תוכנית הענק לפינוי בינוי של קבוצת חג'ג' בעמישב בפ"ת מתקדמת לוועדה המחוזית: חמישה מבנים בהיקף של כ-773 יח"ד

בעלי העניין: לפני כשבועיים הודיעה קבוצת חג'ג' על משא ומתן עם צד שלישי להסכם שותפות בפרויקט • על המגדלים: ארבעה מגדלים בני 32-19 קומות ומבנה נוסף בן 9 קומות

שיתוף הכתבה
האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (שי תמיר)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה להעברה לוועדה המחוזית מרכז, את תוכנית הענק לפינוי בינוי שמקדמת קבוצת חג'ג' בשכונת עמישב בפתח תקווה. התוכנית תשלב מבני מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. רק לפני כשבועיים הודיעה קבוצת חג'ג' על משא ומתן עם צד שלישי במטרה להכנסת שותף לחברת הפרויקט.

שטח המתחם מתפרש על פני כ-44 דונם, ויושב על הרחובות הרב עובדיה יוסף, צלח שלום, המלך כורש והענבל. כיום במתחם יש כ-213 יחידות דיור בשמונה בניינים. לפי התוכנית, החברה תקים עוד כ-560 יח"ד נוספות מעבר לקיימות, כך שסך הכול היא תבנה כ-773 יח"ד. המתחם יכלול עוד כ-4,300 מ"ר שטחי מסחר ועוד כ-1,200 מ"ר שטח בנייני ציבור (שצ"ב).

המתחם החדש יכלול חמישה מבנים הכוללים כאמור סה"כ 776 יח"ד, 2 מבנים בני 32 קומות עם חזית מסחרית לכיוון רחוב עובדיה יוסף. מבנה בן 19 קומות עם שטחי ציבור מבונים בקומת הקרקע. 2 מבנים הכוללים שילוב של בניית בניין בן 9 קומות ובנייה נוספת בת 27 קומות על רחוב צלאח שלום ובהם חזית מסחרית. כמו כן יתבצע במקום עיבוי המרכז המסחרי מעברו השני של רחוב כורש ע"י הקמת מבנה משולב שימושים - מסחר ותעסוקה, ועיבוי שטחי הציבור.

הדמית הפרויקט (משרד זית-לב אדריכלים)

בתשיעי לינואר קבוצת חג'ג' הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, כי היא מנהלת משא ומתן להתקשרות עם צד שלישי בהסכם שותפות שווה בזכויות הפרויקט. החברה ציינה בהודעה את התנאים למימוש הפרויקט: "א'- הכרזה של מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית - תהליך שיכול לקחת המתחם כמתחם של פינוי בינוי . ב'- אישור תב"ע מתאימה על ידי הועדה המחוזית מספר שנים. ג'- הוצאת היתרי בניה מתאימים. ד'- דרישות נוספות שיועלו בעתיד מצד הרשויות ככל ויועלו, לרבות בניית מטלות ציבוריות. ה- קבלת הסכמת בעלי הזכויות במתחם".

למרות המשא ומתן בין הצדדים, החברה מסייגת כי אין ודאות שההסכם אכן ייחתם: "יודגש כי נכון למועד זה, אין כל וודאות כי ההסכם בין הצדדים ייחתם וגם אם ייחתם, אין כל וודאות שכלל התנאים שצוינו לעיל, ואשר נוגעים לעצם התממשות הפרויקט, אכן יתממשו, ולפיכך אין כל וודאות ביחס להוצאתו של הפרויקט אל הפועל".

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג: "התוכנית להתחדשות ברחובות שכונת עמישב, היא בגדר מהפכה של ממש. מדובר על שינוי מעמיק בחזות הרחובות, בתשתיות, במרחב הציבורי ובמבני הציבור שיעמדו לרשות התושבים. 

התחדשות עירונית היא הדרך המרכזית לבצע שינוי משמעותי בשכונות הוותיקות, לחזק את השכונות, לצקת בהן תוכן חדש ומרענן, להביא לשכונות הוותיקות תושבים חדשים, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. בשכונה תבוצע התחדשות עירונית בעירוב שימושים במטרה לקדם מסחר ומגורים לצד מוסדות ציבור ושירותים נרחבים לציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'עיריית פתח תקווהרמי גרינברגהאחים חג'ג'הבורסה לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...