השכונה החדשה בצפון גני תקווה: הוועדה המקומית החלה בקידום האיחוד והחלוקה בתוכניות המפורטות

עו"ד שמואל שוב ונעמה שיף קוראים לבעלי הקרקעות להתאגד: "בעלי קרקעות לא מאוגדים יכולים למצוא עצמם בשותפות כפויה עם אחרים, מה שעלול לגרור אותם להליכים של פירוקי שיתוף ארוכים"

שיתוף הכתבה
עו"ד שמואל שוב - מייצג בעלי זכויות במקרקעין (סטודיו תומס). הדמית התוכנית (נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים)עו"ד שמואל שוב - מייצג בעלי זכויות במקרקעין (סטודיו תומס). הדמית התוכנית (נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים)

צעד נוסף לקראת הקמת השכונה בגני תקווה. הוועדה המקומית החלה לקדם את התוכניות המפורטות של התוכנית, יחד עם האיחוד והחלוקה לטובת בעלי הזכויות בקרקעות במתחם. העבודות על התוכניות המפורטות, באה לאחר אישור התוכנית הכוללנית בוועדה המחוזית מרכז בדצמבר האחרון. 

שטח התוכנית מתפרש על פני 270 דונם, שיכללו כ-1,700 יח"ד, כ-250 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, 43 דונם לטובת מוסדות ציבור ו - 38 דונם לשטחים פתוחים. יח"ד ייבנו במבני מגורים בני 24-8 קומות, מתוך כלל יחידות הדיור, יוקצו 240 דירות קטנות. עוד במסגרת השכונה העתידית, 250,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה שיוקמו במבני תעסוקה בני 8-30 קומות בהם יוקצו 500 דירות של דיור מיוחד.

נוסף על כך, השכונה כוללת כ-43 דונם עבור מבני ציבור, בהם שטח לטובת קריית חינוך חדשה וכ-38 דונם של שטחים פתוחים. בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים ייעודיים (נת''צ) והקמת מסוף לתחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, וכן מערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים.

תוכנית המתאר מציעה להקים מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית-אונו הסמוכה, "באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בתחומי תעשיית ההייטק והשירותים העסקיים הנהנה מיתרון לגודל ומקרבה למוסדות אקדמיה סמוכים ולתחבורה ציבורית".

היישוב גני תקווה הוקם בשנת 1949 כישוב עולים על ידי הסוכנות היהודית. בשנת 1953 קיבל הישוב מעמד מוניציפאלי של מועצה מקומית הישוב מונה 20,398 תושבים לפי נתוני הלמ"ס משנת 2019 אוכלוסיית הישוב מעורבת: חילוניים, דתיים וחרדים. יעד האוכלוסייה שהוגדר בתוכנית הכוללנית לכלל המתחמים ביישוב הוא כ- 32,000 תושבים.

התוכנית הכוללנית לא כללה איחוד וחלוקה בין הבעלים וכיום החלה הוועדה לקדם את האיחוד וחלוקה. הגוש הצפוני חולק לשני מתחמים ובימים אלה החלה העבודה על התוכניות המפורטות למתחמים, במסגרת התוכניות יוכנו טבלאות איזון וחלוקה, בכל מתחם תהא תכנית אחרת, ואף יוכנו טבלאות איזון נפרדות לכל מתחם ומתחם ויוקצו זכויות הבעלים.

עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף המייצגים בעלי קרקעות בגוש הצפוני מציינים כי "בימים אלו מתבצעת הקצאת הזכויות בפועל כאשר קיים יתרון לגיבוש הקבוצות כך שיוכלו לבקש הקצאת זכויות משותפת. הקצאה משותפת כקבוצה תאפשר לממש באופן מהיר את הנכסים באמצעות חתימת הסכמי קומבינציה מול יזמים או באמצעות בניה עצמית. בעלי קרקעות לא מאוגדים יכולים למצוא עצמם בשותפות כפויה עם אחרים, מה שיקשה עליהם לממש את הזכויות ועלול לגרור אותם להליכים של פירוקי שיתוף ארוכים. ריכוז הקבוצות הינו יתרון משמעותי הן לבעלים והן לרשויות כי יבטיח מימוש המגרשים וקידום השכונה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזתוכנית מפורטתאיחוד וחלוקהגני תקווהתוכנית כוללניתעורך דין שמואל שובעו"ד נעמה שיף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...