עיצום כספי בסך שני מיליון שקלים על עתיד החברה לחיזוק והשבחת מבנים

העילה: התקשרות עם כמה רוכשי דירות בהסכמי הלוואות ואופציות במטרה לעקוף את הוראות חוק המכר – כך לדברי אנשי משרד הבינוי והשיכון • העיצום הוטל במסגרת שיתוף פעולה "ראשון מסוגו" בין משרדי הבינוי והשיכון והמשפטים

שיתוף הכתבה
ממונה חוק המכר, עמית גריידי. "הפרקטיקה שנקטה המוכרת - תמרור אזהרה בוהק" (יח"צ)ממונה חוק המכר, עמית גריידי. "הפרקטיקה שנקטה המוכרת - תמרור אזהרה בוהק" (יח"צ)

עיצום כספי בסך שני מיליון שקלים הוטל לאחרונה על עתיד החברה לחיזוק והשבחת מבנים. כך עדכן היום (ב') משרד הבינוי והשיכון . "לפני כמה חודשים, ובעת שהתפרסם כי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים פתחה בחקירה פלילית נרחבת כנגד חשודים, אשר בין היתר פעלו באופן נרחב בתחום הבנייה, פנה הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, אל היחידה החוקרת בכוונה לפתוח בחקירה מטעמו בחשד לעבירות על חוק המכר בבנייה", כך בהודעת משרד הבינוי והשיכון , "כל זאת מתוך התפיסה הנהוגה כיום של אכיפה משולבת בין גופי האכיפה השונים במשרדי הממשלה.

לאחר הליך חשיבה משותף הועבר הנושא המנהלי לבדיקתו של ממונה חוק המכר. שיתוף הפעולה הבין-משרדי הוביל לפתיחת הליך מנהלי מול החברה, אשר בסופו מצא הממונה כי החברה הפרה את הוראות החוק בכך שהתקשרה עם כמה רוכשי דירות בהסכמי הלוואות ואופציות, כדי לעקוף את הוראות חוק המכר הקובעות כי יש להבטיח את כספי הרוכשים".

עתיד החברה לחיזוק והשבחת מבנים פועלת בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. על פי הבדיקה שביצעו אנשי המשרד, כלל ההפרות התבצעו במסגרת התקשרויות מול רוכשים בפרויקטים מסוג תמ"א 13/8 (חיזוק ותוספת) בפרויקטים בראשון לציון, ברחובות הורוביץ 19, קרל נטר 21, אבשלום 8-6 וברניצקי 4. "במקביל להטלת העיצום נפתח הליך מנהלי מול בעלי החברה, על מנת לברר את חלקו בהתקשרויות", נמסר מהמשרד.

בכתב ההחלטה בהליך המנהלי כתב ממונה חוק המכר גריידי: "נמצא כי כוונת המוכרת, בכלל ההסכמים מול הרוכשים בפרויקטים השונים, הינה מכר דירות. הפרקטיקה נעשתה בצורה דומה בכלל ההתקשרויות נשוא הליך מנהלי זה – התקשרות בהסכם הלוואה ואופציה לרכישת דירה, זאת חלף הסכמי מכר אשר בצידם ההגנות הקוגנטיות של חוק המכר. 

הפרקטיקה שנקטה המוכרת, בכל הקשור לאפשרות להמיר את ההלוואות ברכישת דירות, תוך עיגון הנושא בהסכמי אופציות, הינה תמרור אזהרה בוהק לעניין הניסיון לעקוף את הוראות חוק המכר. כאמור, נמצא כי בקשר לכלל ההתקשרויות קיבלה המוכרת כספים מהרוכשים בניגוד להוראות סעיף 2 לחוק המכר, כך שכספים העולים על 7% התקבלו מבלי לספק לרוכשים בטוחות".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "אני פונה לרוכשי דירות ומבקש כי אם עולה ספק בדבר נאותות העסקה, יש להתייעץ עם עו"ד. אתם מוזמנים גם לפנות ליחידת חוק המכר הפועלת במשרד לצורך התייעצות. אני מברך על שיתוף הפעולה בין המשרדים. עבודה ממשלתית מסודרת ויעילה, מביאה תמיד לתוצאות. שיתופי פעולה דומים צפויים בעתיד הקרוב במטרה לעשות הכול כדי להגן על ציבור רוכשי הדירות".

עו"ד ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים: "האכיפה המשולבת בין גופים ממשלתיים וגורמי אכיפה מקבילים הינה כלי משמעותי בהתמודדות עם מפירי חוק בתחום הפלילי והאזרחי. שיתוף הפעולה בין משרד המשפטים ומשרד הבינוי והשיכון מבטא זאת היטב, ואני מברך על כך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתמשרד המשפטיםתמ"א 38אביעד פרידמןעיצום כספיעתיד החברה לחיזוק והשבחת מבניםעו"ד ערן דוידי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...