנית היא עיריית רמלה, והעורך הראשי הוא אדריכל עדן בר ממשרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

על פי ההגדרה בהוראות התוכנית, הדירות הקטנות יהיו בשטח של 80 מ"ר כשטח עיקרי, כולל ממ"ד, והדירות לדיור מיוחד – לשכירות ארוכת טווח, לדירות רווחה וכדומה – בשטח של עד 55 מ"ר. המגישה של התוכנית היא עיריית רמלה, והעורך הראשי הוא אדריכל עדן בר ממשרד בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים.

מטרת התוכנית היא "הקמת מע"ר חדש מעורב שימושים הכולל מבני ציבור, מסחר, תעסוקה, מגורים  ומלונאות". המתחם נמצא בין הרחובות הרצל, ויצמן ודני מס – מהרחובות המרכזיים בעיר, ועל פי התוכנית הוא יכלול את מבנה בית העירייה החדש ובית המשפט החדש.

"המע"ר המתוכנן משרת את תושבי העיר ומתחבר בקשר רציף עם השטחים הציבוריים, המסחר והשטחים הפתוחים הקיימים בסביבת המרכז העירוני", כך בדברי ההסבר. "תכנון המע"ר נסמך על תמונתה ההיסטורית והעכשווית של התפתחות העיר רמלה, תוך פיתוח חדש מוצע ושמירה על האופי והטיפולוגיה הקיימת, בעזרת שימור מבנים בעלי ערכים היסטוריים בסביבת המע"ר.

המע"ר החדש משמר ציר היסטורי בצורת מדרחוב הליכתי, מסחרי ותיירותי, המחבר בצורה פיזית ו-ויזואלית בין מבנה העירייה ההיסטורי (אזור בריכת הקשתות) ועד למגדל הלבן. התכנון מציע ציר נוסף המחבר בין בית הקולנוע ההיסטורי דרך בית הכנסת היסטורי והטיגארט הבריטי ועד בית המשפט וכיכר העיירה.

לאזור המע"ר שירותיות תחבורה ציבורית גבוהה מאוד, הכוללת תחנת מטרו עירונית מתוכננת, רכבת קלה מתוכננת (הקו החום) ו'מהיר לעיר' לאורך שדרות הרצל. התכנון התנועתי באזור המע"ר נותן עדיפות מובהקת להולכי רגל ורוכבי אופניים".

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית רמלהרובע הרמבלס ברמלההוועדה המחוזית לתכנון בנייהאדריכל עדן ברמשרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...