התב"ע למתחם הצפוני בשכונת הארגזים אושרה בתנאים – אך הדרך עוד ארוכה; תנאי להיתר בנייה ראשון: "פינוי גמור ומוחלט" של המתחם

אלעד ישראל מגורים עדכנה על אישור התב"ע, המציעה סוף-סוף פתרון אמיתי להצפות החוזרות באזור זה של תל אביב, באמצעות הגבהת הקרקע • התוכנית תכלול 1,800 יח"ד, 70 יחידות דיור להשכרה ו-300 יחידות לדיור מוגן

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת פארק תל אביב, "הארגזים", לאחר מימוש התוכנית (3Division)הדמיית שכונת פארק תל אביב, "הארגזים", לאחר מימוש התוכנית (3Division)

אלעד ישראל מגורים הודיעה אתמול (א') על אישור בתנאים של התב"ע למתחם הצפוני של שכונת הארגזים, או תוכנית "פארק תל אביב" – אך נראה שהדרך עד ליישומה בפועל עוד רחוק. בניגוד למתחם הדרומי, שרובו מומש כבר, המתחם הצפוני מאתגר יותר, וזאת בשל העובדה שהשטח "עתיר בבנייה לא מוסדרת בהיקף נרחב", כפי שצוין בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו שנערכה בשבוע שעבר.

הוועדה הגדירה בהחלטתה את שלביות התוכנית – ואם נתרגם זאת למציאות בשטח, הרי שצפוי לעבור עוד זמן רב עד שהתוכנית תתממש. בין היתר קובעת הוועדה כי התנאים לקבלת היתר בנייה ראשון הם "פינוי גמור ומוחלט, מכל מבנה, אדם או חפץ, חופשי מכל שימוש, חזקה ו/או שעבוד מסוג שהוא למעט שעבודים לטובת היזם ו/או בנק היזם ו/או כל גורם אחר מטעם היזם, הריסת המבנה ופינוי ההריסות".

תנאים נוספים לקבלת ההיתר הם "הצגת הוכחה לעיריית תל אביב-יפו של הסכמי פינוי או פסקי דין חלוטים/פסיקתא לפינוי כנגד כל המחזיקים בתאי שטח אלה; השלמת פינוי ופיתוח מלוא זכות הדרך הסטטוטורית של דרך משה דיין מדרך בר לב ועד לרחוב 3965"

תנאים נוספים לקבלת ההיתר הם "הצגת הוכחה לעיריית תל אביב-יפו של הסכמי פינוי או פסקי דין חלוטים/פסיקתא לפינוי כנגד כל המחזיקים בתאי שטח אלה; השלמת פינוי ופיתוח מלוא זכות הדרך הסטטוטורית של דרך משה דיין מדרך בר לב ועד לרחוב 3965 בדגש ובפרט על חזקה שלא כדין בתחום זכות הדרך בדופן המזרחית של המפגש עם רחוב 3920".

עוד קובעת הוועדה תנאים לאכלוס ראשון: "הצגה התחייבות מגיש הבקשה לעיריית תל אביב-יפו על העמדת דירות פיצוי לתושבים הזכאים בבניינים שייבנו בתאי שטח אלו, בשיעור של 20% לפחות מכלל הדירות שייבנו בתאי שטח אלה, או התחייבות בכתב של החברה להנחת דעתו של המנהל, על הקצאת דירות פיצוי לטובת התושבים הזכאים בשיעור האמור לעיל".

לעיון בפרוטוקול ההחלטות לחצו כאן

פרויקט משותף לאלעד ישראל מגורים, פרידמן חכשורי ואביוד נכסים

כאמור, חברת אלעד ישראל מגורים עדכנה על אישור התב"ע בתנאים אמש, וציינה כי היא תאושר "בכפוף לביצוע תיקונים לא מהותיים במסמכי התוכנית. "יישום התב"ע החדשה ומימוש זכויות הבנייה בקרקע כפופים בין היתר לביצוע התחייבויות החברה כאמור בדו"ח התקופתי 2020, לפרסום אישור התב"ע החדשה בפועל ולהשלמת תנאים שנקבעו בתב"ע החדשה לקבלת היתרי בנייה".

מדובר בפרויקט שבו שותפות החברה, פרידמן חכשורי ואביוד נכסים בחלקים שווים – זאת בעקבות עסקה שחתמו השלוש בינואר 2016, שבמסגרתה רכשה אלעד ישראל מגורים כ-33.3% מהזכויות בקרקע תמורת 35 מיליון שקל.

המתחם נמצא בין הרחובות לח"י בצפון, שתולים במערב, משה דיין במזרח ותמוז (3920) בדרום, והוא מציע 1,800 יח"ד, עד 70 יחידות דיור להשכרה ועוד 300 יחידות לדיור מוגן. השטח הממוצע ליח"ד במתחם יהיה 80 מ"ר עיקרי + ממ"ד. בסך הכול מדובר על כ-2,385 יח"ד קיימות ומוצעות, כולל אלו שבמתחם הדרומי, שרובו מומש כבר. על פי הערכת הוועדה המקומית, מדובר על אוכלוסייה של כ-6,200 איש בשני המתחמים יחד.

התוכנית המקורית לשטח אושרה כבר בשנת 1996, ונועדה "לקדם פינויים של שטחים תפוסים בתחומה ולהסדירם". בחלקה הדרומי של התוכנית פונו המגרשים ונבנו מבני מגורים בני כ-20 קומות אשר אוכלסו ברובם, כאמור. "יתרת שטח התוכנית נותר עתיר בבנייה לא מוסדרת בהיקף נרחב.

תוכנית זו נועדה להסדיר את המרחב ולהביא לפיתוחו של האזור. התוכנית מאפשרת מרחב שכונתי המהווה חלק מהתחדשות השכונות הסמוכות לפארק ויוצרת מארג רחובות עירוני ושכונתי המקושר לסביבתו, מגוון סוגי מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן, דיור להשכרה, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים"

תוכנית זו נועדה להסדיר את המרחב ולהביא לפיתוחו של האזור. התוכנית מאפשרת מרחב שכונתי המהווה חלק מהתחדשות השכונות הסמוכות לפארק ויוצרת מארג רחובות עירוני ושכונתי המקושר לסביבתו, מגוון סוגי מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן, דיור להשכרה, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים.

מרבית שטח התכנית מבונה בבניה בלתי מוסדרת המחייבת פינוי מלא ובינוי חדש. זהו אזור המתאפיין בבעיות תשתית חמורות בתחום מים, ניקוז, ביוב, חשמל, תקשורת ונגישות. בהתאם לכך, הקרקע במרכז השכונה תוגבה באופן המבטל את השקע המקומי הקיים, במטרה לייצר כמה אגני ניקוז שמהם מופנים המים למוצאי ניקוז שונים".

התוכנית מציעה, לצד שטחי המגורים, גם 2,500 מ"ר של שטחים עבור תעסוקה, 10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ועוד 76,910 מ"ר עבור מבני ציבור. התוכנית גם קובעת תקן חניה 1 עבור דירות הפיצוי, 0.8 מקומות חניה ליתר יחידות הדיור, בהתאם למדיניות החניה התקפה של הוועדה המקומית, ותקן 0 עבור המגרש המיוחד - לדיור להשכרה ולדיור בהישג יד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייהשכונת הארגזים בתל אביבפרידמן חכשוריעיריית תל אביב-יפואלעד ישראל מגורים החדשהשכונת פארק תל אביבאביוד נכסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...