חוזה מכר דיגיטלי? המהפכה הדיגיטלית שכל ענף הנדל"ן ציפה לו – נמצאת מעבר לפינה

השבוע נחתם חוזה מכר הדיגיטלי הראשון בפירמת עורכי הדין אברהם ללום. עו"ד אברהם ללום: "אנחנו במגעים מול הגורמים הרלוונטיים, בזמן הקרוב אני מאמין שנביא בשורה שתשנה את כל ענף הנדל"ן"

שיתוף הכתבה
עו"ד אברהם ללום, מפירמת עורכי הדין אברהם ללום ושות' - מקדם את המהלך (יח"צ)עו"ד אברהם ללום, מפירמת עורכי הדין אברהם ללום ושות' - מקדם את המהלך (יח"צ)

הסוף לניירת? פירמת עורכי הדין אברהם ללום ושות' הודיעה כי השבוע נחתם במשרדם הסכם מכר ראשון באופן דיגיטלי. במשך שנים נחתמו הסכמים במשרדי עורכי הדין באופן פיזי, דבר שגזל זמן יקר, כוח אדם ולא אקולוגי. כעת, פירמת עורכי הדין אברהם ללום ושות' השיקה מערכת ייחודית וראשונה בישראל שמאפשרת חתימת הסכמים באופן דיגיטלי על גבי מסכים.  

הצדדים לעסקה חתמו על גבי מסכי מגע חכמים, שמותקנים עליהם תוכנות מותאמות לחתימות דיגיטליות. ובכך, התקצרו זמני החתימה ב-80% ולא היה צורך בצוות נוסף לביצוע פעולות טכניות שכעת מיותרות. הצדדים חתמו על עותק דיגיטלי אחד ולא עותקים רבים כפי שהיה נהוג עד היום. העותק החתום דיגיטלית נשלח אל הצדדים במייל כבר בסיום החתימה ובכך הסתיים התהליך "הארוך" שעד היום היה גוזל זמן רב מן הצדדים לעסקאות ואף אינו אקולוגי. 

מפירמת עורכי הדין נמסר כי "מדובר בעוד צעד אל עבר העתיד הלא רחוק שבוא נוכל לרכוש נכס באופן דיגיטלי מרחוק, אף מבלי לבקר בנכס או לשהות באותה המדינה. כעת, זה הוא רק עניין של זמן עד שכולם ישכחו מדפי הנייר המסורבלים שליוו אותנו, ויעברו לחתימה דיגיטלית".

עו"ד אברהם ללום משמש במקביל גם כסגן ומשנה יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל ויו"ר מנהל של פורום קניין ומקרקעין הארצי בלשכת עורכי הדין. את היוזמה הוא מוביל מול לשכת רישום המקרקעין וגורמים נוספים. בשיחה עם מרכז הנדל"ן הוא מסביר את התהליך הנדרש כדי לעבור באופן מלא משיטת הניירת לשיטה הדיגיטלית.

הדרישה לחוזה מקורי באה מהטאבו. לפי הכללים של משרד המשפטים, ניתן למסור לטאבו חוזה דיגיטלי כל עוד מגישים הצהרה שיש גם עותק מקורי בבית. יחד עם זאת, עו"ד ללום פועל מול וועדת האתיקה הארצית של הטאבו כדי למנוע את הצורך בהצהרה האמורה ובכך להביא לביטול מוחלט של הצורך בחתימה על עותק מקורי אחד.

כדי  שהטאבו יאפשר מעבר מלא לדיגיטל, ללום מציע כי לצד החוזה הדיגיטלי, הצדדים יגישו הצהרת עו"ד המעידה כי הצדדים חתמו מול עורך הדין על החוזה הדיגיטלי. המתווה המוצע מהווה מעין תעודת ביטוח כי החוזה אכן נחתם על ידי הצדדים. 

לטענת מקדמי היוזמה, אם ועדת האתיקה אכן תקבל את ההצעה, לא רק שרמת האמינות של החוזים לא תיפגע, אלא היא אף תתחזק, זאת בשל העובדה שהצדדים יידרשו להציג לטאבו הצהרת עו"ד כי החוזה אכן נחתם בנוכחותו, דבר שאינו קיים במסגרת הנוכחית של חתימה על חוזים מודפסים.  

עו"ד ללום מאמין שבקרוב המהלך יושלם מול כלל הגורמים הרלוונטיים. דבר שעשוי להביא למהפך בכל ענף הנדל"ן, חיסכון במצבת הכוח אדם, בשיטות העבודה של חברות הנדל"ן ובמשרדי עורכי הדין בישראל – בעקבות כך שהמהלך מייתר את הצורך בסריקות, בהדפסות ובעיסוק בקלסרים ובאחסון פיזי של חוזים בארכיבים ייעודיים. לצד כל זה, המהלך יביא עמו בשורה אקולוגית חשובה לטובת כדור הארץ.   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת עורכי הדיןענף הנדל"ןעו"ד אברהם ללום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...