חברת רמי שבירו זכתה בפרויקט של דירה להשכיר באשדוד בהיקף של 179 יח"ד, התמורה: כ-162 מיליון שקל

הפרויקט ברובע פארק לכיש בעיר • תקופת ההשכרה: מינימום 20 שנה • בשבוע הקרוב צפוי להיסגר מכרז נוסף ברובע י"ג בעיר

שיתוף הכתבה
עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)

חברת רמי שבירו בבעלותם של רונית ורמי שבירו, זכתה במכרז של דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל לבניית 179 יח"ד ברובע פארק לכיש באשדוד, לטובת השכרה ארוכת טווח. בתמורה לקרקע החברה תשלם כ-162 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח. תקופת ההשכרה תעמוד על 20 שנה לפחות, כמו כן, 50% מהדירות להשכרה במתחם יוצעו במחיר מופחת לזכאים. 

המתחם ממוקם בשכונה החדשה שקמה ברובע פארק לכיש באשדוד, שבמסגרתה ייבנו סך הכול כ- 2,700 יח"ד חדשות שמתוכן 15% יוקצו להשכרה. שטח המתחם שבו זכתה חברת רמי שבירו עומד על 6,934 מ"ר.

לפי חוברת המכרז שכר הדירה המקסימאלי אותו יהיה היזם רשאי לגבות בגין הדירות בשכר דירה מופחת, הינו כדלקמן ובתוספת מע"מ:
עבור דירות בנות 2 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 51 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות
עבור דירות בנות 3 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 43 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות
עבור דירות בנות 4 חדרים לפי מפתח של כ-25 מ"ר לחדר – סך של 36 ₪ למ"ר עבור כל חודש שכירות.

פרויקט לכיש הינו הפרויקט הראשון של דירה להשכיר ששווק בעיר אשדוד. במהלך השבוע הקרוב צפוי להיסגר מכרז נוסף בעיר במתחם הצעירים ברובע י"ג.

הדמית הפרויקט (a- studio)

כפי שדיווחנו כאן בחודש שעבר עיריית אשדוד פנתה לממשלה בבקשה להפחית את היקף יח"ד שנועדו להשכרה בשכונה החדשה. לפי תוכנית תמל/1062 יש להקצות 30% מהדירות במתחם לטובת השכרה, אך הממשלה שקיבלה את בקשת העירייה החליטה להפחית את שיעור הדירות להשכרה ל-15% מכלל הבינוי במתחם. כך יוצא שבמקום שיוקצו 720 יח"ד, יוקצו רק 359 יח"ד לטובת השכרה.

העירייה הציגה מספר נימוקים לבקשה: הנימוק הראשון - היצע הדירות להשכרה בעיר אשדוד ממילא הולך להיות גדול, היות והיא מקדמת כבר שני פרויקטים מקבילים של שכירות לטווח ארוך, ברובע י"ג - 400 יח"ד ובמתחם הצעירים ברובע הסיטי - 100 יח"ד.

נוסף על כך, העירייה טענה כי היות שהמתחם רובו משווק במסגרת מכרזי "מחיר מטרה", הביקוש מצד הצעירים לרכוש דירה, גבוה מהביקוש לשכירות, וכי שיווק יתר של דירות להשכרה, יבוא על חשבון זוגות צעירים המבקשים לרכוש דירה ראשונה. עוד טענה העירייה, כי בניגוד לאזורים אחרים בעיר, מיקום רובע לכיש פחות מתאים לדיור לצורכי שכירות.

בתוך כך, פרסמנו כי עמדתה של העירייה בנידון לא משקפת את עמדת הוועדה המחוזית, וכי בדיונים בוועדת המשנה של הוועדה המחוזית בנוגע לפרויקט "הצעירים רובע סיטי", השיבה הוועדה לטענת המתנגדים ואמרה כי: "אכן קיים ומתוכנן בעיר מצאי נרחב של יחידות דיור קטנות לרכישה כפי שטען מהנדס הוועדה, אך דירות אלה לא מהוות דיור בהישג יד. במרבית התוכניות שבהן נקבעו יח"ד להשכרה, מדובר בהשכרה ל-20 שנים בלבד, כך שמדובר במלאי דירות בעל תוקף מוגבל שיהיה צורך לחדשו".

מנכ"לית דירה להשכיר (בפועל),ענבל דוד: "אני מברכת את העיר אשדוד על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם פרויקט ראשון במודל "דירה להשכיר" בעיר. שנת 2021 הייתה שנת מפנה בשוק השכירות ארוכת הטווח בישראל. חברת דירה להשכיר, יחד עם רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון, מסכמות את השנה החולפת עם למעלה מ-6,550 יח"ד חדשות שנוספו לשוק. בשנת 2022 נשווק 10,000 יח"ד נוספות, כחלק מביסוס ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , יעקב קוינט: "הצלחת המכרז באשדוד הינה בשורה לעיר אשדוד וחלק בלתי נפרד מפעילות רמ"י להגדלת היצע הדיור בעיר שתעניק פתרון דיור בר השגה בהשכרה לטווח ארוך למשפחות צעירות אשר ידן אינה משגת לרכוש דירה, בשכונה חדשה ומודרנית עם איכות חיים כולל כל התשתיות הנלוות ופארק ירוק רחב ידיים צמוד".

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי: אחרי שיווק של מעל 2,500 יח״ד לצעירים בשנה האחרונה במסגרת הסכם  הגג, אנו שמחים לספק לצעירי העיר אפשרות למגורים גם בשכירות  זולה ובמחיר נגיש בפרויקט משותף עם חברת ״ דירה להשכיר ״. הפרויקט שיוצא לדרך כעת כולל 179 יח״ד עם עירוב שימושים של מסחר, ושירותי בילוי ופנאי וקהילה, המותאם לאורח חיים עירוני מודרני בעיר גדולה. זוהי בשורה נוספת לתושבי אשדוד ובמיוחד לצעירי העיר הרוצים להמשיך לחיות ולבנות בה את ביתם".

חברת רמי שבירו: "החברה מביעה אמון מלא במגמה ההולכת וגדלה של דיור להשכרה לטווח ארוך במדינה בדגש על אזורי התפתחות עירונית ותמשיך להתרחב בתחום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעקב קוינטענבל דודרונית ורמי שבירוד"ר יחיאל לסרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...