ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "בשנת 2022 נהיה מספר אחת בארץ בהתחדשות עירונית"

על הבנייה לגובה: "ירושלים הולכת להיות עיר של מגדלים" • על הפתרון התעסוקתי בעיר: כולם מדברים על הבאת עוד משרדי ממשלה לעיר, אבל המטרה העיקרית היא ההיי טק"

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים משה ליאון הבוקר בפורום השולחן העגול (מרכז הנדל"ן)ראש העיר ירושלים משה ליאון הבוקר בפורום השולחן העגול (מרכז הנדל"ן)

"אנחנו מתכוונים להביא את ירושלים לקדמת הבמה ולכל מה שקשור לתוכניות בנייה בעיר. התחושה שלי שאני ושותפי בונים את ירושלים מחדש". אמר משה ליאון ראש העיר ירושלים. את הדברים אמר בפורום השולחן העגול למנכ"לים העוסקים בהתחדשות עירונית, שהתקיים הבוקר במלון ענבל בירושלים, בהובלת מרכז הנדל"ן

ראש העיר התייחס לסוגיית הביקוש בירושלים ופנה ליזמים לא לפחד לבנות בעיר: "ברגע שאנחנו נבנה יח"ד דיור בירושלים יהיה ביקוש. אם יש משהו שירושלים לא סובלת ממנו זה ביקוש לדירות. רק תבנו ולאחר מכן יהיה מי שירכוש את הדירה. כשאני מדבר עם יזמים אין אחד שאומר שקשה לו לשווק. פעם אמרו שמי שמשקיע זה משקיעי חוץ, אבל אני יכול לומר שבשנתיים האחרונות יש יותר משקיעי פנים, למרות שאני לא רואה בעיה במשקיעי חוץ ולא מתכוון למנוע את זה". 

משה ליאון התייחס גם סקר את ההיבטים הדמוגרפיים המרכיבים את העיר והמצריכות מענה נדל"ני מותאם: ירושלים היא עיר שיש בה מיליון תושבים והיא העיר הגדולה ביותר בישראל. העיר מורכבת מפסיפס של כלל המגזרים, 25% חרדים, 38% תושבי מזרח ירושלים, ו-38% מגזר כללי. "אני כראש עיר מחויב לדאוג לכלל התושבים, לא משנה אם מדובר במזרח העיר או במרכז העיר. אנחנו בונים גם לחרדים בכל מקום אפשר וגם לאוכלוסייה הכללית. כמובן שאנחנו מדברים על לדאוג זה לא רק לבנות דירות אלא במקביל גם לפתח את בתי הספר, כשזוג צעיר בא לשכונה חדשה הוא קודם בא לבדוק מה מוסדות החינוך שיש בסביבה ורק אחר בא לגור בשכונה".

נדבך נוסף שהעירייה מקדמת זה את אזורי התעסוקה בעיר, בשנים האחרונות העיר בהליכי תכנון של מיליון שש מאות מ"ר של אזורי תעסוקה. ראש העיר מסביר את הנחיצות בפיתוח אזורי תעסוקה לתושבי העיר, "בלי מקומות תעסוקה לא נוכל להפוך את העיר לעיר חזקה. כולם מדברים על הבאת משרדי הממשלה לירושלים, אני אומר לכם שמשרדי הממשלה כבודם במקומם מונח אבל זאת לא המטרה העיקרית. המטרה העיקרית זה ההיי טק, הסיבה הראשונה זה בגלל שיש לנו מספיק כוח  אדם לזה, וביקוש של תושבים לעבוד בחברות ההי טק. והדבר השני בגלל החוק לעידוד השקעות הון  שמטיבים באופן ניכר עם חברות ההי טק שבאים לעיר". 

בשלב זה עבר ראש העיר להציג את החזון של העירייה לכל הנוגע להתחדשות עירונית, "אחד הנושאים העיקריים שלנו זה התחדשות עירונית , אמנם יש לנו קרקעות פנויות אבל על מנת באמת לחזק את ירושלים אנחנו חייבים לחזק את ההתחדשות עירונית. אין לי ספק ששנה הבאה אנחנו נהיה מספר אחת של התחדשות עירונית בארץ. השנה אנחנו אולי עוד היינו בהילוך איטי, בשנה הבאה שנת 2022 אנחנו נגיע אולי לעשרות אלפי יח"ד בהתחדשות עירונית".

כדי לאפשר התחדשות עירונית ראש העיר סבור שיש לעודד בנייה לגובה ככל הניתן בפרט בציר הרכבת הקלה: "אנחנו מתכוונים לתת אישור לבנייה של יותר קומות כי אנחנו רוצים לחזק את העיר. ירושלים הולכת להיות עיר של מגדלים. נכון שבמרכז העיר אנחנו מקדמים בנייה נמוכה כדי לשמר את אופייה של מרכז העיר, אבל אין שום סיבה שבשכונת גילה וקטמונים לא יתנוססו מגדלים. נוסף על אותן שכונות גם הבניינים שנמצאים בטוואי הרכת הקלה אנחנו ניתן לו 30 קומות" יחד עם זאת ראש העיר קרא ליזמים לא לוותר על איכות הבנייה: "התפקיד שלכם זה לבנות בנייה איכותית. זה מאוד חשוב בירושלים כדי שהגובה שאנחנו בונים, לא יבוא על חשבון האיכות".

הרכבת כפתרון לציפוף במתחמי ההתחדשות עירונית: "בעקבות כך שאנו מקדמים את ההתחדשות העירונית והבנייה לגובה יוצא שאנחנו מצופפים את השכונות, לכן אנחנו רואים בקידום הרכבת הקלה חשיבות רבה. אני אומר לכם שהעיר הראשונה שתצא מהפקקים זו ירושלים, כי אנחנו הראשונים לקדם את הרכבת הקלה, כך שאנחנו מתקרבים לצאת מכל הפקקים בעיר".

ראש העיר הציג את פריסת הקווים של הרכבת הקלה בהווה ובעתיד "הקו האדום: זהו הקו שנוסע היום בתוואי שבין פסגת זאב והר הרצל ובימים אלה ממש אנו עובדים על הארכתו כך שבתוך שנה ייסע בין נווה יעקב להדסה עין כרם.

הקו השני שנבנה בימים אלה ממש הוא הקו הירוק, הקו הוא הארוך מבין כל הקווים והוא עתיד לחבר בין מגוון מוקדי עניין :שני הקמפוסים של האוניברסיטה העברית, שלושת בתי החולים הגדולים, כמה מהשכונות הגדולות בעיר ואתרים נוספים כגון קריית הממשלה, גן החיות, קניון מלחה ואצטדיוני הספורט. הקו השלישי הוא הקו הכחול שיחבר את גילה ורמות לרשת הקיימת - צפי לעוד 10  שנים לפחות".

האתגר המשלים עמה מתמודדת העירייה זה בגזרת החינוך. "החינוך בעיר מצויין, לא רק אני אומר את זה, תשאלו את ההורים הם כולם משבחים את רמת החינוך בעיר. כעת המצוקה העיקרית זה בהשלמת כיתות לימוד, בעיקר במגזר החרדי שבחלק מהמקרים לומד בתת תנאים. אני מדבר על זה עם אנשי משרד האוצר ומשרד החינוך. נוסף על כך, אנחנו פועלים לבנות כיתות נוספות גם באזורים בהם אנחנו מחדשים או בונים בנייה חדשה לטובת התושבים החדשים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןהתחדשות עירוניתרכבת קלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...