הוולנת"ע אישרה את תוכנית המתאר המחוזית של מודיעין-מכבים-רעות; העיר תוכל לגדול לכ-240,000 תושבים

האישור – הכולל את הגדרת הגבעות הדרומיות כגן לאומי, כפי שקידמה הוועדה בשנה האחרונה – יאפשר את התאמת התוכנית לתוכנית המתאר הכוללנית של העיר, לקראת אישורה הסופי

שיתוף הכתבה
יו"ר הוולנת"ע, דלית זילבר (ענבל מרמרי)יו"ר הוולנת"ע, דלית זילבר (ענבל מרמרי)

כשנה לאחר ההחלטה על שינוי התוכנית – הוולנת"ע מאשרת את תוכנית המתאר המחוזית של העיר מודיעין-מכבים-רעות. הוועדה דנה אתמול (ג') בהתנגדויות לתוכנית המתאר החדשה, תמ"מ 52/21/3, והחליטה לאשרה. בהתאם להוראותיה, העיר תוכל לגדול לכ-240,000 אלף תושבים – לעומת כ-97,000 כיום. כפי שהוחלט בשינוי לתוכנית בפברואר 2021, הגבעות הדרומיות של העיר יוגדרו גן לאומי, והשטחים בחלקה המערבי של העיר יוגדרו כשטחי יער נרחבים.

"התוכנית תאפשר את הפיכתה של מודיעין-מכבים-רעות לאחת הערים הגדולות במחוז המרכז", נמסר בהודעת מנהל התכנון . "באשר לאופי הפיתוח של מכבים ורעות, קבעה הוועדה כי במסגרת התכנון המפורט, תוכניות יקודמו בהתאם לאופיין של שכונות אלה".

לצד שטחי המגורים בתוכנית, היא מציעה גם הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מערבי של העיר, שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר ויתחבר אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים מציעה התוכנית הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התוכנית מוצעת הארכת שלוחה תת-קרקעית של הרכבת, ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.

בחודש אוגוסט 2021 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר מודיעין-מכבים-רעות, אשר חלה על כל מרחב התכנון של העיר, שטח כולל של 55,000 דונם. בפברואר הוחלט על השינוי בהוראותיה של התוכנית המחוזית, וכעת היא מאושרת. במנהל התכנון מציינים כי עם אישור זה, נסללה הדרך לאישור הסופי של תוכנית המתאר הכוללנית לעיר

נציין כי בחודש אוגוסט 2021 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר מודיעין-מכבים-רעות, אשר חלה על כל מרחב התכנון של העיר, שטח כולל של 55,000 דונם, ו"מתווה עקרונות ומדיניות ארוכי טווח לתכנון ולפיתוח העיר". בפברואר הוחלט, כאמור, על השינוי בהוראותיה של התוכנית המחוזית בוולנת"ע, וכעת היא מאושרת על ידה. במנהל התכנון מציינים כי עם אישור זה, נסללה הדרך לאישור הסופי של תוכנית המתאר הכוללנית לעיר. 

הגבעות הדרומיות במודיעין-מכבים-רעות. צילום - עיריית מודיעין-מכבים-רעותהגבעות הדרומיות במודיעין-מכבים-רעות. צילום - עיריית מודיעין-מכבים-רעות

מנכ"לית מינהל התכנון , דלית זילבר: "הוולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, ללא צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית. כמו כן, ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור, שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, לבין שמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".

ראש העיר ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "השבוע השלמנו עוד שלב חשוב בדרך להפיכת מודיעין-מכבים-רעות לאחת הערים הגדולות והחשובות בישראל, עם אישור שינוי והתאמת תוכנית המתאר המחוזית של העיר לתכנית המתאר הכוללנית, אשר עבדנו עליה רבות בשנים האחרונות. 

התוכנית, שתייצר עוד יחידות דיור לילדים שלנו, שמה דגש מרכזי בשמירה על ערכי העיר, לצד שמירה על ערכי הטבע והפיכת הגבעות הדרומיות לגן לאומי ואתר ירוק עד, שישמר את המסדרון האקולוגי, וכן דרישתנו לשמר את האופי המיוחד של מכבים ורעות. מתחם העסקים יעניק עוד פתרונות תעסוקה ומסחר, והארכת מסלול הרכבת תעניק מענה נוסף של תחבורה ציבורית בעיר. בחודש הבא תתקיים ישיבת ועדה נוספת, ובה נמשיך לדאוג לעצב את העיר שלנו בצורה הטובה ביותר עבור תושבי העיר היום ועבור תושבי העיר בעתיד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברולנת"עעיריית מודיעין-מכבים-רעותחיים ביבסהוועדה המחוזית לתכנון בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...