אושר סופית: מתחם מרכזיית בזק בקריית יובל ירושלים; 150 יח"ד במגדל בן 36 קומות

התוכנית הוגשה לוועדה המחוזית ירושלים בשנת 2018, אושרה לאחרונה ארבע שנים אחרי שהוגשה. עוד במגדל: 4 קומות מסחר ותעסוקה ו-6 קומות חנייה תת קרקעות

שיתוף הכתבה
עמיר שקד, יו"ר וועדת התכנון המחוזית ירושלים (יח"צ)עמיר שקד, יו"ר וועדת התכנון המחוזית ירושלים (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים בראשות עמיר שקד אישרה באופן סופי את תוכנית "מרכזיית בזק" בשכונת קריית יובל בירושלים. במסגרת התוכנית אושר לבנייה מגדל בן 36 קומות שיכיל בתוכו 150 יח"ד ב-25 קומות, ארבע קומות מסחר ושש קומות לחנייה תת קרקעית. במסגרת התוכנית, הריסת מרכזיית בזק ומבנה מגורים נוסף צמוד שעליו ייבנו את מגדל המגורים. את התוכנית הגישו היזמים "טופ ווסט" ו-"נוף קריית היובל".

התוכנית ממוקמת במתחם מרכזיית בזק, ברחוב הנרייטה סאלד בשכונת קריית היובל בירושלים, בסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה. התוכנית מתואמת עם קו הרכבת הקלה ועם פארק האסבסטונים המתוכנן ליד התוכנית מצד צפון מערב. התוכנית הוגשה במסגרת שינויים במדיניות הבנייה לגובה באזור: "בעקבות שינוי מדיניות הבנייה לגובה ולשימושים המותרים לאורך ציר הרכבת הקלה, מוגשת תכנית במסגרת יישום מדיניות זו הלכה למעשה".

שטח התוכנית מתפרש על פני 4.506 דונם, מתוכם יוקצו 14,467 מ"ר למגורים, 6,549 מ"ר למבני ציבור, 2,941 מ"ר לתעסוקה ו-1,760 מ"ר למסחר.

התוכנית הוגשה לראשונה לוועדה המחוזית בתחילת שנת 2018 ואושרה להפקדה במאי 2018 ופורסמה להפקדה בנובמבר 2019, כעת ארבע שנים בדיוק לאחר שהוגשה לוועדה המחוזית היא אושרה באופן סופי. לתוכנית הוגשו עשר התנגדויות לאורך השנים, כאשר אחת מהן הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל שחלק מהתוכנית נמצאת על קרקע שבבעלותה. נציין, כי ההתנגדות של רשות מקרקעי ישראל נגעה לאופן החישוב של השמאות שניתנה לקרקע ולא לתוכנית כשלעצמה.

אחת ההתנגדויות עסקו באיכות החיים של תושבי השכונה במשך תקופת הבנייה, חברי הוועדה המחוזית דחו את ההתנגדות "הוועדה דוחה את הטענה כי מימוש התוכנית יגרום לירידה באיכות החיים של תושבי השכונה בשל מפגעים של רעש ולכלוך בתקופת הבניה. הוועדה תציין כי כל תוספת של בינוי ופיתוח בעיר כרוכה בחוסר נוחות, אך הדבר אינו מצדיק מניעת המשך פיתוח העיר. עם זאת, ועל מנת לצמצם ככל הניתן את המטרדים הנובעים מביצוע התוכנית, הוועדה קובעת כי יקבע בהוראות התוכנית כי תנאי למתן היתר בניה יהיה תיאום עם המחלקה לאיכות סביבה בעיריית ירושלים, תוך מתן דגש לצמצום המטרדים במשך תקופת הבנייה".

לעיון בתוכנית המלאה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמיר שקדהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםמרכזיית בזקטופ ווסטנוף קריית היובל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...