ברקע הפסקת המגעים בין אספן גרופ לקבוצת שגיא: אספן גרופ רוכשת מתחם לוגיסטי בפ"ת תמורת כ-126 מיליון שקל

לתמורה יתווספו עוד כ-14 מיליון שקל המותנים בהסדרים עתידיים • החברה רוכשת את המתחם מקרן ריאליטי • קרן ריאליטי רכשה את המתחם ב-2019 ממשפחת שטראוס תמורת 100 מיליון שקל • מאז הרכישה הנכס הניב לקרן כ-11 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ (באדיבות החברה)צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ (באדיבות החברה)

חברת אספן גרופ הודיעה היום לבורסה לניירות ערך, כי היא חתמה על הסכם רכישה למתחם לוגיסטי באזור התעשייה קריית ארייה בפתח תקווה מקרן ריאליטי, בהיקף של כ-126 מיליון שקל, ועליהם יתווספו עוד כ-14 מיליון שקל המותנים בהסדרים עתידיים. הנכס נרכש מקבוצת שטראוס בשנת 2019 תמורת 100 מיליון שקל. מאז הנכס נרכש היא הניבה לקרן כ-11 מיליון שקל.

הסכם הרכישה בא ברקע ההודעה של חברת אספן גרופ משבוע שעבר על הפסקת המגעים בין החברה לקבוצת שגיא. על פי מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים בדצמבר האחרון, קבוצת שגיא בראשות טדי שגיא, הייתה אמורה לרכוש בשלב ראשון, 25% מחברת אספן BV, ובהמשך גם 5% מהון מניות אספן גרופ, תמורת כ-40.5 מיליון שקל. 

כאמור, בשבוע שעבר הצדדים את המגעים. בהודעה שהוציאה חברת אספן גרופ נאמר כי "המשא ומתן לא הבשיל לכדי הסכם מחייב מפאת פערים מסחריים. נוכח זאת הצדדים הפסיקו היום, בתיאום ובהסכמה ביניהם, את המשא ומתן נשוא הדו"חות הקודמים".

דן מנחם, שותף מנהל בקרן ריאליטי (טל גבעוני)

בחזרה לעסקה הנוכחית, מדובר בנכס השני שקרן ריאליטי מממשת במהלך השנה האחרונה בפ"ת, כאשר בחודש יוני השנה מכרה הקרן את נכס כיכר התרבות בעיר לחברת צים בהרי . כאמור, קרן ריאליטי רכשה את הנכס ממשפחת שטראוס בדצמבר 2019, כאשר השוכרת העיקרית הייתה חברת זוגלובק שהשתמשה בו כמרכז לוגיסטי לקירור והפצה, והאריכה את חוזה השכירות לתקופה של 10 שנים נוספות כחלק מתהליך ההשבחה. בנוסף קידמה הקרן, בשיתוף פעולה עם שוכר קצה, תכנון של מבנה משרדים נוסף בשטח 8,000 מ"ר בחלקה הדרומי של הקרקע, המשלב משרדים, כ-50 חניות ושטחי אחסנה. 

המתחם הלוגיסטי בקריית ארייה (צחי קיבנשטיין)

הקרקע משתרעת על פני שטח של כ- 15 דונם, ועליה בנויים מבנה אחסנה, קירור והפצה של חברת זוגלובק בשטח של כ-4,000 מ"ר ומבנה משרדים בן 4 קומות בשטח כולל של כ-1,700 מ"ר. מבנים אלו הבינו לקרן כ- 11 מיליון שקל במהלך התקופה בה היא החזיקה בנכס. בנוסף, ישנן כ- 35,000 מ"ר זכויות בנייה מאושרות בלתי מנוצלות. הזכויות הקיימות מאפשרות מגוון של שימושים, בין היתר שימושים של תעשייה, אחסנה, תעסוקה ומסחר. כמו כן, קיים פוטנציאל השבחה נוסף לקרקע באמצעות  הגדלת זכויות הבנייה לכ-600%, בהתאם לתוכנית המתאר המקודמת בקרית אריה.

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "המתחם הלוגיסטי בקרית אריה הוא אחד הנכסים הראשונים שרכשה הקרן הרביעית של קבוצת ריאליטי והנכס השני של הקבוצה בפתח תקוה. לאחרונה אף הופקדה תוכנית שקידמנו בכיכר התרבות של העיר לשני מגדלי מגורים ובהם 170 דירות, היכל תרבות ומשרדים שתחדש את מרכז העיר. 

הפרויקט הנו למתחם לוגיסטיקה ומסחר הנו משמעותי ביותר וממוקם בצומת מרכזי באזור התעסוקה קריית אריה. את פיתוח המתחם מקדמת הקרן בשיתוף פעולה מלא עם העירייה ותרומתו העירונית משמעותית ביותר. עירית פתח תקווה היא שותפה מצוינת שפועלת איתנו בצמידות על מנת לשפר ולשדרג אזורים ותיקים עם פוטנציאל השבחה גדול".

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ : "העסקה הנוכחית ממשיכה את האסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה של אספן בישראל בשוק המשרדים והלוגיסטיקה. מדובר בחטיבת קרקע מאוד משמעותית בפתח תקוה הכוללת נכס לוגיסטי המושכר לזוגלובק וכן זכויות בנייה מאושרות שיאפשרו פוטנציאל השבחה משמעותי והקמת פרויקט עירוב שימושים , במיקום הנהנה מביקושים גבוהים. במקביל, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות לרכישת נכסים מניבים בהולנד, ולהשביח את פעילותה של החברה המלונאית בישראל, פאי סיאם". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופקרן ריאליטידן מנחםצופית הראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...