הבלאגן נמשך: בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד לוינסקי-עופר מצד בעלי מניות; "נפגעו באופן ישיר כתוצאה מהדיווחים המטעים"

זאת באשר לפרשת פרויקט "קיבוץ גלויות" בקריית מלאכי שעלתה לכותרות השבוע • "הנזק הקבוצתי" הנקוב בבקשה: 55.73 מיליון שקל • החברה "דוחה מכול וכול ומכחישה את הנטען בבקשת האישור ובכוונתה להתנגד לה" • הבקשה המלאה - בכתבה

שיתוף הכתבה
עופר ארביב, מבעלי השליטה בחברת לוינסקי-עופר (לוינסקי-עופר)עופר ארביב, מבעלי השליטה בחברת לוינסקי-עופר (לוינסקי-עופר)

פרשת פרויקט "קיבוץ גלויות" בקריית מלאכי רחוקה מלהסתיים: אחרי הפרסומים השונים סביב התקדמות הפרויקט וקידומו על ידי חברת לוינסקי-עופר , עדכנה החברה אמש (ד') כי הוגשה מצד בעלי מניות שלה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה. המגישים טוענים לנזק קבוצתי של 55.73 מיליון שקל.

התביעה הוגשה נגד החברה, בעליה – יוסי לוינסקי ועופר ארביב - ודירקטורים בה, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי דיווחי החברה שבהם הוצג הפרויקט בקריית מלאכי חסרים ומטעים, ומהווים הפרה של חובות הדיווח על פי חוק ניירות ערך, הפרה של חובת הזהירות ורשלנות על פי חוק החברות, הפרת חובה חקוקה על פי פקודת הנזיקין, הפרת דיני החוזים והפרת חובת תום הלב. 

שני המגישים של הבקשה, אבישי אלישייב ויהודה שנהב, מחזיקים ב-6,287 מניות של החברה, ומבקשים לייצג בתביעה את כל מי שהחזיק ביום 27.12.2021 בניירות ערך של החברה לסוגיהם, פרט למשיבים. הם טוענים שהנזק האישי שנגרם להם, יחד, הוא 1,327.81 שקל, וכי הנזק לחברי הקבוצה מוערך ב-55.73 מיליון שקל. 

התובעים טוענים לתביעה בעילה הנובעת מזיקה לנייר ערך או ליחידה, ומגדירים בתביעתם את פרויקט "קיבוץ גלויות", שאמור לכלול 4,500 יח"ד, "פרויקט אדיר ממדים, מהגדולים בארץ". עוד הם מספרים כי לאחר הפרסומים הראשונים סביב הפרויקט, ביוני השנה, "זינקה מניית החברה בתוך שלושה ימי מסחר ב-55%", וכי בעקבות כך גייסה החברה ביולי ובאוגוסט העוקבים כסף באמצעות הנפקת מניות לציבור, תוך שהיא "נישאת על גלי הדיווח האופטימי".

המגישים טוענים ל"מצגים מטעים במעשה ומחדל", ומדגישים כי "המשיבים כולם אחראים, הואיל והפרו את הוראות חוק ניירות ערך". הם מגדירים את חברי הקבוצה "מחזיקי מניות אשר נפגעו באופן ישיר כתוצאה מהדיווחים המטעים". בהודעתה לרשות לניירות ערך מאתמול כתבה לוינסקי-עופר כי "החברה דוחה מכול וכול ומכחישה את הנטען בבקשת האישור, ובכוונתה להתנגד לה".

לעיון בבקשה במלואה לחצו כאן

נזכיר כי אתמול הודיעה החברה, טרם יציאת הודעתה על הבקשה לתביעה ייצוגית, כי רכשה עם פנמרה אחזקות קרקע בסמוך לפרויקט שהשתיים מקדמות בחולון, פרויקט מגדל הכישור, תמורת 50.6 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךבית המשפט המחוזייוסי לוינסקילוינסקי-עופרעופר ארביבתביעה ייצוגיתפרויקט קיבוץ גלויות בקריית מלאכיבעלי מניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...