ישראל-קנדה מוכרת 50% ממתחם בית הנערה ליוסי אברהמי – לפי שווי הגבוה ב-360 מיליון שקל מהשווי בספרים

מחיר העסקה הוא 441 מיליון שקל, בעוד שווי הקרקע בספרים, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, הוא 522 מיליון שקל • "להערכת החברה עשוי להיווצר לה רווח מהותי מאוד ממכירת מלאי המקרקעין"

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (אריק סולטן)ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (אריק סולטן)

אחרי שרכשה את מתחם בית הנערה תמורת כ-511 מיליון שקל באפריל האחרון – ישראל-קנדה מוכרת מחצית ממנו תמורת כ-441 מיליון שקל: החברה הודיעה היום (ג') כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם עם חברת יוסי אברהמי עבודות הנדסה אזרחית למכירת 50% (במושע) בקרקע הנמצאת בהוד השרון, במצבה As-Is.

תג המחיר מוכיח את המהירות שבה ניתן "להקפיץ" את מחירי הקרקעות – כמעט מבלי שהתרחש דבר מרגע המכירה: כפי שמציינת ישראל-קנדה בהודעתה, מחיר הקרקע בספריה הוא 522 מיליון שקל, נכון לסוף ספטמבר 2021, ובכל זאת הצליחה להגיע לעסקה המשקפת לקרקע מחיר של כ-882 מיליון שקל – גבוה ב-360 מיליון מהשווי בספרים.

עוד פרט ששווה להתעכב עליו הוא עליית המחיר של הקרקע טרם המכירה, אשר מעידה גם היא על עליות המחירים המתמשכות: מרגע הרכישה באפריל, ובמשך כתשעה חודשים בלבד, עלה מחירה של הקרקע ב-11 מיליון שקל

עוד פרט ששווה להתעכב עליו הוא עליית המחיר של הקרקע טרם המכירה, אשר מעידה גם היא על עליות המחירים המתמשכות: מרגע הרכישה באפריל, ובמשך כתשעה חודשים בלבד, עלה מחירה של הקרקע ב-11 מיליון שקל.

"במקביל להתקשרויות הצדדים בהסכם, התקשרו הצדדים בהסכם שיתוף אשר מסדיר את מערכת היחסים ביניהם כבעלי זכויות בקרקע", נכתב בהודעת ישראל-קנדה לרשות לניירות ערך. "לפי ההסכם יפעלו הצדדים במשותף להקמת הפרויקט, ולמכירת הדירות לצורך השאת רווח וחלוקתו בין הצדדים. חלקם היחסי של כל אחד מהצדדים בפעילות המשותפת יהיה 50%, והחלטות יתקבלו פה אחד על ידי הצדדים.

להערכת החברה, בכפוף להשלמת העסקה נשוא דיווח זה, עשוי להיווצר לה רווח מהותי מאוד ממכירת מלאי המקרקעין בהתאם למחיר העסקה. הערכה בדבר מהותיות הרווח הינה הערכה ראשונית של החברה, שטרם בוקרה על ידי רואה החשבון המבקר של החברה, ואין ודאות שלא יחול שינוי באמור לעיל, לרבות שינוי מהותי. בכפוף להשלמת ההסכם ותשלום מלוא התמורה על פיו, תחזיק החברה (בשרשור סופי) ב-50% מהזכויות בקרקע (במושע)".

יוסי אברהמי. צילום - יונתן בלוםיוסי אברהמי . צילום - יונתן בלום

יוסי אברהמי , יו"ר ובעלי קבוצת יוסי אברהמי: "אנחנו שמחים לחזור ולשתף פעולה עם ישראל-קנדה בפרויקט יוקרתי וייחודי. הוד השרון הפכה בשנים האחרונות לפנינת השרון, עם רמת הביקושים הגבוהה ביותר מבין ערי השרון, תוך שמירה מצד אחד על צביון בנייה נמוך ואווירה כפרית ופסטורלית, בעיקר במערב העיר, ומצד שני התפתחות כל העת. אני מעריך ששיווק הפרויקט יחל בחודשים הקרובים, ואנחנו פועלים לקידום תכנון ורישוי".

נזכיר כי מתחם בית הנערה הועמד למכרז מצד עיריית תל אביב, שהחזיקה בקרקעות רבות בו, מכרז שנסגר באפריל האחרון, כאמור. ישראל-קנדה זכתה ב-33 דונם מתוכו, שעליהם אפשר להקים 464 יחידות דיור, על פי התוכניות התקפות כיום. על הקרקע כולה, שמשתרעת על פני 620 דונם, מתוכננות לקום 2,494 יח"ד, במסגרת תוכנית כפר הדר - הר/1310/א.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךיוסי אברהמיעיריית הוד השרוןעיריית תל אביבמתחם בית הנערה בהוד השרוןישראל-קנדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...